۱ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳

زمانی اینگرید برگمن ملکه جشنواره کن بود اما حالا دخترش ایزابلا روسلینی به جای او رییس بخش نوعی نگاه جشنواره کن شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایزابلا روسلینی دختر اینگیرید بزگمن بازیگر مشهور و ربرتو روسیلینی کارگردان صاحب‌نام ایتالیایی است که با پذیرفتن سمت رئیس هیات داوران نوعی نگاه جشنواره پا جای پدر و مادر خود گذاشته است. 

پدر او روبرتو روسلینی کارگردان تاثیرگذار ایتالیایی و پیشروی سینمای نئورئالیسم ایتالیا بود، او پس از جنگ جهانی دوم برای فیلم ساختن با دوربین به خیابان‌های شهر می‌رفت تا بتواند تصاویری مستند و اقعی را ثبت کند. 

مادر او اینگیرید برگمن نیز بازیگر بزرگ تایرخ سینماست. همه ما صحنه‌های فراموش نشدنی از او به یاد می‌آوریم خاصه حضورش در فیلم کازابلانکا و صحنه خداحافظی. 

اینگرید برگمن

چشنواره کن بارها میزبان این دو نفر بوده است. در سال ۱۹۶۴ فیلم روبرتو روسلینی «رم، شهر بی‌دفاع» در اولین دوره جشنواره کن به نمایش درآمد. 

مادر او نیز در سال ۱۹۷۳ ریاست هیات داوران کن را به عهده داشت. سمتی که پدرش در سال ۱۹۷۷ به آن دست یافت، هر چند هفت روز پس از پایان جشنواره دار فانی را وداع گفت.

حالا ایزابلا روسلینی فرزند این دو هنرمند ریاست بخش نوعی نگاه جشنواره کن را برعهده دارد تا به نوعی یاد دو تن از بزرگترین هنرمندان سینمای جهان را در ذهن مخاطبان و علاقمندان سینما زنده کند. 

ایزابلا نیز در سال 1990 با بازی در فیلم «از ته دل وحشی» ساخته دیوید لینچ در جشنواره کن حضور یافت، این فیلم، نخل طلای جشنواره کن آن سال را از آن خود کرد. ایزابلا به نشریه هالیوود ریپورتر گفته است : « خانواده من در هر دو قاره موفق بوده‌اند، شاید این دلیل تاریخ پررنگ آنها درجشنواره کن باشد.»

رابطه این خانواده با جشنواره کن امسال با نقش بستن چهره اینگرید برگمن بر پوستر جشنواره نمایان‌تر شد. برگمن در سال 1915 بدنیا آمد و در طول دوران کاری خود به یک ستاره بین‌المللی تبدیل شد، او در سال 1982 از دنیا رفت. قرار است امسال برای تجلیل از دوران کاری او، فیلم مستند « اینگرید برگمن : از زبان خودش» ساخته استیگ برکمان به نمایش گذاشته شود. هنگامی که برگمن نخستین همسرش پیتر لیندستروم را ترک کرد تا با روبرتو روسلینی ازدواج کند، شایعاتی زیادی در این میان بر زبان‌ها افتاد، اما پس از گذارندن بیشتر دهه 50 در ایتالیا، با بردن دومین جایزه اسکارش در سال 1956 برای بازی در فیلم «آناستازیا» باز پا به آمریکا گذاشت.

ایزابلا اکنون 62 سال سن دارد و مادر 2 فرزند است، او قصد دارد امسال مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد تولد مادرش را با خواندن زندگینامه اینگرید برگمن به نام «قصه من» و انتشار کتاب «اینگرید برگمن ، یک‌زندگی در تصاویر» در کن برگزار کند. او گفت : «این تنها بزرگداشتی برای اینگرید برگمن نیست، بلکه بزرگداشت است برای فرهنگی که او در آن می‌زیسته است.»

منبع : هالیوود ریپورتر / 14 می

ترجمه: فرزاد مظفری

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    44 5
    کازابلانکا .همفری بوگارت و اینگرید برگمن .ایا میشود با این شاهکار و این ابر فیلم خاطره نداشت و انرا نستود ؟؟؟؟ مسلما خیر .
  • محمدرضا A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    32 1
    چه عکس قشنگيه.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    5 1
    رم شهر بي دفاع سال ١٩٤٦ در جشنواره كن نمايش داده شد و تاريخ ذكر شده در گزارش يعني ١٩٦٤ اشتباه است
  • سروان رنو IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    3 0
    چنان مادر و پدری , چنین دختری را سزاوار است.