طوفان القلمون و سیطره رزمندگان مقاومت بر قله ها / فروپاشی راهبرد تروریست های تکفیری

دو هفته از توفان القلمون گذشته و اکنون راهبرد گروه های تروریستی تکفیری به ویژه جبهه النصره با سیطره کامل رزمندگان مقاومت حزب الله و ارتش سوریه بر راهبردی ترین قله ها و ارتفاعات منطقه القلمون فروپاشیده است.

به گزارش ایرنا، درحالی که رسانه ها همچنان سرگرم گمانه زنی درباره محورهای سخنرانی امشب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و از سوی دیگر همپیمانان لبنانی آل سعود به ویژه سعدالحریری ، نادر الحریری، اشرف ریفی ، سمیر جعجع و شیوخ وهابی مانند سالم الرافعی درحال ضجه زدن و حتی اقدام برای ناامن کردن داخل لبنان با هدف نجات تروریست های تکفیری هستند، رزمندگان مقاومت سرگرم پیشروی در القلمون و فتح قله های جدید و تکمیل سیطره وکنترل خود بر این منطقه هستند.


** این توفان القلمون است، عزیزم

روزنامه لبنانی الاخبار تحت عنوان« این توفان القلمون است، عزیزم» تاکید کرد که همه داد و بیدادهای این روزهای آنها ( همپیمانان لبنانی آل سعود) برای دفاع از تروریست های تکفیری تحت عنوان جعلی انقلابیون سوری برای این است که بزرگی نتایج توفان القلمون را درک کرده اند.

سعدالحریری رییس حزب جریان المستقبل در واکنش به اظهارات روشنگرانه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در باره تجاوز آل سعود علیه ملت مظلوم یمن، با صدور بیانیه ای به دفاع از این تجاوز پرداخت و در پایان با لحنی تهدید آمیز خطاب به سید حسن نصرالله نوشت،« این توفان قاطعیت است، عزیزم».

درمحافل سیاسی و رسانه ای لبنانی این روزها عملیات شکست خورده توفان قاطعیت، تجاوز سعودی ها علیه ملت یمن و حمایت گروه 14 مارس از آن وتوفان القلمون،عملیات پیروزمندانه رزمندگان مقاومت حزب الله علیه تروریست های تکفیری برای حمایت از لبنان و مخالفت گروه 14 مارس با آن مقایسه می شود.

الاخبار نوشت:اکنون تروریست های تکفیری از منطقه القلمون فرار کرده و در بلندی های شهرک عرسال لبنان مستقر شده و به یک « بمب آماده انفجار» در این منطقه تبدیل شده اند، حال ارتش لبنان و حزب جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری باید بگویند که با این بمب چگونه تعامل خواهند کرد؟

 

** نگاهی به دستاوردهای مقاومت در القلمون

تروریست های تکفیری به طور اساسی دربلندی های شهرک عرسال لبنان محصور شده اند و مساحت جغرافیایی تحت اشغال آنها از یک هزار کیلومتر مربع به 380 کیلومتر مربع کاهش یافته است.

رزمندگان مقاومت حزب الله و نیروهای ارتش سوریه بعداز حدود دو هفته نبرد بی امان در ارتفاعات سخت و صعب العبور با تروریست های تکفیری اکنون بر بیش از 80 درصد منطقه القلمون به جز بلندی های شهرک عرسال لبنان سیطره دارند.

تروریست ها اکنون یک راه فرار به سوی بادیه سوریه و از طریق البریج - مهین دارند که تقریبا تحت سیطره و کنترل ارتش سوریه می باشد و کمین های محکمی در سر راه آنها قرار دارد.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: تروریست های تکفیری یک سال قبل پیشنهاد کرده بودند تا اجازه داده شود با سلاح های سنگین خود از منطقه القلمون خارج و به دیگر مناطق سوریه بروند اما دمشق قاطعانه مخالفت و تاکید کرد که حتی نمی توانند سلاح فردی را با خود ببرند.

الاخبار افزود: برنامه پاکسازی منطقه القلمون از لوث وجود تروریست های تکفیری بین مقاومت و ارتش های سوریه و لبنان هماهنگ شده و آماده سازی های ارتش لبنان بیانگر آمادگی آن برای ورودبه این نبرد بود تا جاییکه تروریست ها دو گزینه مرگ و یا ترک منطقه را پیش روی خود می دیدند اما ناگهان توفان قاطعیت آل سعود علیه یمن شروع شد.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: حزب الله تاکنون به دو دلیل از نزدیک شدن به بلندی های شهرک عرسال لبنان اجتناب کرده و آن جلوگیری از تنش های مذهبی و حضور ارتش لبنان در منطقه است.

روزنامه لبنانی السفیر هم نوشت که ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله به پیشروی خود در منطقه القلمون ادامه داده و تاکنون بر بخش اعظم منطقه به ویژه بلندی ها و قله های راهبردی سیطره یافته اند.

السفیرافزود: انتظار می رود سید حسن نصرالله در سخنرانی امشب خود در باره نتایج نبرد القلمون و مرحله بعداز نبرد القلمون در دوبخش لبنانی و سوری و چگونگی رویارویی با چالش هایی که اکنون در بلندی های شهرک عرسال وجود دارد و نقش ارتش لبنان سخن بگوید.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد: گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در نبردهای القلمون تنها متحمل شکست های سنگین نظامی نشده بلکه راهبردی را که ابومالک التلی سرکرده آن در القلمون طراحی کرده بود، فروپاشید و اکنون از تحقق اهداف خود ناتوان است.

السفیر با بیان اینکه جبهه النصره دروغ می گوید درصدد شروع جنگی فرسایشی علیه حزب الله بوده است، خاطرنشان کرد که این گروه تروریستی تکفیری اگر نبرد سریع و موفق القلمون شروع نشده و متحمل این شکست ها نشده بود تاکنون به شهرک ها و روستاهای مرزی لبنان با هدف اشغال آنها حمله کرده بود.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: انتظار نمی رود جبهه النصره با صدور بیانیه به شکست های خود اعتراف کند اما سردرگمی و سراسیمگی آن در واکنش هایش به حملات بی امان نیروهای مقاومت و ارتش سوریه کاملا حاکی از شکست های سنگینی است که به آن وارد شده است.

گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره هدف از به اصطلاح « نبرد فتح المبین» را آزادسازی القلمون از دست حزب الله اعلام کرده و این نشان می دهد که ادعای جنگ فرسایشی برای فرار از اعتراف به شکست در نبردهای القلمون و ناتوانی آن در مقابل مقاومت است.

** آخرین پیروزی ها در القلمون

رزمندگان مقاومت لبنان و نیروهای ارتش سوریه دیروز موفق شدند با سیطره کامل بر بلندی های راس المعره در القلمون ، کنترل 78 کیلومتر مربع دیگر از این منطقه را در اختیار بگیرند و در بلندی های فلیطا همزمان با فروپاشی صفوف و مواضع تروریست های تکفیری و فرار آنها پیشروی کنند.

در این عملیات قله جبل العطین در بلندی های راس المعره که 2450 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و چندین بلندی نزدیک قله راهبردی طلعه موسی توسط رزمندگان مقاومت آزاد شد.

رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش سوریه همچنین کنترل کامل ارتفاعات راهبردی جبل الباروح ، اردوگاه الکهف و گذرگاه غیرقانونی الفتله که شهرک راس المعره سوریه را به بلندی های شهرک نحله لبنان پیوند می زند، در اختیار گرفته اند.

تروریست های تکفیری هنگام فرار اجساد کشته شدگان و سلاح ها و مهمات خود را رها کرده و تعداد زیادی از زخمی های آنها به درمانگاه های میدانی در اطراف شهرک عرسال لبنان منتقل شده اند.

براساس این گزارش، درگیری های شدید بین دو گروه تروریستی تکفیری موسوم به ارتش فتح به سرکردگی جبهه النصره با داعش در منطقه الزمرانی در بلندی های شهرک عرسال با استفاده از انواع سلاح سنگین ادامه دارد.

خبرگزاری ملی لبنان هم اعلام کرد که ارتش این کشور با استفاده از توپخانه و تانک تحرکات گروه های تروریستی تکفیری در بلندی های شهرک راس بعلبک را زیر آتش سنگین قرار داده است.

گشتی های ارتش لبنان مجهز به سلاح های سنگین نیز در اطراف مواضع وپایگاه های ارتش عملیات رصد و کنترل را برای جلوگیری از هرگونه نفوذ تروریست های تکفیری به داخل خاک لبنان شروع کرده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    32 67
    واقعا برای خبرانلاین متاسفم .اینهمه خبرسازی و قلب واقعیت از این سایت بعیده .اگه کیهان و جوان و رسالت و وطن امروز بودند مشکلی نبود .اگه شبکه راستگوی خبر این همه تحریف در خبرها میکرد باز هم موردی نداشت ولی از شما ...چه عرض کنم ؟؟؟ واقعیت جنگ سوریه اینه : در یک و نیم ماه اخیر کاملا جنگ مغلوبه شده و ارتش سوریه چندین شکست مفتضحانه را متحمل شده .اگه مردی و ذره ای وجدان داری چاپ کن .
    • بی نام NO ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      29 4
      من هم برا شما متاسفم که نه اطلاعاتت درست هست و نه مقال رو درست خوندی. بله ارتش سوریه در ادلب و جسر الشغور نزدیک مرز ترکیه شکست بدی خورد. اما اینجا داره در مورد القلمون در مرز لبنان حرف میزنه که یک سال و نیم دست تکفیریها بود. در ضمن اون شکست ها هم به علت خیانت ترکیه هست.
    • احمد IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      40 9
      میشه بگی شما اخبارت رو از کجا می گیری که راسته؟ .متن خبر رو اگه کامل می خوندی متوجه میشدیدو هفته از توفان القلمون گذشته و اکنون راهبرد گروه های تروریستی تکفیری به ویژه جبهه النصره با سیطره کامل رزمندگان مقاومت حزب الله و ارتش سوریه بر راهبردی ترین قله ها و ارتفاعات منطقه القلمون فروپاشیده است.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      36 10
      بنده صرفا برای این خوشحالم که این آدمخواران قلع و قمع شدند ، واقعیت اینه که شکستهای ارتش سوریه مربوط به شمال کشوره که ظاهرا ترکیه می خواد با تروریستها همکاری کنه تا شهر ادلب و بعد حلب را اشغال و امن کنند و یک حکومت جدید از این آدمخواران با پایتختی حلب بوجود بیارند اما در مرزهای لبنان سوریه و حزب الله ،النصره را شکست دادند و منطقه قلمون را پس گرفتند . کسی اینجا طرفدار بشار اسد نیست اما همه دوست دارند به هر نحوی شده این هیولاهای واقعی نابود بشن توسط اسد یا هر کسی دیگه ای
    • سامان A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      26 9
      عجب نظر خنده داری دادی خب این چه ربطی به عملیات در قلمون داره ممکن در یه جای منطقه ای رو از دست بدن در جایی دیگه به پیروزی برسن ارزش صد ها کیلومتری منطقه راهبردی و استراتژیک قلمون رو با اون مناطق یکی میدونی
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      17 4
      اگر اینطوره، پس چرا کنگره آمریکا به تکاپو افتاده و سریع حزب الله را تحریم کرده؟ علتش اینه که در این چند هفته، حزب الله کلی از مناطق استراتژیک را تصرف کرده.
    • محمد IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      14 4
      جنابعالی چنان پرخاشگر ادعا میکنید انگار همین الان از سوریه رسیدین تهران چرا فکر می کنید بقیه راست میگن بعد رسانه های داخلی دروغ پردازی میکنند؟
    • محسن A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
      4 0
      عمو جون مقشاتو نوشتی اومدی درمورد جنگ سوریه و عراق نظر میدی