۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

وزارت دفاع آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد طی عملیاتی در منطقه نفتی دیرالزور سوریه ابوسیاف را کشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساعاتی پیش سایت رسمی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرد ارتش ایالات متحده طی عملیاتی نظامی در شرق سوریه ابوسیاف را کشته است.

ابوسیاف چه کسی بود

گزارشگر سایت رسمی پنتاگون ابوسیاف سرکرده داعش را معاون ابوبکر بغدادی معرفی کرده است بر این اساس واحد مرکزی خبر به نقل از سی ان ان نوشته است:  تروریست کشته شده در سوریه  یکی از دستیاران اصلی سرکرده داعش بود.

ابوسیاف فرد کشته شده در این عملیات ، به صورت فزاینده ای در بخشهای فرماندهی و کنترل داعش نقش داشته است. ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به شدت مخفی است و برخی از وظایف مربوط به فرماندهی روزمره نیروهای این گروه را به ابوسیاف واگذار کرده بود و نقش او در این زمینه به صورت فزاینده افزایش یافته بود. آمریکا نام ابوسیاف را در فهرست سرکردگان داعش  قرار نداده بود که تحت تعقیب جدی خودش داشت اما به یکباره می بینیم نام او در این ردیف قرار می گیرد و اعلام می شود.

ابوسیاف در تامین منابع مالی از طریق فروش غیرقانونی نفت و گاز برای شبکه تروریستی داعش نقش جدی ایفا می کرد. ابوسیاف در درگیری های ناشی از این عملیات نیروهای عملیات ویژه آمریکا کشته اما همسرش به نام ام سیاف دستگیر شد. وزیر دفاع آمریکا گفته است که ظاهرا همسر ابوسیاف نقش بسیار مهمی در فعالیتهای تروریستی داعش ایفا می کرده و در زندانی کردن یک زن جوان فرقه ایزدی شریک جرم بوده است. این زن ایزدی در این عملیات شب گذشته نجات پیدا کرد.

لازم به ذکر است که ابوسیاف وزیر نفت و امور گازی گروه تروریستی داعش بوده است و از این لحاظ فرد شماره دو داعش به شمار می رفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    14 13
    امریکا دروغگوی بزرگ قرن است /معلوم نیست پشت پرده چه هست /میخواهد بگوید ما خیلی قدرت مندیم و حمایت از تروریست ها را سرپوش بگذارد/اما ایران بیدار است/
    • ميثم RO ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      0 0
      كل دنيا دروغ ميگه،فقط ما راست ميگيم
    • محمد RO ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
      0 0
      آقا میثم کل دنیا تو هشت سال جنگ ما از صدام حمایت کرد هرچقدر هم گفتیم صدام شیمیایی میزنه به روی خودش نیاورد.دنیا همون دنیاست .شما خوبی
  • شوش IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    5 9
    الکی میگه .
    • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
      1 1
      برای این گفته دلیل هم داری یا فقط طبق مد روز حرف میزنی؟
  • بی نام IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    10 7
    تمامش فیلمه