۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵

ایسنا نوشت:

همزمان با ابراز نگرانی دبیر کل سازمان ملل نسبت به صدور حکم اعدام برای محمد مرسی، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای حکم اعدام مرسی را "ناعادلانه" خواند. به گزارش پایگاه خبری العهد، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید نسبت به حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر و رهبران اخوان المسلمین گفت: این حکم قابل تجدید نظر است و من شخصا از نزدیک روند عملیات را دنبال خواهم کرد.

فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با تاکید مجدد بر مخالفت این سازمان با مجازات اعدام ، اعلام کرد: بان کی مون بر لزوم در پیش گرفتن اقداماتی از سوی همه طرف‌های منطقه‌ای برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه و ثبات در منطقه و نیز احترام به قوانین تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای از احکام صادره علیه محمد مرسی و دیگر رهبران اخوان المسلمین به شدت انتقاد کرد. جف راتکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حکم صادر شده در مورد مرسی را ناعادلانه خواند و عنوان داشت این حکم اعتماد به نقش قانون و دستگاه قضایی را تضعیف می‌کند. راتکی در ادامه درباره حکم اعدام 105 تن از رهبران گروه اخوان المسلمین نیز گفت: آمریکا از حکم اعدام دسته جمعی که از سوی دادگاه مصر صادر شده نگران است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =