گزارش خبرآنلاین از متن و حاشیه های حضورربیعی و آخوندی در مجلس/ روزی که رویکرد مجلس "قانع شدن" بود

جلسه امروز خانه ملت که با حضور دو وزیر کار و راه وشهرسازی برای پاسخ به سئوال نمایندگان تشکیل شد با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین ، در ابتدای این جلسه که از ساعت 8 صبح به ریاست علی لاریجانی و با حضور 196 نفر از وکلای ملت، برگزار شد، نمایندگان براساس دستور کار مجلس،گزارش کمیسیون شوراها در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین نمایندگان طرح دو فوریتی اصلاح ماده 29 قانون انتخابات مجلس (اعاده شده از شورای نگهبان) را به شور گذاشتند که در نهایت با حذف ماده 2 این طرح موافقت کردند که بر این اساس، صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس برای حضور در دوره بعد احراز شده محسوب نخواهد شد.

در جریان بررسی اصلاح قانون انتخابات زمانی که موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان استان اصفهان، قهرمانی تین فوتبال سپاهان اصفهان را تبریک گفت ، با "دو دو" گفتن و مخالفت نمایندگان آذربایجان همراه شد که در ادامه علی لاریجانی به شوخی خطاب به موسوی لارگانی که در پاسخ به این واکنش می خندید گفت: شما خودتان تحریک شان کردید!

همچنین نادر قاضی پور، نماینده ارومیه نیز با مخالفت با طرح معافیت احزاب از پرداخت مالیات گفت: چراباید یارانه 70 میلیون را به 200 حزب بدهیم در حالی که بیشتر آن ها فقط یک کامپیوتر و یک برگ کاغذ هستند و هیچ کارایی ندارند!

در ادامه نوبت به قرائت نطق های میان دستور نمایندگان رسید که این نطق ها نیز حواشی جالبی به همراه داشت.

سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین نیز در بخشی از نطق خود گفت:یکی از آقایان خواص مقاله ای تحت عنوان "پایان دلواپسان با رجعت قلندران" نوشته است که نشان می دهد آنها برای انتخابات آینده مجلس برنامه دارند اما تعبیر من از قلندران ، قلدران است و همین جا اعلام می کنیم که نباید به آن ها اجازه حضور در سیاست را بدهیم چراک هاین ها همان هایی بودند که به کنگره آمریکا و بوش نامه نوشتند و گفتند که ایران در اختیار شماست! ما دلواپسِ این هستیم که آمریکا سر ما کلاه بگذارد.

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس نیز در نطق خود با اشاره به حمایت هایی که از سوی مسئولان نظام از برگزاری مراسم هفته کار گر انجام گرفت، خواستار تصویب طرحی برای قانونی شدن راهپیمایی روز کارگر در مجلس شد. محجوب همچنین از احضار احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس به دادگاه کیفری نیز انتقاد و از وی حمایت کرد.

همچنین میرهادی قره سید رومیانی، نماینده تبریز در خانه ملت نیز در نطق میان دستور خود باردیگر فضای صحن علنی را فوتبالی کرد و با انتقاد از صحبت های یکی از نمایندگان اصفهان در برنامه دیشب نود که شورای تامین تبریز را عامل قطع تلفن و اینترنت اعلام کرده بود، گفت: من به این نماینده علاقه دارم و بی انصافی است که مسئولان شهر ما را متهم کنند به دوستان عزیز توصیه می کنیم به جای آتش زدن دل دردمند مردم تبریز، به فکر احیای زاینده رود و حفظ سی و سه پل باشند!

وی در پایان تاکید کرد: از رئیس مجلس می خواهیم که دستور دهند تا این موضوع به سرعت رسیدگی شود تا حق مردم آذربایجان تضییع نشود.

همچنین حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در خانه ملت در نطق خود با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم و تیم مذاکر کننده هسته ای گفت: ما حاضریم مجلس آینده را در اختیار آن ها قرار دهیم ولی دولت زیر بار توافق هسته ای که بدتر از ترکمچای است! نرود.

در ادامه نیز نوبت به دستور کار بعدی مجلس که سئوال از دو وزیر دولت روحانی بود، رسید و حسین طلا، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی از علی ربیعی درباره انفجار گاز در یکی از معادن استان کرمان پرسید که با توضیحات وزیر درباره تلاش برای ایمن سازی محیط کار، نماینده سئوال کننده قانع نشد اما اکثریت مجلس با 114 رای موافق از توضیحات ربیعی قانع شدند.

سئوال کمیسیون عمران از عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز دربار ه مسکن مهر به بگو مگو میان حمید رسایی و آخوندی منجر شد که رسایی با پخش فیلمی از وضعیت مسکن مهر مدعی شد که آخوندی طرح مسکن مهر را مزخرف می داند این در حالی است که آخوندی این گفته رسایی را تکذیب و خواستار ارائه سندی متقتن و معتبری از سوی وی درباره این ادعا شد تا رسایی اعلام کند از پاسخ وزیر قانع نشده است.

آخوندی با ارائه آماری از پیشرفت این طرح در دولت یازدهم تاکید کرد: به تعهدم به مردم درباره مسکن مهر پایبندم و خطاب به رسایی گفت: شما به جای اینکه در این شرایط سخت، به ما کمک کنید، ما را هل می دهید که زمین بخوریم ولی ما این بار را که از دولت گذشته به جای مانده به روی دوش می کشیم تا به قول مان به مردم عمل کنیم.در ادامه اکثریت نمایندگان با 107 رای موافق از پاسخ آخوندی قانع شدند تا محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس بگوید که مجلس امروز، رویکردش ، رویکرد قانع شدن بود.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =