رئیس مجلس: دولت به اقتصاد،آرامش بخشیده/در مذاکرات هسته ای پیشرفت خوبی حاصل شده

دکتر علی لاریجانی عصر امروز (دوشنبه 28 اردیبهشت) در جلسه شورای استان کردستان گفت: با برداشت خوبی از استان کردستان به تهران بازمی‌گردم. امروز در کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگه کُرد مسلمان شرکت کردم که این مراسم به صورت فاخر و پسندیده‌ای برگزار شد. البته باید از شهدای پیشمرگه چنین تجلیلی به‌عمل آورد.

 

به گزارش خانه ملت،رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلساتی که در طول امروز با مسئولان و نمایندگان استان کردستان در مجلس برگزار شد، به این نتیجه رسیدم که صمیمیت و همگرایی خوبی برای رفع مشکلات بین آنها وجود دارد. البته از سخنان حجت‌الاسلام شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در کردستان و ماموستا خدایی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان نیز باید در رفع مشکلات استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نگاه جامع و احساس مسئولیت و پیگیری مسئولان می‌تواند پشتوانه خوبی برای رفع مشکلات مردم کردستان باشد، افزود: مردمان رشید کردستان با رشد فکری که دارند در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شوند و علی‌رغم مشکلات خود برای امنیت کردستان تلاش کرده‌اند، مردم کردستان با ریشه بوده و از عقبه فرهنگی ارزشمندی برخوردارند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امنیت پایدار توسط مردم ایجاد می‌شود، گفت: مردم کردستان با تلاش برای امنیت کشور، شرایط را برای رفع مشکلات فراهم کرده‌اند.

رئیس قوه مقننه افزود: مسئولان قوای سه‌گانه با همدلی و درک مسائل کمک می‌کنند تا آینده کردستان بهتر شود، در حال حاضر مجموعه اقداماتی که در کل کشور صورت می‌گیرد، باعث ایجاد ثبات در اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئله هسته‌ای در کانال حلی قرار گرفته است، گفت: مزاحمت‌هایی در موضوع هسته‌ای وجود دارد که البته با رفتار متانت‌آمیز و دیپلماسی صحیح و با لحاظ حقوق مردم ایران تلاش خواهد شد مشکلات حل شود. در حال حاضر طرفین مشغول نگارش متن هستند و این پیشرفت خوبی است که از مذاکرات حاصل شده است.

وی افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی به دلیل مدیریت ضعیف داخلی بود که باعث نابسامانی در وضعیت اقتصادی شده و شرایط برای بخش تولید و سرمایه‌گذاری دشوار شد. همچنین جهش ناگهانی در قیمت ارز و تورم برای سرمایه‌گذاری مضر بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان افزود: با فرمایشات مقام معظم رهبری و مسیر صحیح دولت شرایط برای ایجاد آرامش اقتصادی فراهم شده و اقداماتی که برای کنترل تورم صورت گرفت، مثبت و سازنده بود و باید برای آرامش بخش تولید تلاش کرد. البته ممکن است روند پیشرفت اقتصادی کند باشد و ضرورت که شرایط برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم شود.

وی گفت: نمایندگان با تصویب قانون رفع موانع تولید شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی فراهم کرده‌اند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تقویت داخل باید در این زمینه قوی‌تر عمل کرد، قطعاً کلید پیشرفت روی تقویت تولید داخلی است.

دکتر لاریجانی با تاکید بر لزوم تقویت بخش خصوصی و کارآفرینی در کشور گفت: در بخش‌های اداری زمان زیادی برای یک امضا صرف می‌شود و این در حالی است که باید شرایط کار بخش خصوصی فراهم شود. در یکی از کشورهای کوچک منطقه زمان برای سرمایه‌گذاری کمتر از 48 ساعت بوده و این در حالی است که در کشور ما یک سرمایه‌گذار با دوندگی باید به مدت 200 روز برای یک سرمایه‌گذاری تلاش کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اختصاص یارانه به بخش تولید، تصریح کرد: قانون رفع موانع تولید روی کاغذ بوده، بنابراین باید همت کرد و آن را اجرایی کرد و انجام این مهم به وسیله مردم باید باشد.

وی درخصوص سیاست خارجی کشورمان نیز بیان کرد: در مسائل منطقه‌ای ایران به صورت یک کشور مسئولیت‌پذیر عمل می‌کند و پای مرام خود ایستادگی دارد و نسبت به سرنوشت امت اسلامی حساس است. ما به کشور سوریه و عراق کمک کردیم به دلیل اینکه سوریه در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به روابط خوب میان ایران و دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان این کشور گفت: ایران کشوری مسئولیت‌پذیر در منطقه است، شاید این موضوع سختی‌هایی داشته باشد اما استراتژی ایران در منطقه صحیح است.

وی با اشاره به اقدامات اشتباه برخی کشورهای منطقه و غربی ادامه داد: همین کشورهایی که به یمن حمله می‌کنند با اخوان‌المسلمین مصر نیز مخالف بودند و در حال حاضر نیز با روش نادرس در منطقه اختلاف ایجاد می‌کنند.

دکتر لاریجانی گفت: مسیر آینده ملت روشن است و تدابیر مقام معظم رهبری در حل مسائل نکته کلیدی بوده و باید در بازه زمانی 5 ساله برنامه ششم توجهات لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =