مناظره کوهکن و ناصری در خبرآنلاین ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین در ادامه این مناظره ناصری خطاب به کوهکن اظهار داشت: آقای رحیمی در دفاع از خود اسم این 170 را داده و به هیئت رییسه هم داده شده حالا رسانه بارها تقاضا کرده اند این اسامی را منتشر کنید. شما که مردم را محرم انقلاب می دانید چرا اصرار دارید این اسامی منتشر نشود؟

کوهکن:من می گویم اگر قانون می گوید منتشر کنید پس باید اسامی را منتشر کنید.

ناصری: مسئله این است که مجلسی که برای مذاکرات هسته ای تحت حمایت رهبری دلواپس است چرا برای این 170 نفر دلواپس نیست؟.

کوهکن: شما این مسئله را برای سواستفاده سیاسی می گویید. من اسامی را دیده ام و می دانم در بین این 170 نفر هم کاندید اصولگرا است و هم اصلاح طلب.

ناصری: خوب اسامی را منتشر کنید.

کوهکن: من هم می گویم اگر قاضی دستور دهد منتشر کنید.

خبرآنلاین: چرا دو جناح شجاعت اعلام هزینه های انتخاباتی خود را تا کنون نداشته اند؟

ناصری: ببنیید من معتقدم باید برای آن ساز و کار قانونی تعریف شود. باید مجاری قانونی از همه حساب های افراد استعلام کنند. من از طرف همه اصلاح طلبان می گویم اگر قانونی برای همه یکسان تصویب شود که همه کاندیداها شفاف منابع خود را اعلام کنند قطعا اصلاح طلبان هم استقبال کرده و اعلام می کنند.

خبرآنلاین: شما در بخش قبلی بر مسئله اخلاق تاکید داشتید. چرا به لحاظ اخلاقی تا کنون اعلام نکرده اند؟

ناصری: من متولی اخلاقمداری تک تک افراد نیستم. من می گویم بعد از سی و چند سال نهادهای نظارتی جمهور یاسلامی به خصوص بعد از داستان رحیمی باید برای شفافیت منابع مالی انتخابات فکر یکنند.

کوهکن: جریان اصولگرا زمانی که مجلس در اختیار داشته دو کار کرده است. مجلس اصولگرا آمد و به آن لیست محدود ی که در شورای نگهبان بود سمت های دیگری را اضافه کرد و  گفت ثروت این ها را قبل و بعد از ورود به قدرت بررسی کند. اگر قانون بگوید در ابتدای ورود به قدرت اموال افراد را بررسی کنند و بعد از پایان کار هم بررسی کنند موجب می شود تا سو استفاده نشود و منابع روشن باشد. دوم اینکه مجلس اصولگرا برای هزینه های انتخاباتی محدودیت و سقفی قائل شد.

وی ادامه داد: اما اینکه چرا هیچ جناحی تا به حال منابع مالی خود را شفاف اعلام نکرده است ؟ به این دلیل است که اول شهامت این را ندارند و دوم اینکه نگران این هستند که از مطالب انها برداشت های متفاوتی شود و همان علیه آنها استفاده شود.  

او خطاب به ناصری گفت: با این حال سوال من ازآقای ناصری این است یک دوره مجلس ششم دست اصلاح طلبان بوده آقای ناصری بفرماید در جهت همین تحقق فرمایشات درست ایشان اصلاح طلبان چه کرده اند؟

ناصری: من از این دو کار مجلس اصولگرا حمایت می کنم. با این حال معتقدم این کافی نیست و اتفاقا حالا که سه دوره است مجلس در دست اصولگرایان قرار دارد باید تا الان ساز و کار قانونی برای شفایت مالی انتخابات اتخاذ می کردید. این جامعه بعد از پرونده 170 نفر انتظارش بالا رفته است. در همین مجلس هم می شود اصولگرایان در مدت باقی مانده در قالب طرح دو فوریتی طرحی تصویب کنند که دیگر منتظر نباشیم افراد کار اخلاقی کنند بلکه مجبور باشند کار قانونی کنند.

وی ادامه داد:  من متولی میزان دینداری و اخلاقمداری اصلاح طلبان و اصولگریان نیستم اما اگر مجلس قانونی را تصویب کند که دیگر شاهد ماجرایی مثل رحیمی نباشیم همه اصلاح طلبان از آن استقبال می کنند. 

29214

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    حق مردم است اسامی نمایندگان متخلف را بدانند