بی بی سی نوشت:

فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق بشر می‌گوید از زمان به قدرت رسیدن نظامیان، میزان استفاده از خشونت جنسی علیه معترضان افزایش یافته است

یک سازمان بین‌المللی حقوق بشر می‌گوید نیروهای امنیتی مصر از خشونت جنسی در مقیاس وسیعی علیه بازداشت‌شدگان استفاده می‌کنند.

فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق بشر (فیده) در گزارش خود گفته است که نیروهای امنیتی مصر برای آن که مانع از تظاهرات و برپایی تجمعات در کشور شوند، مردان، زنان و کودکان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دهند.

به گفته این گزارش، از بسیاری از بازداشت‌شدگان در مصر، آزمایش بکارت گرفته می‌شود و این افراد مورد تجاوز و تجاوز دسته‌جمعی قرار می‌گیرند.

وزارت کشور مصر گفته است تا زمانی که این گزارش را مطالعه نکرده است، در باره آن اظهارنظر نخواهد کرد.

فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق بشر، در سال ۱۹۲۲ تاسیس شده است و قدیمی‌ترین سازمان حقوق بشری دنیا به حساب می‌آید. عبدالکریم لاهیجی، حقوقدان ایرانی، رئیس این سازمان حقوق بشری است.
گزارش فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر خاطرنشان می‌کند که میزان خشونت‌های جنسی از زمان سرنگونی محمد مرسی و به قدرت رسیدن نظامیان در مصر افزایش یافته است.

این گزارش می‌گوید عاملان خشونت‌های جنسی در مصر به ندرت پاسخگوی اعمال خود هستند و مصونیت آنها نشان می‌دهد که این اقدامات، راه حلی سیاسی با هدف خاموش کردن صداهای مخالف است.

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر می‌گوید نیروهای پلیس، سازمان‌های اطلاعاتی و ارتش در اعمال خشونت علیه بازداشت‌شدگان زن و مرد مقصر هستند.

این گزارش می‌گوید در میان قربانیان، دانشجویان معترض شرکت کننده در تظاهرات، فعالان حقوق بشر، همجنسگرایان و کودکان دیده می‌شوند.

نویسندگان این گزارش می‌افزایند که مدرک و سندی در دست ندارند که نشان دهند فرماندهان این نیروها به آنها دستور به کارگیری خشونت‌ها را داده‌اند، اما میزان خشونت‌ها و معافیت این نیروها از هر نوع پیگیری قضایی، این موضوع را تلقین می‌کند که این خشونت‌ها به عنوان راه حلی سیاسی علیه معترضان استفاده شده است.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر گفته است که با هر نوع مزاحمت و تعرض جنسی مخالف است و با آن مبارزه خواهد کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    16 1
    وای خدای من. فاجعه ست.
  • نه چیروان RO ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    3 0
    دیگه اینجا باید فتواصادربشه باید مردم با اسلحه تظاهرات کنند یا مرگ یا ازادی مگه نه اگه اسیربشن بهشون تجاوز میشه..اگه هم بخاطر دفاع از تجاوز بهشون کشته بشن شهید هستند