ایرنا نوشت:

سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع ایران در دیدار با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق، آخرین تحولات این کشور را مورد بررسی قرار داد.

جعفری در این دیدار با اشاره به چالشهای مختلف جهانی و منطقه ای گفت: باید قدرت خود را برای مقابله با این چالشها افزایش دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت و ملت ایران در دوران صدام از مبارزات مردمی ملت عراق و پس از سقوط وی از نظام جدید در بغداد حمایت کرده و به حاکمیت عراق احترام گذاشته، افزود: مردم و مسوولان عراقی هیچگاه کمکهای حیاتی و راهبردی ایران در مقاطع حساس را فراموش نخواهند کرد .

وی با تدوین روند شکل گیری گروه تروریستی داعش و پیامدهای خطرناک آن برای منطقه افزود: خطری ک امروز عراق و سوریه را تهدید می کند، در آینده نزدیک ترکیه، عربستان و سایر کشورهای منطقه را نیز تهدید خواهد کرد و به همین دلیل مقابله همه جانبه با این جریان خطرناک وظیفه همه کشورهای خاورمیانه است .

وی با طرح این سووال که چرا داعش علیه رژیم صهیونیستی اقدام نمی کند، اضافه کرد: اگر حمایت برخی کشورها نبود، داعش خلق نمی شد و نمی توانست دست به این جنایات بزند .

وی با تجلیل از مشارکت بی نظیر ملت ایران در مقابله با ظلم، تجاوز و توطئه های دشمنان گفت: اگر چه ایران شهدای زیادی در راه استقلال و آزادی تقدیم کرده، اما نتیجه آن را نیز گرفته است و امروز در اوج ثبات ، آرامش و امنیت قرار دارد و مقتدرانه برای ثبات و امنیت منطقه تلاش می کند.

سردار دهقان نیز در این دیدار با اشاره به بیداری ملتها و مقابله آنها با نظام جهانی سلطه گفت: نظام سلطه همه ابزارهایی که می توانست با استفاده از آن تسلط خود را بر ملتها تثبیت کند، از دست داده و شعارهای دروغینش مانند حقوق بشر آزادی و غیره رنگ باخته، اما همچنان تلاش می کند از راههای دیگری به سلطه خود ادامه دهد.

وی با تاکید مجدد بر حمایت ایران از عراق، آمادگی تهران را برای گسترش روابط با بغداد اعلام کرد .

وزیر دفاع ایران همچنین دیشب با محمد سالم القبان وزیر کشور عراق دیدار و گفت و گو کرد و آخرین تحولات میدانی در این کشور و ضرورت همکاری بیشتر برای دفع خطر تروریستها را مورد بحث و بررسی قرار داد .

دو طرف در این دیدار بر اراده مشترک تهران و بغداد برای ایجاد ثبات در منطقه تاکید کردند.

سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیروز به منظور یک سفر رسمی و دیدار با مقامات عراقی ، وارد بغداد شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =