۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲

ایرنا نوشت:

 گزارش های منتشر شده از سوی روزنامه های انگلیس در روز شنبه حاکی از کشته شدن یک انگلیسی داعشی در جریان حمله گروه تروریستی داعش به شهر الرمادی عراق است.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین در این خصوص نوشت: این انگلیسی داعشی در جریان انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در شهر الرمادی به هلاکت رسیده است.

گاردین افزود: 'چالرز وینتر' یک محقق و تحلیل گر گروه های افراطی در سوریه و عراق در مرکز تحقیقاتی 'قیلیام' می گوید، نام این بمب گذار انتحاری 'ابوموسی البریتانی ' اعلام شده است.

وینتر با اشاره به اینکه رسانه های مرتبط با داعش خبر کشته شدن 'ابوموسی البریتانی ' را منتشر کرده اند، افزود: البریتانی به اعضای انگلیسی گروه داعش اطلاق می شود .

این روزنامه اضافه کرد: وزارت خارجه انگلیس با اشاره به اینکه از گزارش های منتشر شده در مورد کشته شدن شهروند این کشور آگاه می باشد، گفته است که نمی تواند این گزارش ها و یا وضعیت انگلیسی هایی که در مناطق تحت عملیات داعش درعراق بسر می برند، را مورد تایید قرار دهد.

روزنامه تایمز نیز روز شنبه با اشاره به پیشروی گروه داعش در شهر الرمادی عراق نوشت: عملیات این گروه در روز جمعه در شهر الرمادی مرکز استان انبار، به همراه انفجار شش خودرو بمب گذاری بوده که گفته می شود نقش موثری در پیشروی نیروهای داعش داشته است.

این روزنامه افزود: داعش ضمن انتشار عکس فردی که در حال راندن یکی از این خودروهای انفجاری می باشد، این فرد را که ماسک بر صورت داشته را ابوموسی البریتانی معرفی کرده است.

پلیس اسکاتلندیارد انگلیس روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که براساس برآورد های صورت گرفته تاکنون 700 شهروند این کشور برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی چون داعش به سوریه رفته اند و تاکنون نیز نیمی از آنها به این کشور بازگشته اند.

پلیس انگلیس برخی از این افراد که از سوریه بازگشته اند را به عنوان یک تهدید امنیتی علیه این کشور توصیف کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =