واحدمرکزی خبر نوشت:

امین جمیل رئیس جمهور اسبق لبنان از تصمیم خود برای کناره گیری از ریاست حزب الکتائب این کشور خبر داد .
امین جمیل روز دوشنبه اعلام کرد در انتخابات داخلی حزب الکتائب که قرار است در ژوئن آینده برگزار شود ، برای احراز ریاست حزب دوباره نامزد نخواهد شد .
جمیل گفت :« با کناره گیری خود می خواهم فضا برای حضور نیروها و شخصیت های جدید برای ریاست و رهبری حزب الکتائب فراهم شود ».
بر اساس پیش بینی منابع سیاسی و حزبی لبنان ، به احتمال خیلی زیاد سامی جمیل پسر امین جمیل و عضو پارلمان لبنان جانشین پدرش برای ریاست حزب الکتائب خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از از بیروت ،‌ امین جمیل در کنفرانس خبری گفت :«به اعضای دفتر سیاسی حزب الکتائب اطلاع دادن که در انتخاباب داخلی حزب در اواسط ژوئن آینده برای تصدی ریاست حزب نامزد نخواهم شد ».
سی امین کنفرانس دوره های حزب الکتائب که هر چهار سال یک بار برگزار می شود ، اواسط ژوئن آینده در بیروت تشکیل و رئیس جدید آن نیز انتخاب خواهد شد .
امین جمیل اظهار داشت با توجه به شرایط فعلی کشور ، صلاح و منفعت حزب را در این می بینم که افراد و شخصیت های دیگر مسئولیت رهبری حزب را بر عهده بگیرند و این تصمیم در نهایت به نفع حزب و کشور خواهد بود .
لبنان از یک سال پیش با بحران سیاسی خلا مقام ریاست جمهوری مواجه است و با توجه به عمق اختلاف ها و شکاف های سیاسی شدید میان احزاب و طیف های سیاسی لبنان ، نمایندگان پارلمان این کشور تاکنون نتوانسته اند به یک اجماع نهایی درباره انتخاب رئیس جمهور جدید کشور برسند .
گفتنی است سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنان نامزد گروه 14 مارس به ریاست سعد
حریری نخست وزیر اسبق لبنان ( مخالفان دولت سوریه و حزب الله) ، و میشل عون رئیس جریان آزاد ملی لبنان و از متحدان حزب الله لبنان نامزد های اصلی برای تصدی مقام ریاست جهوری لبنان هستند اما شکاف های سیاسی عمیق در میان گروه های سیاسی لبنان سبب شده است تلاش ها برای انتخاب رئیس جمهور جدید تاکنون به نتیجه نرسد .
امین جمیل بین سالهای 1982 تا 1988 که لبنان صحنه مناقشات امنیتی ، سیاسی و جنگ های داخلی بود ،مقام ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت .
حزب الکتائب در سال 1936 تاسیس شد و در جنبش مردمی لبنان که به استقلال این کشور از قیمومیت فرانسه در سال 1943 منجر شد ، حضور فعالی داشت .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =