ایسنا نوشت:

وزیر دفاع ژاپن گفت، اگر پیونگ یانگ به آمریکا حمله موشکی کند، توکیو تلافی خواهد کرد چرا که حمله موشکی کره شمالی احتمالا منجر به آسیب‌ها و خسارت‌های بسیار جدی خواهد شد. به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود این اظهارات جن ناکاتانی، وزیر دفاع ژاپن منجر به واکنش شدید از سوی کره شمالی شود.

این اظهارات جن ناکاتانی همزمان با آن صورت گرفت که واشنگتن و توکیو در خط مشی‌های دفاعی خود تجدیدنظر کرده تا به ژاپن اجازه دهند نقش نظامی خود برای کمک به نیروهای آمریکایی در بحران‌های نظامی را توسعه دهد. یکی از رهبران دفاعی کره جنوبی گفت: قرار است سئول، واشنگتن و توکیو براساس توافقنامه سه جانبه خود در زمینه اطلاعات نظامی، اطلاعات مربوط به حملات موشکی احتمالی پیونگ یانگ را به اشتراک بگذارند.

ژاپن باید پیش از آغاز هرگونه حمله علیه پیونگ یانگ تاییدیه قبلی را دریافت کند چرا که چنین حمله‌ای تاثیر بسزایی بر شبه جزیره کره خواهد داشت. شورای روابط خارجی ژاپن گفت: توکیو سال‌ها روابط دشواری با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی داشته است. از زمانی که کیم جونگ اون زمام امور کره شمالی را بر عهده گرفته، توکیو به شدت تاکید کرده که برای یک کره شمالی غیرقابل پیش بینی‌تر آماده شده و حمایتش از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بر گسترش سلاح‌های اتمی کره شمالی را تقویت کرده است.

ژاپن در مارس سال جاری میلادی اعلام کرد، در بحبوحه به بن بست رسیدن مذاکرات برای آزادی اتباع ژاپنی ربوده شده، تحریم‌هایش علیه کره شمالی را به مدت دو سال دیگر تمدید می‌کند. این افراد در دهه 1970 و 1980 میلادی ربوده شدند تا به جاسوس‌ها زبان و فرهنگ ژاپنی را بیاموزند. این تحریم‌ها شامل تحریم‌های مسافرتی و مالی است. کشتی‌های کره شمالی نیز اجازه ورود به بنادر ژاپنی را ندارند. در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه از چین خواست تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی به خاطر برنامه تسلیحات اتمی‌اش اعمال کند.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    8 27
    آخه مردک اگر توان دفاع دارید چرا امنیت خودرابه امریکا داده اید تا سربازانش نوعی کاپیتولاسیون داشته باشد ووقتی به زنانتان تجاوز میکنند نهایتا به اخراج از ژاپن محکوم شوند .
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    20 1
    اين همان كشورى است كه تنها استفاده يك كشور از بمب اتم روى ان اتفاق افتاده است بايد هميشه تابع شرايط زمان بود و كينه ها را به باد بسپاريم اگر ميخواهيم پيشرفت كنيم
  • علی RO ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    9 4
    کسی که گفتته ژاپن توان نظامی نداره باید بدونه ژاپن نهمین ارتش قوی جهان و داره