سپاهان اصفهان قهرمان لیگ برتر چهاردهم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در مهم ترین مسابقه هفته آخر  كه تكلیف قهرمان هم در همین مسابقه مشخص می شود، تراكتورسازی میزبان نفت تهران است. برنده این مسابقه قهرمان لیگ خواهد شد و در صورتی كه مسابقه مساوی شود، سپاهان شانس قهرمانی خواهد داشت. نفت تهران در دقیقه 6 این مسابقه توسط علیرضا عزتی به گل رسید تا تبریزی‌ها را در خانه خودشان تهدید كند. اما تراكتورسازی زمان زیادی برای جبران مسابقه داشت.

در دیگر مسابقه حساس امروز، سپاهان اصفهان میزبان سایپا است. سپاهان در دقیقه 15 توسط مهدی شریفی دروازه سایپا را باز كرد. سپاهان تنها در صورتی قهرمان خواهد شد كه خودش بتواند سایپا را شكست دهد و از طرفی بازی تراكتورسازی - نفت تهران مساوی تمام شود.  گرچه نتیجه بازی تراكتورسازی - نفت دست سپاهانی‌ها نبود، اما آن‌ها برای مسابقه با سایپا كه خودشان تعیین كننده نتیجه آن هستند، با جدیت تلاش می كردند. سپاهان در دقیقه 31 توسط مهدی شریفی دومین گل را هم به سایپا زد تا نسبت به برد خود مطمئن تر شود.

تراکتوری ها در دقیقه 36 با ادینهو گل زدند و تماشاگران شان غرق در شادی شدند. این گل البته سپاهان را صدرنشین لیگ کرد. اما تراكتوری‌ها در دقیقه 45 هم توسط آندرانیك تیموریان به گل دوم رسیدند تا دوباره صدرنشین لیگ برتر شوند. با این نتیجه تراكتورسازی قهرمان لیگ برتر خواهد شد. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

یكی دیگر از مسابقات حساس این هفته ، بازی تیم‌های ته جدولی استقلال خوزستان و پیكان است كه بازنده این دیدار مستقیم به لیگ یك سقوط می كند. این مسابقه در نیمه اول هیچ گلی نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید. تا پیش از برگزاری این مسابقه پیكان با 25 و استقلال خوزستان با 26 امتیاز در رده های چهاردهم و پانزدهم لیگ برتر حضور داشتند كه اگر مسابقه آن ها مساوی شود، پیكان سقوط خواهد كرد.

در نیمه اول فولاد هم یك گل در قم به صبا زد اما نتیجه این مسابقه تاثیری در صدر جدول جدول رده بندی ندارد و فقط می تواند تیم چهارم لیگ را عوض كند.

نیمه دوم بازی ها هم شروع شد و بازی تراكتورسازی - نفت تهران همچنان جذاب ترین مسابقه بود. نفتی ها بازی خوبی انجام می دادند و به دنبال زدن گل تساوی بودند. اما تراكتورسازی هم به گلی كه زده قانع نبود و می خواست دروازه نفت را باز كند. بازی با نتیجه دو بر یك پیش می رفت و با این نتیجه، تراكتورسازی جام قهرمانی را بالای سر می برد. برای تراكتوری ها همین برد هم كافی بود اما اولیویرا نمی خواست به همین برتری با فاصله یك گل راضی شود و از سیستم بازی تیمش پیدا بود كه تراكتورسازی به دنبال زدن گل سوم است.تراكتوری ها سرانجام در دقیقه 60 دروازه نفت تهران را برای سومین بار باز كردند. این گل را فرید كریمی به زیبایی وارد دروازه نفت كرد. او داخل محوطه جریمه توپ را از بالای سر مدافع نفت رد كرد و با یك ضربه زیبا توپ را به تور دروازه نفتی ها چسباند. 

چند ثانیه پس از این گل آندرانیك تیموریان از داور كارت قرمز گرفت و اخراج شد. با اخراج تیموریان، اولیویرا تصمیم گرفت سیستم تیمش را عوض كند. او سامان نریمان جهان را از زمین بیرون كشید و احمد كامدار را به میدان فرستاد تا جای خالی تیموریان را پر كند. نفتی‌ها با اخراج تیموریان هجومی تر كار كردند. آن‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و باید دو گل خورده را جبران می‌كردند.

در لحظاتی كه حساسیت صدر جدول همه نگاه ها را به تلویزیون خیره كرده بود، استقلال خوزستان هم با گل دقیقه 74 عبدالهادی خنیفر از پیكان جلو افتاد تا خیال خودش را تا حدودی بابت سقوط نكردن راحت كند. چند دقیقه بعد در تبریز نفت گل دوم را به تراكتورسازی زد. نفتی ها در دقیقه 76 گل دوم را توسط علی قربانی زدند و فاصله را به یك گل رساندند. با این گل امید نفت برای قهرمانی دوباره زنده شد، به خصوص كه آن‌ها یك یار هم بیشتر از تراكتورسازی داشتند. نفت تهران در دقیقه 80 هم توسط لئوناردو پادوانی گل سوم را زد و بازی را مساوی كرد. با اخراج تیموریان از زمین، ورق كاملا به سود نفت تهران برگشت و نفتی ها سوار بر بازی شدند. آن‌ها تراكتورسازی را در زمینش حبس كردند و موقعیت‌های خوبی برای خود ساختند. نفتی‌ها با زدن گل سوم، باز هم به حملات خود ادامه دادند تا به چهارمین گل برسند. 

تیم منصوریان سراسر حمله شده بود و در یكی دو موقعیت هم تراكتوری ها شانس آوردند كه گل چهارم را نخوردند. این نتیجه اما به سود سپاهان اصفهان بود. در همین لحظات بود كه پیكان گل مساوی را هم به استقلال خوزستان زد. اما با این نتیجه باز هم پیكان سقوط می كرد. 

در تبریز نفت و تراكتورسازی آخرین تلاش‌ها را برای عوض كردن نتیجه بازی انجام می‌دادند. اولیویرا در وقت های تلف شده محسن دلیر را به جای ادینهو به زمین فرستاد تا شاید این بازیكن با نفس تازه اش بتواند دوندگی كند و گل بزند. داور 6 دقیقه وقت تلف شده گرفته بود و این زمان خوبی برای عوض كردن نتیجه بود. 

بازی سپاهان با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید و استقلال خوزستان و پیكان هم به تساوی یك بر یك رضایت دادند. داور بازی تراكتورسازی - نفت تهران هم سوت پایان بازی را زد تا سپاهانی‌ها قهرمان لیگ برتر شوند، تراكتورسازی نایب قهرمان و نفت تهران سوم.

نتایج بازی‌های این هفته به شرح زیر است:

* سپاهان اصفهان ۲ - سایپا البرز صفر
گل‌ها: مهدی شریفی (۱۶ و ۳۱) برای سپاهان
* راه‌آهن تهران یک - گسترش فولاد تبریز صفر
گل‌: رامین رضائیان (۷۲) برای راه‌آهن
* ملوان بندرانزلی یک - نفت مسجدسلیمان صفر
گل‌: فرزاد حاتمی (۱+۹۰) برای راه‌آهن
* تراکتورسازی تبریز ۳ - نفت تهران ۳
گل‌ها: لوسیانو ادینیو (۳۶)، آندرانیک تیموریان (۱+۴۵) و فرید کریمی (۶۰) برای تراکتورسازی - علیرضا عزتی (۶)، علی قربانی (۷۵) و لئوناردو پادوانی (۸۰) برای نفت تهران
* استقلال خوزستان یک - پیکان تهران یک
گل: عبدالهادی خنیفر (۷۴) برای استقلال خوزستان
* صبای قم صفر - فولاد خوزستان ۲
گل: احمد آل‌نعمه (۳۰) و آلوز نانگ (۶۲) برای فولاد
* پدیده مشهد صفر - ذوب‌آهن اصفهان صفر

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =