۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه صدور حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر را بازگشت این کشور به « مصر باستان » توصیف و محکوم کرد.
اردوغان در تجمعی در استانبول با اشاره به اینکه رئیس جمهور پیشین مصر « که 52 درصد آرا را به دست آورد متاسفانه به اعدام محکوم شد » غرب را متهم کرد « چشمان خود را » به کودتای 2013 منجر به برکناری مرسی بسته است.
رئیس جمهور ترکیه همچنین از کشورهای غربی به علت این که « تماشاگر این اعدام در مصر هستند » به آنها خاطر نشان کرد ترکیه مثل کشورهای عضو اتحادیه اروپا حکم اعدام را لغو کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، دولت اسلام گرا - محافظه کار اردوغان موقعی که نخست وزیر بود از حامیان نزدیک محمد مرسی بعد از انتخاب او در سال 2012 بود. ترکیه امیدوار بود مرسی به نفوذ ترکیه در منطقه کمک کند.
ترکیه به تصمیم ارتش برای برکناری مرسی به عنوان اقدام مورد حمایت عربستان سعودی به شدت اعتراض کرده بود.
رجب طیب اردوغان بارها به عبدالفتاح سیسی همتای مصری خود حمله کرده است.
قبل از صدور حکم اعدام محمد مرسی نشانه های نزدیکی روابط دو کشور در شرایطی که ترکیه در پی بهبود روابط با عربستان است دیده می شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    اقای اردوغان شما هم ازاسلاف عثمانی ودارا سابقه تحجری هستید
  • بی نام EE ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    9 3
    کسی فهمید پاراگراف آخر یعنی چی؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    7 7
    مرسی بیچاره اعدام شه راحت شه از این زندگی عجیب. شاید با مرگش باعث بیداری وجدان های مردم مصر شد. کسی که دو سال پیش از شروع دوران جدید مصر صحبت میکرد کارش کشید به اعدام. واقعا آدمیزاد نمیدونه فردا قراره چی به سرش بیاد. البته نمیشه به مصری ها خرده گرفت. تو کشور خودمون هم شاید واسه فتنه گران سال 88 بعضی ها بدشون نیاد حکم های اینجوری ببرن. نمیشه اونا رو محکوم کرد و خود رو ندید
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    3 1
    راست میگه خوب بنده خدا مرسی رئیس جمهور قانونی بود