واحدمرکزی خبر نوشت:

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در تحلیلی نوشت: جمهوری خواهان از اوباما به علت دست کم گرفتن تهدید فناوری سنتی ایران انتقاد کردند.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما، بن وولفگانگ در تحلیلی برای این روزنامه نوشت: جمهوری خواهان ارشد از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای آنچه که از نظر آنها دست کم گرفتن تهدید فناوری سنتی ایران است، انتقاد کردند. از نظر این جمهوری خواهان این تهدید فناوری سنتی ایران به بروز برخی نگرانی های بین المللی منجر شده است و آنها معتقدند که تهران می تواند از پول به دست آمده از برداشته شدن تحریم های اقتصادی برای دامن زدن به آشوب های بیشتر در خاورمیانه استفاده کند.
این در حالی است که اوباما بر این باور نیست که پول هایی که با رفع تحریم ها به دست ایران می رسد، ممکن است موجب ناامنی و بی ثباتی در منطقه شود.
آمریکا و شرکای بین المللی آن در حال مذاکره برای دستیابی به توافقی هستند که در مقابل برداشته شدن برخی از تحریم های اقتصادی، برنامه تسلیحات اتمی ایران متوقف می شود.
جمهوری خواهان، معتقدند که اظهار نظرهای اوباما در نشست کمپ دیوید نشان می دهد که وی تا چه حد تهدید ایران را دست کم گرفته است. کوری فریتس(Cory Fritz) دستیار مطبوعاتی جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنج شنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: ایران به دستیابی به بمب اتم بسیار نزدیک است، این کشور حامی ترور در جهان است و به خشونت های گسترده در یمن نزدیک است. اگر ایران توانسته است با این فناوری سنتی و کم هزینه، چنین تهدیدات خطیری را به وجود آورد، تصور این مسئله وحشتناک است که ایران با 150 میلیارد دلاری که با رفع تحریم ها به دست می آورد، چه خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواب .حقیقی . US ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    8 2
    آقایان جمهوری خواه جنگ طلب ما 1000بارگفتیم جنگ وبمب اتم کوفت وزهرماری که شما ونوکراتان دنبالش هستین مانیستیم جون ما اتحّاد /ایمان بخداو....داریم نیازی به بمب نداریم.دنبال بهانه های بیهوده وعبث نگردید چون خودتان ...هستیدفکرمی کنیدماهم هستیم/.
  • احمد A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    17 4
    اینا اگه یه تیر کمان هم دست ما ببینن خودشونو خیس میکنن .... بابا ما 70 میلیون نفریم شما کل امریکا و اروپاهستید 2 میلیارد هم بیشترین ./اینقدر از ما نترسین ما کاری با شماها نداریم در صورتی که کرم نریزینما اهل تجاوز نیستیم ولی اگه شما تجاوز کردین اونوقته که .......