ایرنا نوشت:

بر اساس فرمهای افشاگرانه مالی که توسط ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون انتشار یافت، این نامزد دمکرات ریاست جمهوری آمریکا و شوهرش بیل کلینتون رییس جمهوری پیشین، از سال 2014 تنها بابت بیش از 100 سخنرانی درآمدی متجاوز از 25 میلیون دلار داشته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، هیلاری نامزد پیشتاز دمکراتها برای انتخابات سال 2016 همچنین بابت حق تألیف کتاب خود با عنوان «گزینه های سخت» 25 میلیون دلار کسب کرده است.

در نشریه ای که این فرمهای مالی در آنها گنجانده شده، آمده است که درآمد کلینتون ها آنها را دست کم در بین یک دهم درصد از جمعیت سطح بالای آمریکا از نظر درآمد مالی قرار داده است.

این در حالی است که نابرابری اقتصادی، موضوع اصلی مبارزه انتخاباتی دمکراتی در طول چند سال گذشته بوده و کلینتون در ماه آوریل در یک پست الکترونیکی خطاب به هوادارانش از دستمزدهای بسیار بالای برخی مدیران اجرایی شرکتها گله و شکایت کرده بود؛ اما اکنون کلینتون ها خود، آماج انتقاد ناشی از دریافت مبالغ هنگفت بابت حق سخنرانی قرار گرفته اند و این مبلغ برای هیلاری از زمان رها کردن سکان وزارت خارجه در سال 2013 حدود 250 هزار دلار برای هر سخنرانی برآورد شده است.

لیبرال ها از وی به خاطر دریافت پول از نهادهای مالی از جمله برای مراکز تجاری بزرگ انتقاد کرده اند.

سال گذشته، هیلاری به خاطر این حرف خود که وی و شوهرش پس از ترک کاخ سفید «آس و پاس» بودند مورد انتقاد قرار گرفت؛ هرچند که بیل کلینتون پس از ریاست جمهوری خود میلیونها دلار بابت حق سخنرانی درآمد داشته است.

واشنگتن پست گزارش داد که مارکو روبیو نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری نیز فرم افشای مالی پر کرده است.

وی نیز هزینه های هنگفتی در زندگی خود داشته که اطلاعات مربوط به آن قابل پیگیری است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =