۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۰

ایسنا نوشت:

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: سرویس‌های اطلاعاتی افغانستان و پاکستان توافق کردند تا برای مقابله با شبه‌نظامیان طالبان به تبادل اطلاعات پرداخته و در عملیات مشترک شرکت کنند.
به نوشته روزنامه نیشن، سخنگوی ارتش پاکستان در صفحه توییتری خود نوشت: این تفاهم نامه همکاری میان سرویس اطلاعات پاکستان و اداره امنیت ملی افغانستان به امضا رسید.

وی ادامه داد: این توافق شامل تبادلات بین‌المللی و همکاری در عملیات اطلاعاتی علیه شبه‌نظامیان طالبان و سایر تهدیدها علیه دو کشور است. هنوز مشخص نیست که این توافقنامه چه زمان و درکجا به امضا رسیده است. پاکستان دولتی غیر نظامی است اما ارتش و اطلاعات این کشور هنوز بر بخش‌های مختلف دولت نفوذ دارند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان در جریان سفر چند روز قبل خود به کابل متعهد شد تا از افغانستان در مقابله با طالبان حمایت کند.

سفر نواز شریف به کابل نخستین سفر وی از زمانی است که اشرف غنی به عنوان رئیس جمهوری افغانستان در سپتامبر گذشته میلادی بر روی کار آمد. مقام‌های افغانستان بارها پاکستان را به تامین کمک برای شبه‌نظامیان طالبان و مخفی کردن آن‌ها در مناطق کوهستانی هم مرز این کشور متهم کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =