۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

ایسنا نوشت:

"توان نظامی و در اختیار داشتن ارتش‌های بزرگ همواره یک مزیت نظامی و حتی اقتصادی محسوب می‌شده است. برتری نظامی همواره در تمدن بشری یک هدف بوده است. تبدیل شدن به یکی از ارتش‌های قدرتمند جهان برای کشور شما احترام و تسلط بر کشورهای دیگر را به همراه می‌آورد و لازم به ذکر نیست که بسیاری از کشورها در این مسیر حرکت می‌کنند.

داشتن یک ارتش قوی همچنین برای کشور شما مزیت‌های اقتصادی به همراه دارد چراکه ارتش‌های قوی می‌توانند کنترل بیشتری بر روی مسیرهای تجاری داشته باشند. ارتش‌ها یک خدمت بسیار مهم و اساسی برای یک کشور به همراه دارند و آن ایجاد امنیت است، اما در شرایطی که کشورها برای تقویت نیروهای نظامی رقابت می‌کنند، این امر می‌تواند کارآمدی اقتصادی را از مسیر خود منحرف کند."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری بیزینس اینسایدر با ذکر این مقدمه به معرفی 10 ارتش قدرتمند جهان از نظر تجهیزات و تعداد نیرو پرداخته است.

برای مشاهدۀ جدول در ابعاد بزرگتر اینجا کلیک کنید

در صدر جدول ایالات متحده آمریکا قرار دارد و آنها این برتری را از 1945 و به صورت قاطع از 1991 در دست دارند. همانطور که در ادامه اشاره می‌شود، آمریکا بیش از 9 کشور دیگر این گزارش برای ارتش خود هزینه می‌کند. آمریکا به صورت سالانه 577 میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه می‌کند و هم‌اکنون 1.4 میلیون سرباز فعال، 13 هزار و 900 هواپیمای نظامی و 8850 تانک آماده حرکت در اختیار دارد. ارتش آمریکا همچنین قدرتمندترین ناوگان نیروی دریایی جهان را با 20 ناو هواپیمابر در اختیار دارد. پس از آن فرانسه با داشتن چهار ناو هواپیمابر در رتبه دوم قرار دارد.

جایگاه دوم جدول به روسیه اختصاص دارد. روسیه حدود 60 میلیارد دلار سالانه برای ارتشش هزینه می‌کند، حدود 766 هزار سرباز فعال دارد و همچنین 3500 یگان هواپیمایی نظامی و 15 هزار و 398 تانک دارد. همانطور که می‌بینید روسیه بیشترین میزان تانک جهان را دارد و اخیراً نیز از تانک جنگی جدید آرماتا تی 14 رونمایی کرد. جدا از اینکه روسیه دومین نیروی دریایی بزرگ جهان را پس از آمریکا دارد، این کشور بزرگترین تولیدکننده نفت جهان نیز است و به کشورهای دیگر لیست کنونی، نفت صادر می‌کند و این امر مزیت بیشتری به آن می‌دهد.

ارتش چین جایگاه سوم را دارد. بزرگترین مزیت ارتش چین داشتن 2.33 میلیون سرباز فعال است و دومین کشور بزرگ در زمینه تخصیص بودجه نظامی است و این میزان به 145 میلیارد دلار می‌رسد. قدرت نظامی چین همچنین از آنجا حاصل می‌شود که آنها سومین نیروی دریایی بزرگ جهان را دارند و همچنین با داشتن 9150 تانک، دومین دارنده بزرگ تانک در جهان هستند. چین با داشتن 2860 یگان هواپیمایی نظامی، سومین ناوگان بزرگ جهان را دارد.

رتبه چهارم لیست به هند تعلق دارد. هند با داشتن یک میلیون و 325 هزار سرباز سومین نیروی نظامی بزرگ را در اختیار دارد اما بودجه نظامی آن تنها 38 میلیارد دلار است. هند چهارمین ناوگان هواپیمایی و تانک جهان را در اختیار دارد. با این وجود، بزرگترین مشکل هند این است که حجم زیادی نفت وارد می‌کند و همین امر گسترش نفوذ آنها در منطقه را کاهش می‌دهد.

شماره پنجم لیست انگلیس است؛ با در اختیار داشتن تنها 147 هزار سرباز آماده خدمت جزو کوچکترین نیروهای این لیست 10 تایی است اما ناوگان دریایی بزرگ همواره یکی از دارایی‌های اصلی انگلیس بوده است. انگلیس سالانه 52 میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاعی بودجه تخصیص می‌دهد و 936 یگان هواپیمایی نظامی و 407 تانک دارد.

در رتبه ششم فرانسه قراردارد که با داشتن 203 هزار سرباز آماده خدمت وارد رقابت می‌شود. فرانسه سالانه حدودا 40 میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه می‌کند و ششمین ناوگان دریایی و هفتمین یگان هواپیمایی را با 1264 فروند هواپیما در اختیار دارد اما تنها 423 تانک دارد. با این حال فرانسه بزرگترین صادر کننده سخت افزار نظامی در سراسر جهان است و همین امر به برتری نظامی آنها می‌افزاید.

جایگاه هفتم به کره جنوبی تعلق دارد. کره جنوبی پنجمین نیروی فعال جهانی با 624 هزار سرباز است اما تنها سالانه 33 میلیارد دلار برای ارتش هزینه می‌کند. کره جنوبی نیروی دریایی کوچکتری دارد و به این لحاظ در جایگاه نهم قرار می‌گیرد اما 1412 فروند هواپیما و 2381 تانک دارد که میزان چشمگیری است.

پس از آنها آلمان در رتبه هشتم جهان قرار دارد. آلمان نهمین ارتش فعال جهان را با 179 هزار سرباز در اختیار دارد و سالانه 40 میلیارد دلار برای ارتش هزینه می‌کند. آلمان ناوگان دریایی چشمگیری دارد اما تعداد هواپیماهای آن 663 فروند و 408 تانک است که چندان بزرگ و چشمگیر نیست.

ژاپن با در اختیار داشتن مقام نهم، 247 هزار نیروی فعال دارد و سالانه 42 میلیارد دلار برای ارتشش هزینه می‌کند و چهارمین ناوگان دریایی بزرگ جهان را دارد. علاوه بر تاکید بر ظرفیت‌های دریایی قدرتمند، ژاپن 1613 یگان هواپیما و 678 تانک آماده اعزام دارد.

رتبه دهم و آخرین جایگاه به ترکیه تعلق دارد. ترکیه 411 هزار سرباز فعال دارد و هزینه نظامی سالانه آن 18 میلیارد دلار است. ترکیه دهمین نیروی دریایی بزرگ جهان را دارد و 1020 یگان هواپیمایی دارد. با این وجود ترکیه پنجمین موجودی بزرگ تانک جهان را دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    دیگه دوره ارتش های کلاسیک تمام شده
    • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      اين همه براي خريد سلاح از روسيه و چين پول خرج كرديم ولي تو اين جدول هم آخريم
    • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      63 21
      ارتش کلاسیک هرگز اهمیت خود را از دست نخواهد داد،سقوط رمادی این راه نشان داد
    • خسروی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      2 1
      کره جنوبی،ترکیه وژاپن و هند از بزرگترین صادر کنندگان تجهیزات جهان هستند. جنگنده های کره ای و موشک های هندی در جهان مشهور هستند و با یک ذره مطالعات نظامی جهانی می توان این ها را فهمید نمی شود با پایین کشیدن کشورهای دیگر کشور خود را بالا برد
  • حامد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    مگه آلمان و ژاپن هم ارتش دارن؟
    • شایان A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      48 3
      از سال 1946 یعنی پایان جنگ جهانی دوم تا سال 1952 ارتش ژاپن منحل شده بود اما بعد از اون دوباره ارتش شکل گرفت. آلمان هم بعد از دو قسمت شدن هر قسمت ارتش مجزا پیدا کرد هرچند تا قبل از اتحاد دوباره ی آلمان شرقی و غربی هر دو بخش کشور به شدت به ناتو و شورویی وابسطه بودند.
    • میثم RO ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      52 16
      ساعت خواب بیدار شو دوست عزیز. کدوم کشوریه که ارتش و نیروی نظامی نداشته باشه؟
    • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      36 4
      یه چیزی قبلا گفتن بهتون فکر کردید تا ابد راسته؟استارت ارتش جدید در ژاپن از بعد از جنگ دو کره زده شد و خوب است بدانید 90 درصد از تسلیحات ارتش اعم تانک و توپ و هواپیما در کمپانی میتسوبیشی تحت لیسانس تولید میشه و فقط اسما امریکاییه.همچنین ژاپن تا امروز چندین فروند هواپیما و بالگرد البته عمدتا ترابری نظامی رو خودش به شخصه تولید کرده.ارتش فدرال آلمان هم از دهه پنجاه و در خلال جنگ سرد استارت خورد و تا سال 2011 خدمت وظیفه عمومی در ارتش اجباری بود.آلمان در واقع مهمترین عضو کنسرسیوم های یوروفایتر تولید کننده جنگنده های تورنادو و تایفون و یوروکوپتر است و تانکهای پیشرفته لئوپارد و مسلسل معروف ژ3 از معروفترین تسلیحات ساخت آلمان هستند.نظارت بعد از جنگ جهانی دوم در این سالها در این دو کشور به حداقل رسیده.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    ایران چی ؟
    • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      49 34
      خندیدم.آدم جو گیر مثل تو این روزا زیاده یکم مطالعه کن.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      عزیزم این فقط ارتش هست. اما در ایران نیروی نظامی بزرگتر الان سپاه هست که در این رده بندی جز ارتش ایران حساب نمیشود.
    • بی نام EE ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      21 22
      اگر این آمار بر طبق سایت گلوبال فایر پاور باشد ایران دارای رتبه ۲۳ از مجموع ۱۲۶ کشور می باشد. http://www.globalfirepower.com/countrieslisting.asp
  • شهرام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    مگه ژاپن ارتش داره؟ کره شمالی و پاکستان و اسرائیل کجای این جدول هستن؟ ایران چندمه
    • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      18 24
      21 ام
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    98 12
    پس ما چي؟ ما چندم جهانيم؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    74 9
    ایران کجاست؟؟؟؟؟
    • ایلیا GB ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      86 20
      مگر از ارتش چیزی مونده فقط اسمش هست ارتش ، سپاه همکارست
  • فرهاد IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    دوران محمدرضا شاه پهلوی ارتش پنجم دنیا بودیم...
    • عباس A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      چقدرم راحت شکست خوردن خخخخخخخخخخخخخخخخ
    • جواد A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      خدا رو شکر امروز هم نه اولین ارتش دنیا و نه هیچ ائتلافی نمیتونه چپ به ایران نگاه کنه.
    • محمد A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      چون نوکر آمریکا بودیم
    • دانشجو IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      تجهیزات رو وقتی آمریکا می داد، خیلی هم زحمت می کشید که پنجم باشه، الان هر چی باشه، خودمون روی پای خودمون ایستاده ایم.
    • میلاد A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
      آره رو پامون وایسادیم با یه مشت ماکت
    • ali IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
      اقا میلاد اگه فقط یه مشت ماکت بود اسراییل و کشور های حاشیه خلیج فارس یه روز هم صبر نمی کردن و ایرانو با خاک یکسان می کردند
  • saeed IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    هر چقدر که پول بدی آش میخوری الکی نیست آمریکا قویترین ارتش دنیا رو داره. البته اگه باز کسی مارو به وطن فروشی محکوم نکنه.
  • mohammad US ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    تو جنگ تحمیلی 42کشور با"یک "کشور جنگیدن نتونستن شکستش بدن
    • بی نام US ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      عزیز من کسائی که اون سالها زندگی میکردن هنوز زنده هستنا. وقتی میگن 42 کشور یعنی مثل جنگ خلیج 2 که همشون با نیروهاشون به صورت زمینی هوائی دریائی به عراق حمله کردن البته اولش 2 تا کشور بودن و بعد زیادتر شدن و دیدیم تو کمتر از 40 ساعت بغذادو گرفتن کاری که ما تو 8 سال نتونستیم. با خیال پردازی بجائی نمیرسیم
    • علی US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      39 76
      موندم اینایی که منفی دادن تاریخ نخوندن ایا؟البته نه تاریخ خاطره ای...
    • علی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      37 15
      عزیزم قرار نبود شکستش بدن...
    • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      138 8
      تو غیرت جوانانمون شکی نیست، ولی تا کی باید تو جنگها با سرباز وظیفه های آماتور و مردم عادی داوطلب بجنگیم و جوانانمون رو نابود کنیم؟ چرا نباید ارتش حرفه ای داشته باشیم؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    200 3
    آمریکا تقریبا به اندازه مجموع 9 تا کشور دیگه هواپیما داره
    • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      الکی میگه حالا با یک کشور مثل عربستان هم جرعت مقابله نداره
  • بدون نام ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    هيشكي رو قبول نداريم اما هميشه تو رتبه بندي ها تو گزينه هاي اخر هستيم
    • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      18 63
      سيستم دفاعي ما بر پايه ارتش گران قيمت نيست، الان دوره جنگ هاي کلاسيک تمام شده، چون خود تجهيزات نظامي به حدي گران قيمت هستند که اگر به شيوه جنگ نا متقارن فقط مدت زمان جنگ طولاني بشه و برخي تجهيزات گران قيمت تخريب بشه، هزينه ها به حدي بالا ميره که ديگه ادامه جنگ غير منطقي ميشه
    • روح A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      97 13
      به خاطر همین ادعا هاست که به هیج جا نمیرسیم
    • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      تو بلوف زدن اولیم
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    56 87
    یادمه سال 2006 جنگ تموز یا به گفته ایران 33روزه اسراییلی ها می گفتند نیروهای حزب الله در برابر تانک افسانه ای مرکاوا که مشترک امریکا و اسراییل هست دوام نمیارن.جالبه لبنانی ها با موشک های ضدزره ایرانی منطقه ی جبل محسن در مرز اسراییل را به گورستان مرکاوا تبدیل کردند.ضمن این که 3 ناو پیشرفته سائر ساخت المان هم در ان جنگ توسط موشک ضد کشتی کوثر غرق شد. تمام این اطلاعات را در اینترنت میتونید جستجو کنید.
  • جهان A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    69 3
    بودجه کشور دوم تا دهم را با هم جمع کنید تازه میشود هشتاد درصد بودجه کشور آمریکا. جالبه نه
  • فرید پ A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    46 10
    رتبه بندی کامل رو تو سایتشون میتونید ببینید.ایران 22م هست و رژیم صهیوینیستی 11م
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    11 88
    این آمار جعلی و فاقد اعتبار است. ارتش مصر یک میلیون سرباز دارد و همراه ایران بزرگان خاورمیانه و آسیای صغیر هستند. ترکیه بعد از این دو است و البته پاکستان.
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    91 8
    فكر كنم ما ٣٠٠ تا هواپيما هم نداشته باشيم، اونم با تكنولوژيهاي قديمي مثل خودروهامون، اونوقت چطوري ميخوايم با سيزده هزارتا هواپيما مقابله كرد
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    32 4
    چرا عزیزم دوران جنگ شکستش تو روان بچه های اون دهه مونده
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    71 5
    کره شمالی اوله. حداقل به لحاظ هارت و پورت.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    ایران ۸۰ میلیون سرباز داره
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    21 57
    اینجور بررسی کردن بیشتر بدرد بازی های استراتژیکی میخوره...تو جنگ ایران و عراق هم برتری نظامی از لحاظ آمار با عراق بوده ولی چرا راه بجایی نبرده؟؟؟ حتی با سلاح شیمیایی و تجهیزات مدرن؟
    • نبی اله IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
      42 8
      راه به جایی نبردن به نظرت؟؟؟ هنوزم داریم خرابی های اون جنگ و درست میکنیم همه جوونها شهید یا قطع عضو شدن همه زیر ساخت ها نابود شد بازم راه به جایی نبردن؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    19 4
    اگه اشتباه نکنم ایران 22یا23 بود
  • بهنام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    19 6
    ایران 23 عربستان 28 امارات 50 تازه این جدول بدون در نظر گرفتن قدرت هسته ای یک کشوره
  • بی نام US ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    62 6
    ما چطور باید تو این رده بندی باشیم وقتی به فرض مثال نیروی هوایمان به سبب کهنگی و مستهلک شدن عملا از رده خارج است،
  • سیدمحمد A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    58 2
    یادمه زمانی که امریکا به عراق حمله کرد یک بابای که اسمش را نمی برم تو شبکه خبر میگفت ارزش وسایل هر سرباز امریکایی 10000دلاره به همین خاطر امریکا توجنگ شکست میخورهروز2یا3جنگ بودبعد هم که امریکا 21روزه رسید بغداد امد گفت اصلا اینا همش بازی بود .باخوندن ارقام یاد داستان جنگ دوم ایران وروسیه میفتم وگفته قایم مقام به فتحعلی شاه که باکسی که درامدش صد برار کشور توه وارد جنگ نشو ودیدیم که چه شد.
  • محسن م A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    21 43
    چرا موشک که یکی از مهمترین ابزار دفاعینظامی هست جایگاهی در این رتبه بندی نداره؟ ضمنا اصولا قدرت نظامی به ارائه چندتا عدد نیست، همه ما می دونیم که اگه بین کره شمالی و جنوبی جنگی رخ بده، اگه کره جنوبی از طرف کشوری حمایت نشه، توسط کره شمالی پودر میشه به نظر من شاخص های این رتبه بندی بسیار ناقصه، مثلا امروزه مسایل سایبری و جنگ سایبری از موضوعات تاپ علوم نظامی هست که اصلا اشاره ای بهش نشده.
  • مهدی A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    24 65
    بهتره تهومات رو درباره ارتش شاه با سند ثابت کنید با ادعا که نمیشه.یعنی همه این کشورهای بالا از ایران زمان شاه ضعیفتر بودند؟؟؟؟یه چیزی بگین منطق داشته باشه.یه مرجعی منبعی.ادعای دارودسته سلطنت طلبها که سند حساب نمیشه.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    69 6
    هر که علم دارد قدرت هم دارد.....دلیل اهمیت جذب نخبگان برای کشورها...همینه.......ماهم مغزهامون رو تقدیمشون میکنیم چرا چون حکومت دوست نداره پول خرج کنه....
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    70 15
    ما ایرانی های پر ادعا کجاییم پس؟
  • بی نام RO ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    16 48
    ایران معمولا در رده بندی 13 تا 16 است واین بیشتر بخاطر عدم اطلاعات کافی از ایران است چون بیشتر بودجه نظامی ایران صرف تولید سلاح های داخلی می شه وخرید خارجی کمتری وجود داره به همین خاطر امارها براساس اینگونه اطلاعات است
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    23 63
    قویترین ارتش دنیا مثلا آمریکاست و بزرگترین حامی تمام تروریست های دنیا محسوب میشه
  • abbas IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    30 83
    دوستانی که عاشق آمریکان دقت کنن. حضرت علی تو جنگ بدر با یارانش فقط 313 نفر بودن که سپاه دشمن چندین برابر سرباز داشت. و در آخر کی پیروز شد. خدا با کیه؟ مهم خداإ. البته همین خدا تو قرآن میگه این دلیل نمیشه نیروی نظامی و تجهیزاتتون رو گسترش ندید. در ضمن آمریکا بیشترین مقدار بودجه ش رو به تولید سلاح تخصیص میده. شما برید ببینید برای ایران چقدره. ما در جنگ با عراق از هلند و آلمان و ... هم اسیر داشتیم به قول خودتون رزمنده ها هستن برید بپرسید. ارتش شاه تو جهان پنجم بود ولی چی کرد. یا زمان رضا شاه با اون ارتش جلوی انگلیس گرفتن یا آلمان. چرا به خودتون زحمت یه سرچ ساده نمی دید. مطالبی که دوستمون در مورد جنگ 33 روزه لبنان گفتن عین حقیقته. شما باور نکنید. و تا دلتون می خواد به نظرات منفی بدید.
    • پیمان IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      67 18
      داداش اینکه خدا با ماست که حرفی توش نیست ولی اینم بگم ما با وسایل همون شاه ملعون دوستیم جنگو ببریم تجهیزات ارتش پنجم جهان دستمون بود که توستیم جنگ و پیروز شیم اره داداششش
  • بی نام A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    30 59
    جالبه بزرگترین ارتش دنیا توی ویتنام وسومالی شکست میخوره
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    23 4
    کجا روسیه با مایه وقتی ترکتورای ساخت 50 سال پیش خودشو به ما میفروشه و تکلونزی جدیدشو از ما قایم میکنه به ما نمیفروشه
  • رسول A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    8 9
    تواین لیست اسمی از برزیل نیامد که دررتبه های جهانی قرار دارد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    15 20
    هند شوخی میکنی . ......
  • جانم فدای کشورم A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    27 36
    به نظر من ایران جز بهترین ‌پر امن ترین کشورهای دنیاست من اصلا رتبه بندی شمارو قبول ندارم یعنی فرانسه که با داعش درگیره رتبش از ما بالاتره؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    16 17
    امریکا اگه بخاد میتونه تمام دشمنانشو با خاک یکسان کنید دعا کنید که ترامپ برنده نشه وگر نه واویلاست
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    10 6
    قدرت نظامی توی نبرد تعیین میشه نه توی جدول و اگر اینا قدرت داشتن آنقدر موضوع موشکی مارو مطرح نمیکردن و به ما حمله میکردن
  • شهرام A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    12 2
    یعنی خدایی با این همه قدرتی که تو دنیا هست چرا باید داعش با بیست سی هزار نیرو قد علم کنه،هر کدوم این ارتشها اراده کنه یه ساعته دخلشونو درمیاره
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    8 6
    هند ارتشش افغانستان و هم نمیتوان ببره
  • makn IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    19 6
    دوست عزیزی که میگی ایران همه چی از خودش داره. عزیز من ایران الان سلاح و تجهیزات روسیه و چین رو میاره رنگ میکنه میذاره به اسم خودش. به نظرت ایران که بهترین ماشینش پرایده میتونه تجهیزات پیشرفته رو بسازه؟
  • قادر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
    11 0
    ترکیه با همکاری آمریکا تنها کشوریست که تحت لیسانس کارخانه اف 16و اف 35 و رو راه اندازی کرده و دارای بیش از هزار هواپیمای نسل جدید هستش قدرت هر کشور به امکانات بروز آن و دانش فنی و الکترونیکی و مکانیکی و لجستیکی هر کشور بستگی دارد نیروی انسانی زبده و کا آمد نیز می خواهد
  • احسان A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    15 3
    آقايي كه ميفرماييد ما نوكر آمريكا بوديم ما نوكر كسي نبوديم گيريم اينطور بوده باشه هم باز خيلي بهتر از اين بود كه الان نوكر روسيه و چيني هستيم كه گوشت إنسان صادر ميكنه و هيچ اعتقادي به هيچي ندارن، تا كي ميخاييد با همه قهر باشيم و همه كشورهاي كه پيشرفت كردن رو تكفير كنيم؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    4 4
    با این اوصاف خداکنه با ترکیه درگیر نشیم
  • امیر A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    3 3
    همه میدونن که اگه المان تو محدودیت و نظارت نظامی نبود الان شماره یک جهان بود
  • مهدی A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    0 0
    ایران در حال رشده ولی باید سخت تلاش کنه و راهبرد هاش رو تغییر بده فرانسه و انگلیس در بحران اقتصادی قرار دارند و بدهی زیادی دارند به همین جهت قدرت نظامیشون در رکود ولیکن آلمان با رشد اقتصادی بالا و تکنولوژی و فناوری منحصر به فردی که داره درحال تبدیل شدن به قدرت اول جهان هست آمریکا ابرقدرت واقعی هست ولیکن به واسطه قدرت و نفوذ رسانه ای و روانی که داره در ذهن اکثر مردم به قدرت افسانه ای تبدیل شده درحالی اینجور نیست ا