یک خبرنگار پروژه را کلید زد و هنوز رسانه‌ها پیگیر سوال او هستند. گویی پاسخ رئیس جمهور جامعه رسانه ای را قانع نکرد و خبرنگاران همچنان می خواهند ظریف در کابینه تکثیر شود.

دهم اردیبهشت خبرنگاری در شیراز از حسن روحانی خواست تا تغییراتی در کابینه ایجاد کند. او پرسید که چرا ظریف را در کابینه تکثیر نمی کند تا همه بار محبوبیت دولت بر دوش یک نفر نباشد. رئیس جمهور اما زیر بار نرفت و گفت که همه خوبند اما فعالیت سیاست خارجی برجسته شده، شاهد مثالش هم حسن قاضی زاده هاشمی شد که به گفته روحانی برخی روسا و رهبران کشورها درباره چگونگی اجرای موفق برنامه های حوزه سلامت از ما سوال می‌کنند (اینجا).

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز با این خبرنگار هم نظر بود. او گفت که سفرهای استانی هیات دولت را به این نتیجه رسانده که تغییراتی در کابینه و استانداران باید اعمال شود. آقای آشنا اما برمواضع خود پایدار نماند و دو روز بعد در فیس بوکش نوشت که نظر شخصی اش را گفته است. او برای محکم کاری با روزنامه اعتماد هم گفت و گویی انجام داد و گفت: من به عنوان يك تحليلگر سياسي اين موضوع را عنوان كرده‌ام و هيچ تصميمي در دولت در اين مورد گرفته نشده است. (اینجا)

در روز بییست و یکم ماه جاری، یعنی درست یک روز بعد از تکذیب آشنا، این موضوع یک بار دیگر مطرح شد. این بار خبرنگاران موضوع را با عبدالرضا رحمانی فضلی در میان گذاشتند. وزیر کشور نیز سخنان آشنا را تحلیل شخصی خواند و تاکید کرد که متولی این کار، او و شخص رئیس‌جمهور است. (اینجا)

روز بعد از آن خبرنگار ایسنا که گویی معتقد بود تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها، ماجرا را از سخنگوی وزرات کشور پرسید. حسینعلی امیری اخبار مربوط به تغییر وزیر کشور را قویا تکذیب کرد.(اینجا) ظاهرا پرونده تغییر استانداران فعلا بسته است اما پرونده تغییر در کابینه، نه.

محمد باقر نوبخت نفر بعدی بود که در این باره به پرسشی پاسخ داد. او در بیست و پنجم اردیبهشت در نشست خبری خود در شهرکرد تغییر در کابینه در جهت تقویت آن را امری طبیعی دانست و تنها گفت که از تعداد جابه جایی‌ها خبر ندارد. او به دلیل پافشاری برخی بر تغییر نیز اشاره ای داشت. او گفت که عده ای در ستادهای انتخاباتی یا حزب اعتدال و توسعه به رای آوردن روحانی کمک کردند اما پستی نگرفتند. نوبخت همانجا جواب این عده را هم داد: همین که در ایجاد فرصت برای خدمتگزاری به مردم سهیم شدند، مزد خود را گرفتند. (اینجا) درباره چرایی اصرار بر این تغییرات، اظهار نظرهای دیگری نیز صورت گرفته است. به عنوان مثال حشمت الله فلاحت پیشه، نماينده سابق مجلس گفته است که تغییر در کابینه آخرین تلاش اصلاح طلبان تندرو است. (اینجا)

دیروز روزنامه اعتماد، سخنان نوبخت را کمی شفاف کرد. این روزنامه در مطلبی نوشت بیشترین بحث ها بر سر تغییر سه نفر است: محمدرضا نعمت‌زاده، محمود گودرزي و مسعود سلطاني‌فر، که اکنون به ترتیب وزیر صنعت و معدن، وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند.(اینجا) حالا باید منتظر ماند و دید که تا چه می توان به اطلاعات روزنامه اعتماد، اعتماد کرد.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    19 0
    بر فرض اینکه باشه۰۰۰ مگه اشکالی داره۰۰۰ شما به جای این خبرها دنبال گرفتن دزد بیت المال باشید
  • ستاری IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    28 4
    برکناری گودرزی خبر مسرت بخشی است
  • اشكان خسروي فر ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    30 2
    در همه دولتها بعد از مدتي روساي جمهور به اين نتيجه ميرسند كه بعضى از وزرا و روساى سازمانها بايد تغيير كنند،اين دولت هم ازين قايده موثتثنا نيست،به اعتقاد بنده وزير ورزش اصلامحبوب نيست.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    به واقع این چهار مرد بزرگوار محمدرضا نعمت‌زاده، محمود گودرزي ، مسعود سلطاني‌فر فانی عزیز ، با فعالیت راکدی که دارند، باید برای پستهای دیگر درنظر گرفته شوند.
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    اولویت اول دولت باید وزیر ورزش باشد که اصلا هم جهت با جامعه و مردم نیست.