مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بودجه لازم برای پرداخت کمک هزینه بارداری و افزایش مرخصی زایمان بانوان شاغل از 6 ماه به 9 ماهه تامین نشده است، گفت: به دنبال تامین بودجه افزایش مرخصی زایمان تا 9 ماه هستیم.

سیدتقی نوربخش افزود: تامین اجتماعی تنها قادر به پرداخت کمک هزینه بارداری 6 ماهه بانوان است چرا که بودجه این زمان در اختیار سازمان قرار دارد.

به گزارش ایرنا وی تصریح کرد: برای پرداحت کمک هزینه 9 ماه بارداری نیز رایزنی هایی صورت گرفته اما هنوز برای این موضوع اعتبار لازم در نظر گرفته نشده است و متاسفانه بانوان پس از زایمانشان تنها از 6 ماه کمک هزینه مرخصی زایمان بهره مند می شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان منوط به تامین اعتبار است و در این صورت در تمامی شعب تامین اجتماعی اجرایی خواهد شد.

محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز پیشتر در خصوص افزایش مرخصی زایمان گفته بود: تا زمانی که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این موضوع پیش بینی نشده باشد، امکان اجرای آن توسط سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش به آماری در این خصوص اشاره و اعلام کرده بود: در طی مدت 18 ماه بررسی که انجام شد از میان 145 هزار زنی که از مرخصی 6 ماهه زایمان استفاده کرده اند پس از بازگشت به کار 47 هزار نفر آنان از سوی کارفرمایان خود اخراج شده اند به همین دلیل پیش بینی می شود با افزایش 9 ماه مرخصی زایمان این ریزش زنان در محیط های کار به صورت تصاعدی بالا برود.

قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 ماه به 9 ماه در خرداد ماه سال 92 در قالب لایحه ای از سوی دولت به مجلس فرستاده شد که این لایحه پس از بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. براساس مصوبه دولت برای افزایش مرخصی زایمان زنان، مدت مرخصی زایمان (یک و 2 قلو) زنان شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی 9 ماه تمام با پرداخت حقوق و فوق العاده های مربوط تعیین می شود. همسران افراد یادشده نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می شوند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =