ایرنا نوشت:

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه پیروان ادیان دینی در ایران برای تحقق آرمان های والای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تلاش می کنند.

یوناتن بت کلیا  در گفت وگو با ایرنا افزود: امام خمینی (ره) از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر برادری تمامی ملت ایران با یکدیگر و برخورداری آنها از حقوق یکسان تاکید داشتند.

وی با اشاره به وجود قومیت های مختلف در ایران افزود: ایران رنگین کمانی از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف است و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان آسمانی در این سرزمین همیشه مثال زدنی و الگویی برای سایر کشورها است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقلیت های دینی در کنار برادران مسلمان خود یک ملت شجاع هستند، گفت: اختلاف دین، مذهب و قومیت مانع حرکت مردم ایران در مسیر هدف اصلی مبنی برحفاظت از آرمان های انقلاب و پیروی از مقام معظم رهبری، نیست.

وی همچنین به سفر مارلوئیس رافائل ساکو پاتریارک کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک بغداد به کشورمان اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده وی با یونسی مشاور رییس جمهوری در امور ادیان و اقوام دیدار و گفت وگو کرد.

به گفته بت کلیا، دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات از دیگر برنامه های سفر مارلوییس رافائل ساکو پاتریارک کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک بغداد در تهران است.

مارلوئیس رافائل ساکو 66 ساله که دو سال است بعنوان رهبر آشوریان معرفی شده برای اولین بار به ایران سفر و با اقلیت های مذهبی دیدار و گفت وگو کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =