شواهد نشان می دهد خروجی هیات مدیره استقلال این است:خسته نباشی آقای قلعه نویی و خدانگهدار!

اعضای هیات مدیره استقلال از ساعت 12 روز دوشنبه دور هم جمع می شوند تا آخرین تصمیم درباره امیر قلعه نویی را بگیرند.

 

مهدیه جباری - خبرگزاری خبرآنلاین: امیر قلعه نویی قبل از تشکیل جلسه هیات مدیره استقلال تصمیم به جدایی نگرفت تا هیات مدیره تیم را در دو راهی انتخاب قرار دهد. سرمربی استقلال که دو سال متوالی را با ناکامی در این تیم سپری کرد بعد از دومین شکست در دربی در جمع خبرنگاران گفت 24 ساعت زمان می خواهد و بعد برای آینده اش تصمیم می گیرد. تصمیم او اما تصمیم برای ماندن بود تا هیات مدیره زیر فشار برود. آنها که یک فصل تحمل کردند تا شان پر افتخارترین مربی استقلال را حفظ کنند. کسی که در دل همه مشکلات فنی و روحی تیمش تنها به یک عامل گیر می داد، بی پولی!

حالا اما هیات مدیره که اعضایش بلافاصله بعد از دربی به دنبال ایجاد تغییر بودند تمام ضوابط حرفه ای را در قبال او رعایت کردند. آنها که در نیم فصل اول امکان اخراج قلعه نویی را داشتند دست نگه داشتند، این روند را ادامه دادند تا پایان فصل و تیم همه چیزش را باخت و تنها می توان گفت باشگاه پر هزینه استقلال که با 18 میلیارد تومان بسته شده بود و همین حالا 9 میلیارد تومان یعنی نزدیک به 50 درصد رقم قراردادهای شان یا حتی بیشتر دریافتی داشته اند نه سهمیه گرفته نه قهرمانی آورده است. سکوها به شدت اعتراض دارند و مدام شعار«حیا کن ، رها کن » سر می دهند و قرارداد قلعه نویی هم تمام شده است. اینکه در مزایده 29 اردیبهشت چه اتفاقی برای استقلال می افتد خیلی رخداد مهمی نیست چون استقلال خریدار شاخصی ندارد و همه چیز می ماند برای تصمیم بعدی شورای واگذاری برای اجاره دادن این تیم ها و در آن صورت نیمی از اعضای هیات مدیره فعلی به احتمال فراوان ماندگار هستند.

این نظر اعضای هیات رئیسه 7 نفره تیم قبل از جلسه روز دوشنبه است:

1.       مقداد نجف نژاد:« شاید قلعه نویی سال بعد با استقلال نباشد. ما سعی می کنیم خواسته هواداران و اعتراضات آنها را بشنویم و تصمیم بگیریم.» این نماینده مجلس یک بار در سال های دور هم چوب رفاقت با قلعه نویی را خورده بود ، زمانی که مدیر استقلال بود و با راهنمایی های مربی وقت تیم ملی و رئیس سازمان فوتبال استقلال ، لیست آسیایی تیم را نفرستاد و استقلال را از لیگ قهرمانان کنار گذاشتند. اگرچه این دو بعدها رفقای صمیمی شدند اما در ابتدای فصل که وزارت ورزش نگذاشت نجف نژاد رئیس هیات مدیره آبی ها باشد ، قلعه نویی به عنوان عضوی اثرگذار ، خاموش نشست و حمایتی از او نکرد.

2.       منصور پورجیدری:«اگر از من به عنوان یک کارشناس بپرسید ، می گویم قلعه نویی نیاز به حداقل یکسال استراحت فکری دارد و بهتر است دور از استقلال باشد. ما امسال توصیه های زیادی به او کردیم که آنها را نپذیرفت.» پورحیدری و قلعه نویی اگرچه همیشه حفظ حرمت همدیگر را واجب بر شمردند اما هیچ گاه خیلی هم رابطه ای گرم و صمیمی نداشتند. حتی از زمانی که قلعه نویی کاپیتان تیم پورحیدری بود.

3.       رضا نثاری؛او اگرچه اظهار نظر مستقیمی نداشته اما یکی از آنهایی بود که از میانه های فصل خواهان ایجاد تغییرات در کادرفنی بوده است. این عضو هیات مدیره استقلال که دوستی نزدیکی با وزیر ورزش دارد، بعد از پایان دربی در تماس با دیگر اعضا خواهان تصمیم گیری جدی در همان ساعات و به خواست هواداران بوده است.

4.       پندار توفیقی ؛او که از اقوام امیررضا خادم است و بخش عمده ای از کار اجرایی تیم را به دوش می کشد ،از ابتدا خواهان تغییرات بود. توفیقی از نیم فصل اصرار زیادی به تغییرات داشت و بارها اعلام کرده بود تیم با قلعه نویی در پایان فصل به نتیجه ای نمی رسد. توفیقی را بزرگترین حامی جذب مربی خارجی برای سال بعد استقلال می دانند.

5.       رضا صادقپور؛او جدی ترین حامی قلعه نویی در هیات مدیره استقلال است. سرمربی اسبق تیم فوتسال استقلال که قرار بود به عنوان عضو هیات مدیره مبلغی را به این تیم کمک کند اما الان مدیران تیم از نپرداختن سهمش گلایه می کنند ، هنوز حامی قلعه نویی است و می گوید باید شان این مربی حفظ شود. صادقپور یکی از دلایلی بود که اعضای هیات مدیره در طول فصل به دنبال جایگزین قلعه نویی نباشند.

6.       مسعود معینی؛ بازیکن تحصیلکرده استقلال اصرار داشت قلعه نویی تا انتهای فصل بماند. او اگرچه رابطه خوبی با قلعه نویی ندارد اما به دلیل اختلافاتی که از دوره حضور در آکادمی استقلال با علیرضا منصوریان دارد ، ترجیحش بر ادامه همکاری با قلعه نویی است چون می ترسد بعد از امیر ، منصوریان بع استقلال بیاید!

7.       کامران صاحب پناه؛ او هفتمین رای از آرای اصلی هیات مدیره است. نظر صاحب پناه هم مخالف است و این دلیلی بود که در نیم فصل قلعه نویی و دوستانش ترجیح شان این بود این مدیر قدیمی فوتبالی در تیم نماند.

استقلال البته دوعضو غیر رسمی یعنی افشارزاده و سبک دست را هم دارد. سبک دست که اسپانسر تیم است هم به دنبال آینده استقلال است. او تیم را برای 3 سال بعد از این می خواهد و در افق بلند مدتش روی قلعه نویی حساب نکرده. صاحب پناه که نماینده اوست هم همین نظر را دارد.

با این شرایط و درحالی که امیر خادم معاون وزیر ورزش در امور دو تیم پایتخت چراغ سبز ایجاد تغییرات را نشان داده و گفته است:«هیات مدیره ، وزارت ورزش و هواداران از نتایج استقلال راضی نیستند .» بی دلیل نیست که اعضا با خیالی راحت تر می توانند در جلسه برای قلعه نویی تصمیم بگیرند. آنها که می دانند قلعه نویی قراردادی با استقلال ندارد ، در این جلسه تنها کافی است صورتجلسه ای تنظیم کنند ، در آن از زحمات بی دریغ امیر قلعه نویی در یک دهه گذشته تشکر کنند و ضمن آرزوی موفقیت برای او اعلام کنند هیات مدیره حق خود می داند که مذاکرات با گزینه های دیگر را آغاز کند. به همین سادگی دوران قلعه نویی و استقلال تمام می شود و در حقیقت به او گفته اند:تشکر و خدانگهدار! البته اگر هیات مدیره استقلال یک بار شهامت انجام تصمیم گیری داشته باشد!

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسپولیسی A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    تو رو به خدا بزارید تو تیم استقلال باشه،لیگ پانزدهم باهاش کار داریم،دلتون میاد ما رو شاد نبینید.
    • بی نام RO ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      برای استقلال اسکوچیچ مربی فولادبهترین گزینه هست ، منصوریان خیلی زوده برگرده.
    • مصطفی A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      عزیزم مطمئن باش شما سال بعد هم میتونی به رتبه ی دورقمیتون و گل به خودی های قشنگ سوشا و بنگر بخندی
  • امیر رفت وبرگشت RO ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    از هیئت مدیره محترم کیسه تقاضا داریم به خواست میلیوتی هواداران پرسپولیس گوش بدن و امیر رفت وبرگشت رو ابقا کنند
  • dada IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    خیلی خوب میشه قلعه نوعی بره از دستش راحت میشیم ولی حالا کی میخواد جاش بیاد اونم خیلی مهمه؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    62 62
    به تو ربطی نداره خبر آنلاین
  • محمدرونده ازگیلانغرب A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    چرا اقایان تاتیم نتیجه نمیگیره به فکر عوض کردن مربی هستن شما به جزقله نوعی کسی سراغ داری که بهترازامیرباشه تیم ازجاهای دیگه لطمه میخوره شما اعضای هیت مدیره خودتان مشکل سازهستین امیرخان بزرگ همه آبی ها
  • محمد امانی A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    هرجا بره ایشالله موفق باشه وبدونه که جاش توقلب استقلالیای متعصب وقدرشناس
  • سورج IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    29 67
    من ازقلعه نوعی خوشم نمیاد ولی بودن چنین مربیان حاشیه داری برای فوتبال بی کیفیت ما جاذبه خوبی داره
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    29 54
    با توجه به اخراج منصوريان از نفت بخاطر سومي در ليگ،بهترين گزينه براي جانشيني قلعه است،از خداشم هست و رايگان هم حاضره رو نيمكت بشينه،6امتياز هم كه با زبون بازي و يكي به ميخ يكي به نعل ازمون گرفت.
  • جام ولایت IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    55 79
    خیلی دوست دارید بره نه....خب معلومه 10 سال بود کابوس شب و روزتون بود
  • بی نام RO ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    81 11
    علاوه بر امیر باید خود هیئت مدیره و افشار زاده هم برن.
  • محمود A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    66 19
    توکل بخدا...رفتن قلعه نویی برابر با آشتی هواداران با استقلال
  • علی A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    44 5
    من نمی دانم که این آقای توفیقی در هیت مدیره چکار میکنه ایشون فقط به خاطر آشنایی با خادم در استقلال حضور داره وگرنه هیچ سابقه ورزشی در کارنامه خود ندارد و اتفاقا سابقه مدیریتی موفقی هم ندارد بنابراین هیت مدیره استقلال به جز پورحیدری باید تغییر پیدا کند