۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

صدای اقتصاد نوشت:

مشغول بودن به هر پیشه ای با میزانی از استرس همراه است، در واقع اگرچه برخی شغل ها استرس بیشتری دارند و برخی کمتر اما نمی توان شغلی را یافت که از استرس به دور باشد.

همچنین برخی مواقع شرایط کلی اقتصاد و به خصوص میزان بی اطمینانی به آن به گونه ای است که فرد از بابت آن نیز دچار نگرانی می شود. اگرچه حدی از استرس برای بهبود کارایی مفید است اما افزایش میزان آن می تواند به کاهش کارایی بیانجامد و در نتیجه به پیشرفت شغلی آسیب وارد کند. در واقع نباید فراموش کرد که عوامل استرس زا همواره وجود دارند و در نتیجه آنچه اهمیت دارد این است که بتوان استرس ناشی از آن ها را تا حد امکان کاهش داد. روش های زیر نه تنها برای کاهش استرس مفید هستند بلکه این مزیت را دارند که از آن ها می توان به راحتی در محیط کار نیز استفاده کرد.

1- نفس عمیق

یک نفش عمیق بکشید و تا حد امکان آن را در سینه نگه دارید. همین اقدام نسبتا ساده بر روی دستگاه عصبی شما تاثیر مثبتی می گذارد. اینکه نفس خود را چه قدر در سینه نگه دارید بستگی به توان شما دارد اما حدود 8 ثانیه کافی است. 10 مرتبه نفس عمیق کشیدن باعث آرامش ذهن و بدن شما می شود.

2- نوشیدن آب

 کاهش آب بدن بر توانایی شما برای تصمیم گیری تاثیر منفی می گذارد تا حدی که شاید از پس محاسبات ساده ریاضی نیز بر نیایید. به همین خاطر بهتر است در محیط کار همواره یک لیوان آب کوچک همراه داشته باشید و در طول روز 3 تا 4 بار آن را پر کنید.

3- خاطرات خوب

تلاش کنید تا چند عکس از خاطرات خوب خود مانند مسافرت ها و تعطیلات را به همراه داشته باشید. هنگامی که در شرایط پر استرس قرار دارید نگاه کردن به این عکس ها باعث می شود تا بار دیگر احساس خوبی که در سفر داشتید را تجربه کنید و کمی از فضای پر استرس فاصله بگیرید. نگاه کردن به نشانه هایی از خاطرات خوب اگرچه به نظر بیش از حد ساده می آید اما بسیار مفید است.

4- خندیدن با صدای بلند

اگر همکاری دارید که در طول روز بارها باعث می شود تا شما با صدای بلند بخندید، در واقع از بهترین نعمت برای کاهش استرس در فضای کار بهره مند هستید. حتی هنگامی که به شدت با یک مشکل دست به گریبان هستید، خندیدن باعث می شود که ذهن شما کمی احساس آرامش کند. کمی خوش ذوق بودن و خندیدن سر کار نه تنها آسیبی به نتیجه وارد نمی کند بلکه باعث بهبود کارایی نیز می شود

 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =