واحد مرکزی خبر نوشت:

سی ان ان عملیات نظامی آمریکا در خاک سوریه را با عملیات اطلاعاتی و پوششی جنگی هواپیماهای شکاری توصیف کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، باربارا استار خبرنگار شبکه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: «هنوز مشخص نیست که آیا عملیات نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خاک سوریه با اطلاع یا هماهنگی با دولت سوریه بوده است یا خیر. بسیار بعید است که آمریکا ازقبل برای این عملیات به سوریه اطلاع داده باشد. هرگاه آمریکا به عملیات کماندویی از این قبیل مبادرت می کند، از پوشش هوایی استفاده می کند به این صورت که هواپیماهای جت شکاری و هواپیماهای شناسایی برای چنین عملیاتی به کار گرفته می شوند و روی خطوط ارتباطاتی پارازیت انداخته می شود. با این پوشش هوایی، آمریکا تحرکات ارتش سوریه را زیرنظر می گیرد.

بسیار بعید است که ارتش سوریه در جریان این عملیات نیروهای ویژه آمریکا تحرکی داشته باشد زیرا منطقه ای که در آنجا عملیات شده یعنی میدان نفتی العمر در شرق سوریه، در کنترل داعش قرار دارد. به هرحال، باید توجه داشت باآنکه کماندوهای آمریکایی این عملیات را در روی زمین انجام دادند، پوشش هوایی و اطلاعاتی درباره آنها وجود داشت تا در صورت لزوم به فروریختن بمب یا هدف قراردادن نیروهای زمینی مدنظر مبادرت کنند. این عملیات با پوشش زیادی برای این نیروهای ویژه همراه بود. نکته ای که در این میان مهم است توجه به این مسئله است که برای اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به منظور انجام دادن چنین عملیات پرمخاطره ای به اطلاعات نیاز است و باید پرسید این اطلاعات از کجا آمده است. آمریکا از کجا می دانست که یکی از سرکردگان داعش در شرق سوریه است و دقیقا در آن زمان و مکان در آنجا خواهد بود. بی تردید، نیروهای عملیات ویژه آمریکا وقتی با بالگرد به این منطقه عملیاتی رسیدند می دانستند که هدفشان دقیقا کجاست. بی تردید، آمریکا اطلاعات مشخص و دقیق و واقعی داشت که می دانست در منطقه خاص مذکور اوضاع به چه صورت است.»

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    52 26
    قدرت نیروهای ویژه ی آمریکا
  • مهدی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    32 7
    واقعا بدون اغماضی امریکا نیروهای ویژه قدرتمندی داره
    • بهروز A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
      1 2
      فعلا که محک نیروهای آمریکایی از بعد از جنگ جهانی دوم در کشورهای جهان سوم و ضعیف بوده تا کشورهای همترازش معلومه هر کسی می تونه یه بچه رو بزنه محک اصلی قدرت نظامی یه کشور در مقابله با یک قدرت همتراز است مثل نبردهای جنگ جهانی دوم که دو طرف تقریبن هم تراز بودند