رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد که ارائه رقم بالاتر در مزایده چهارم باشگاه پرسپولیس به معنای برنده بودن آن شرکت نیست.

به گزارش تسنیم، عبدالله پوری‌حسینی پیش از آغاز مزایده چهارم باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال برای واگذاری به بخش خصوصی اظهار داشت: همیشه شایعات زیادی در موارد اینچنینی مطرح شده است اما برای مزایده دو باشگاه بزرگ پایتخت چنین اتفاقی به وقوع نپیوست و خریداران نیز تلاش کردند اتفاقات حاشیه‌ای رخ ندهد.
وی با ابراز تشکر از اعضای هیئت دولت و همکاری آنها تصریح کرد: در سال واگذاری با جدیت پیگیر واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بودیم و دوست داشتیم که در شرایط اوج این دو باشگاه واگذار شوند اما به صورت تصادفی می‌بینید که شرایط دو تیم در جدول خوب نیست و ما در این شرایط دو باشگاه را به بخش خصوصی می‌سپاریم. امیدوارم واگذاری به این دو باشگاه کمک کند تا سال‌های سال بتوانند در رتبه‌های بالای لیگ قرار گرفته و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا و محافل بین‌المللی با قدرت ظاهر شوند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به دیدار امروز پرسپولیس و الهلال عربستان عنوان کرد: برای این تیم محبوب آرزوی توفیق دارم، چون مزایده امروز به این بازی ارتباط دارد که مجبور هستیم توضیحاتی ارائه دهیم. امروز چهار پاکت داریم که خوشبختانه همه آنها سپرده را روز گذشته به حساب سازمان خصوصی‌سازی پرداخت کردند و مجموع پرداختی‌ها هشت میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.
پوری‌حسینی ادامه داد: در مزایده قبلی از بین چهار متقاضی سه مورد مشکل وجود داشت اما الان همه به موقع پول‌های خود را واریز کرده‌اند. تفاوت جلسه امروز با جلسه قبلی این است که امروز به صورت تک جلسه برگزار خواهد شد، در صورتی که در مزایده قبلی برای باز کردن پاکت‌ها خبرنگاران را به بیرون هدایت کردیم این بار اما مقابل دوربین‌ها پاکت‌ها را باز کرده و تنها محدودیت این بود که مشخص نشود چه کسی رقم بالاتری ارائه می‌دهد. البته نمی‌شود این مسئله را کنترل کرد چون اخبار به راحتی به بیرون درز پیدا می‌کند. به همین خاطر یک تکه جلسه را اعلام می‌کنیم.
وی افزود: از دوستان خواهش می‌کنم بدانند اول بودن در مزایده امروز به معنای برنده بودن آنها نیست. هیئت واگذاری پس از مشخص شدن نفر اول به اهلیت او می‌پردازد و سپس نامه برنده اعلام خواهد شد. البته در مزایده قبلی نقصی در شرکت استیل آذین وجود داشت که ما به آنها تذکر دادیم. امیدواریم این تذکر مفید واقع شده باشد.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تنها متقاضی خرید باشگاه استقلال گفت: اگر اهلیت این شرکت ثابت نشود برای مزایده بعدی باشگاه استقلال دوباره تصمیم‌گیری خواهیم کرد. ضمن اینکه اگر یکی از شرکت‌ها موافق نباشد رقم پیشنهادی هیچ شرکتی را اعلام نخواهیم کرد.
عبدالله پوری‌حسینی در حاشیه برگزاری مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس سه متقاضی دارد احتمالش بسیار ضعیف است که این مزایده برنده نداشته باشد.
وی ادامه داد: قرار است اهلیت هر سه متقاضی برای خرید باشگاه پرسپولیس بررسی شود و احتمال زیاد می‌دهیم که در نهایت یکی از این سه متقاضی برنده مزایده شوند.
پوری حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا تنها متقاضی خرید باشگاه استقلال برنده مزایده خرید این باشگاه خواهد شد یا نه، یادآور شد: باید اهلیت متقاضی خرید باشگاه استقلال بررسی شود و بعد تصمیم‌گیری می‌کنیم. البته نگرانی بایت باشگاه پرسپولیس نداریم و احتمال می‌دهیم این باشگاه در این مزایده خریدار داشته باشد.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص اینکه آیا امکان دارد برای هر دو باشگاه مزایده دیگری برگزار شود یا نه، گفت: از لحاظ قانونی مشکلی برای تکرار مزایده نداریم و قانونگذار دست ما را بابت این مسئله باز گذاشته است.
عبدالله پوری‌حسینی با اشاره به مزایده چهارم واگذاری پرسپولیس و استقلال اظهارداشت: خوشبختانه چهار متقاضی خرید پرسپولیس و استقلال به موقع سپرده‌های خود را برای شرکت در مزایده واریز کردند. فقط مانده که هیئت سه نفره واگذاری اهلیت دوستان را تأیید کند. به این ترتیب برنده مزایده نهایتاً‌ تا یکشنبه آینده اعلام می‌شود تا دو تیم برای فصل آینده مشکلی نداشته باشند.
وی در مورد اینکه آیا شرکت بهنام پیشرو کیش بدهی بانکی دارد، عنوان کرد: همیشه سعی کرده‌ایم تا در واگذاری پرسپولیس و استقلال از شایعه و حواشی پرهیز کنیم. من چنین مسئله‌ای را نشنیدم و برای ما در این خصوص اظهارات مسئولان بانک مرکزی مهم است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: تنها مسئله‌ای که باعث می‌شود موفقیت در مزایده از استیل‌آذین سلب شود مسئله عدم تأیید اهلیت این شرکت است. شرکت استیل‌آذین برای دوره قبلی مزایده نقص داشت که امیدواریم برای این دوره مزایده نقص گذشته برطرف شده باشد.
پوری‌حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد برای فروش باشگاه استقلال دوباره مزایده برگزار شود،‌ گفت: نمی‌دانم این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر اما امیدوارم هیچ شرکتی به خاطر عدم اهلیت از مزایده کنار گذاشته نشود.
وی تأکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی نه می‌خواهد پرسپولیس و استقلال را به شخص خاصی بدهد و نه می‌خواهد به شخص خاصی ندهد اگر اینطور بود که چهار مزایده برگزار نمی‌کردیم. ما حافظ منافع بخش خصوصی هستیم و نمی‌خواهیم حقی ضایع شود.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص اینکه آیا برای واگذاری سرخابی‌ها مسائل سیاسی مانند اصولگرا و اصلاح‌طلب بودن مطرح است، گفت: اصلاً چنین مسئله‌ای را تأیید نمی‌کنم.
پوری‌حسینی ادامه داد: ما نمی‌گوییم که چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد بلکه می‌گوییم چه اتفاقی رخ داده است.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =