جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مدت زمان سربازی افزایش نمی یابد، گفت: نخبگان و افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا هستند، می توانند به جای سربازی، طرح تحقیقاتی انجام دهند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی در رابطه با مشمولان غایب افزود: یکی از مشکلات ما، مشمولان غایب هستند، از این رو مقرراتی وضع کردیم تا این مشکل رفع شود.

به گزارش ایرنا  او  ادامه داد: علاوه بر این اگر مشمولان متاهل تا پایان شهریور سال جاری خود را معرفی کنند، به ازای هر فرزند سه ما کسر خدمت می گیرند.

سردار کمالی افزود: بر اساس مقرراتی که مجلس شورای اسلامی سال گذشته تصویب کرد، جوانانی که بیش از هشت سال غیبت دارند، می توانند با پرداخت وجه از خدمت سربازی معاف شوند.

 

 ثبت نام 288 هزار نفر برای پرداخت جریمه

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 500 هزار مشمول غایب در کشور وجود دارند، گفت: پیش بینی ما این بود که حدود 15 تا 20 درصد از مشمولان غایب از این طرح استقبال کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح افزود: در نام نویسی اولیه حدود 288 هزار نفر که حدود 19 درصد از مشمولان غایب را شامل می شوند، در این طرح نام نویسی کرده اند که از این تعداد حدود 227 هزار نفر - یعنی چیزی حدود 15 درصد کل مشمولان - واجد شرایط استفاده از طرح هستند.

سردار کمالی گفت: پیش بینی ما این است که در دور دوم نام نویسی ها، 8 تا 10 درصد دیگر از مشمولان غایب برای استفاده از این طرح متقاضی شوند.

 

 ادامه طرح پرداخت جریمه تا پایان سال

وی گفت: طرح جریمه مشمولان غایب تا پایان سال 94 ادامه دارد و بعد از آن خود به خود متوقف می شود، مگر اینکه مجلس دوباره طرح را تصویب کند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: بر اساس قانون، امکان پرداخت جریمه مشمولان بصورت اقساطی وجود ندارد، مگر اینکه مجلس متمم و یا اصلاحیه برای این قانون به تصویب برساند.

 

 زمان سربازی افزایش نمی یابد

سردار کمالی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ستادکل برنامه ای برای افزایش مدت زمان خدمت سربازی ندارد، گفت: در بررسی که در اوایل سال 93 انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که مدت سربازی را بر اساس قانون به 24 ماه برسانیم، اما این تصمیم منتفی شد.

وی با بیان اینکه مدت خدمت سربازی بر اساس نیاز نیروهای مسلح و تعداد مشمولان اعزامی مشخص می شود، افزود: یکی از دلایلی که این تصمیم منتفی شد، استقبال چشمگیر مشمولان برای اعزام در سال 93 بود.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: از سوی دیگر در بررسی های انجام شده دیدیم که با یک صرفه جویی در داخل می توانیم اکنون بحث افزایش خدمت سربازی را منتفی اعلام کنیم.

سردار کمالی گفت: اکنون به تمامی نیروهای مسلح اعلام کرده ایم که از سال 94 به بعد صرفه جویی پیش بینی شود.

 

 طرح تحقیقاتی به جای سربازی

وی در رابطه با خدمت نظام وظیفه نخبگان افزود: نخبگان می توانند با انجام یک طرح تحقیقاتی، دوره خدمت خود را سپری کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: معمولا تحقیق و یا پروژه این افراد 19 ماه از مدت خدمت احتساب می شود و این افراد باید 45 روز تا دو ماه دوره آموزشی طی کنند.

سردار کمالی افزود: مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر نیز در صورت انجام پروژه در زمینه دفاعی امنیتی دو تا 19 ماه از خدمت آنها در قالب پروژه محسوب می شود.

وی گفت: هدف اصلی نیروهای مسلح در رابطه با نخبگان این است که آنان دغدغه ای جهت انجام خدمت سربازی نداشته باشند و بتوانند با انجام یک تحقیق خدمت سربازی خود را انجام دهند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: این پروژه ها می تواند در مسایل مختلفی همچون صنعت و کشاورزی باشد.

سردار کمالی در رابطه با کسری خدمت مشمولان گفت: مدت خدمت در صورت خدمت در مناطق امنیتی و عملیاتی سه ماه و در مناطق محروم و بد آب و هوا دو ماه است.

وی افزود: در ازای داشتن هر فرزند نیز دو ماه از زمان خدمت فرد مشمول کسر می شود.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    35 3
    تکلیف ما که ثبت نام کردیم روشن کنید بدش واسه بقیه تصمیم بگیرید
  • امیر A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    21 13
    تحصیلکرده ها چی ؟ چرا به تحصیلکرده ها خدمت فروخته نمی شود کار که نیست امثال من هم که کار داریم باید از دست بدهیم بریم خدمت
    • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      12 2
      من تحصیلکردام و اتفاقا مشمول این طرح، اصلا کی به شماگفته که این 288 هزار نفر همشون کم سواد هستن؟؟ مگر اینکه لیسانس رو تحصیلکرده به حساب نیارید
  • امیر A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    17 3
    سردار فرمودند اگر مجلس متمم بده پرداخت جریمه مشمولان غایب میتونه اقساطی بشه از نمایندگان محترم تقاضا دارم اگه کمکی از دستشان بر میآید دریغ نفرمایند.
  • سیدعلا IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    3 2
    چرا تا حالا مناطق عملیاتی وامنیتی سه ماه کسر نشده خدمتم پادگان حمید هستش چرا رسیدگی نمیشه
  • عباس A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    4 0
    تاریخ تمدید جدید خرید سربازى کى مى باشد
  • hasani A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    سلام پیامک اعزام فعال واسم اومده رفتم حوزه نظام وظیفه اهواز یه برگه بهم داده گفته برو پادگانی که خدمت میکردی آخرین روزی که فرار کردی بهت توبرگه بدن بیا بیارش واسه ما منم رفتم پادگان هوانیروز مسجد سلیمان شهید آسیای اونجا من داخل پادگان راه ندادند گفتن بخش نامه واسه ما نیامده برو نظام وظیفه اهواز برگشتم نظام وظیفه اهواز نظام وظیفه اهواز هم میگه ما کار نداریم تا جواب نامه را نیاری جواب خرید خدمت سربازی بهت نمیدیم
  • منصور A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    3 0
    سلام طرح دوم ثبت نام پایین 94 که خرداد دوباره ثبت نام شروع میشد خریدسربازى چى شد