۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۸
مجلس،مصادیق تخلفات احزاب را تعیین کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ای از طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، مصادیق تخلفات احزاب در فعالیت‌های سیاسی را تعیین کردند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون شوراها در مورد نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ای از این طرح، مقرر کردند احزاب، جبهه ها و ائتلاف های موضوع این قانون، در انجام فعالیت های خود در چارچوب قوانین و مقررات آزادند و در صورت ارتکاب اعمال ذیل، پس از تشخیص توسط مراجع ذیصلاح، حسب مورد علاوه بر مجازات‌های قانونی، طبق ماده 19 این قانون با آنها برخورد می گردد.

الف) نقض مبانی قوانین دین مبین اسلام و تبلیغ و فعالیت علیه موازین اسلامی

ب) اقدام علیه امنیت ملی و وحدت ملی از جمله هر نوع ارتباط، مبادله اطلاعات، تبانی با سفارتخانه‌ها، نمایندگی‌ها، ارگان‌های دولتی و احزاب کشورهای خارجی در هر سطح و به هر صورت که مخل آزادی، استقلال، تمامیت ارضی، وحدت ملی، منافع ملی و مصالح جمهوری اسلامی ایران و نظم عمومی باشد و نیز هر گونه اقدام به عملیات خرابکارانه و براندازانه و حمایت از گروه های تروریستی، دریافت هر گونه کمک مالی و تدارکاتی از اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی و دولت‌‌های بیگانه و سازمان های بین‌المللی و تلاش‌ برای ایجاد و تشدید اختلاف میان صفوف ملت با استفاده از زمینه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی و نژادی موجود در کشور ایران و نیز دعوت به انجام اقدامات مذکور با حضور در راهپیمایی های غیرقانونی.

تبصره: احزاب مکلفند ارتباطات خود با سفارتخانه ها، نمایندگی ارگان های دولتی و احزاب کشورهای خارجی را به اطلاع وزارت کشور و مجوز وزارت امور خارجه در چارچوب منافع ملی و امنیت ملی و مصالح نظام انجام دهند.

ت) اعمال خلاف قانون اساسی و نقض حقوق ملت از جمله ایراد تهمت، افترا، شایعه پراکنی، آموزش و ترویج خشونت

پ) تخطی از مرامنامه و اساسنامه حزب

ث) انجام هر گونه فعالیت اقتصادی و انتفاعی از جمله از طریق تاسیس شرکت ها و موسسات تجاری یا اقدام به واردات و صادرات هر گونه فعالیت اقتصادی که ذیل قانون تجارت قرار گیرد.

17214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =