۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

ایسنا نوشت:

ریاض امروز (یکشنبه) در حالی میزبان مذاکرات میان گروه‌های یمنی است که جنبش انصارالله یمن اعلام کرده در این مذاکرات شرکت نمی‌کند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالعزیز الجباری، رئیس هیات مشورتی مذاکرات ریاض مدعی شد: این کنفرانس با هدف رسیدن به راهکاری برای بحران یمن براساس بازگشت "مشروعیت" و بازپس گیری نهادهای این کشور برگزار می‌شود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با یاسین مکاوی، معاون رئیس هیات مشورتی مذاکرات ریاض در مقر سفارت یمن در عربستان گفت که کنفرانس ریاض به مدت سه روز در کاخ کنفرانس‌های عربستان و به درخواست عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و دستور سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان جهت ارتقای مذاکرات ریاض صورت می‌گیرد.

در همین حال جنبش انصارالله یمن اعلام کرده که در نشست ریاض شرکت نمی‌کند.

مذاکرات یمن پس از آنکه در صنعا به بن بست رسید با نظارت شورای همکاری خلیج فارس در ریاض با حضور 400 شخصیت از گروه‌های سیاسی یمنی برگزار می‌شود.

یاسین مکاوی تاکید کرد: کنفرانس ریاض آغازی برای ایجاد دولت "فدرال" در یمن است و در واقع در این کنفرانس تصمیماتی گرفته خواهد شد.

تحلیلگران سیاسی نیز احتمال داده‌اند که این مذاکرات نتایجی را با توجه به خواسته‌های دولت مستعفی یمن و حامیان آن‌ها داشته باشند و به برگزاری کنفرانس دیگری در ژنو با نظارت بین‌المللی منجر شود.

کمیته اجرایی کنفرانس ریاض نیز تاکید کرده که کنفرانس ریاض در واقع مذاکرات نیست بلکه نشستی برای اخذ تصمیمات در خصوص بحران یمن است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =