انتشار خبری مبنی بر کسر خدمت نخبگان، موجب واکنش کاربران خبرآنلاین شد؛ برخلاف اعلام سازمان وظیفه عمومی، مشمولین با مراجعه به این سازمان به این نتیجه رسیده اند که این قانون در سال جدید اجرا نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همیشه اخبار مربوط به خدمت سربازی پر بحث می شوند. انتشار خبری مبنی بر کسری های خدمت نخبگان و علت دیر شدن جریمه سربازان غایب این بار هم کاربران را به واکنش واداشت.

 یکی از کاربران از نظام وظیفه خواسته امکانی فراهم شود تا همه غایبین بتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند.


فرد دیگری سوال کرده که چرا کسری خدمت متاهلین که سال 93 بدون قید شرط تصویب شد، برداشته شده است؟


چند نظر هم از قشر تحصیلکرده رسیده بود که می گفتند با این قانون سرخورده شدیم و این عدالت نیست که هر چه مدرک تحصیلی پایین تر است، جریمه خدمت سربازی هم کمتر می شود. یکی از این کامنت ها اینطور می گوید: با اين كاري كه هر چه مدرك تحصيلي پايين تر جريمه خدمت سربازي كمتر ميشود در اصل بي سوادي را در جامعه ترويج داده ميشود و بهتر است مبلغ براي مدارك بالاتر كمتر شود تا افراد با سواد جامعه بيشتر شوند و مفيد تر باشند براي ايران در حال پيشرفت و مترقي .


یکی دیگر از کاربران تحصیلکرده نیز پیشنهاد زیر را می دهد:


از تحصیل کرده ها برای بکاری گیری از دانش آنها استفاده شود . یا هر جوانی ایده های خود را بگویند شاید مورد قبول باشد. خلاصه برای آبادانی کشور سرباز تربیت کنیم هرگاه جنگی شود مردم خود جوش برای دفاع از خاک خود اقدام خواهند کرد . به عقیده اینجانب سربازی تعینی آموزش و تربیت اجتماعی . با تشکر


فرد دیگری از قیمت بالا شکایت کرده و از نظام وظیفه خواسته تا در مبالغ تجدیدنظر شود تا تعداد افراد بیشتری به آغوش جامعه برگردند. در راستای همین گله، کاربر دیگری نوشته: این طرح با این رقم بسیار بالا که با احتساب قیمت پایه به علاوه سالی 5 درصد بابت غیبت میشود دیپلومه نفری نزدیک 30 میلیون تومان این طرح با این رقم بسیار بالا فقط برای قشر پولدار است..از دو میلیون و نیم مشمول این طرح فقط 280 هزار ثبت نام کردند که قشر پولدار هستند و بقیه دو میلیون دویست نفر دیگر قشر ضعیف که توانایی پرداخت چنین رقمی را ندارند...واقعا با این رقم بالا این طرح کاملا نا عادلانه است و ظلم به قشر محروم جامعه...تکلیف این دو میلیون دویست نفر که توانایی پرداخت را ندارند چه می شود ؟ چرا رقم را پایین تر نگذاشتید که همه بتوانند پرداخت کنند و تعیین تکلیف شوند ؟ مگر هدف این طرح تعیین تکلیف نبود ؟؟؟ مگر نمی گفتید سرباز 30 سال به بالا دیگر بی درد نمی خورد بیاید خدمت ؟
یک نفر دیگر هم از خبرآنلاین انتقاد کرده که چرا به جای پرداختن به موضوعات حاشیه ای جریمه سربازی، به سراغ اصل آن نمی رود و از کلیاتش نمی نویسد؟


یکی از کامنت های تاثیرگذار در این زمینه نظر یک سرباز فراری است. او می نویسد: آقای سردار من ۳۰سال سن دارم،دوبار فراری شدم،معافیت سه برادری داشتم پادگان منو اذیت کرد فرار کردم،بقرآن دیگه روحیه خدمت ندارم،خودکشی کردم،الانم ۷ساله فراری هستم،به نظر شما منم روحیه خدمت دارم؟


در مورد دیر شدن اجرای قانون غیبت سربازی هم کاربران مشمول تقاضا داشته اند که هر چه سریعتر اعلام اتفاق بیفتد تا تکلیفشان مشخص شود. خیلی ها می گویند که مدت هاست قرض کرده اند و یا ماشین و اموالشان را برای این کار فروخته اند و بلاتکلیف، منتظرند.


کاربر دیگری در مورد طرح کسری خدمت نخبگان هم سوال کرده که آیا دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره ارشد هم می توانند اقدام کنند یا خیر؟


فردی هم از مرکز مشاوره تلفنی سازمان نظام وظیفه گله کرده که هیچ وقت در دسترس نیست و فقط می توان سوال را کتبا ارسال کرد که اکثر اوقات پاسخ یا ناقص است یا خالی!


چند کامنت، اظهارات سردار را به نوعی نقض می کند. در یکی از این کامنت آمده: بنده و دوستان زیادی به ارگان های مختلفی رحوع کردیم. نامه ای از طرف بنیاد نخبگان نیروهای مسلح به ما نشون میذن که میگن تاریخ اعتبار قانون قبلی تا 20 اسفند بوده. و فعلا تا ابلاغیه جدید پروژه ای داده نمیشه. لطفا ابلاغیه رو بدید تا پروژه بدن. خواهش عاجزانه میکنم اینو به سردار انتقال بدید.ممنون


دیگری هم نوشته که: بنده 10 روز قبل به ستاد کل نیروهای مسلح واقع در بزرگراه صیاد مراجعه کردم که دژبان حتی از در ورودی مرا به داخل راه نداد و گفت این قضیه جمع شده. معلوم نیست باید این وسط ما به چه مرجعی مراجعه کنیم. متاسفانه در زمان اداری هم سر خدمت هستیم و در ساعت غیر اداری هم این مراکز تعطیل شده.

و در همین راستا فرد دیگری نوشته: پس چرا بنیاد ملی نخبگان اعلام میکنه پروژه جدیدی داده نمیشه و مصوبه سال 94 هنوز ابلاغ نشده؟؟


یکی از کاربران هم خواسته که لیستی از مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح اعلام شود.

 

خبرآنلاین، آمادگی انتشار نظرات دیگر کاربران در این زمینه را دارد.

 

17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    3 0
    من قبلنا دنبالش رفته بودم. یجایی فوق العاده بی نظم، اصلا بفکر دانشجو ها نیستن. کلی ادمو میپیچونن. اصلا جوابگوی خوبی نیستن.. حتی پیشنهاد داده بودم یکی بزارید اینجا نظم بده بکاراتون بجاش کسر خدمت بهشون بدین. اما واقعا 4 تا سرباز و کادر عادی گذاشتن اونجا که فکر میکنن دانشجوها زیر دستشونن و زور میگن البته فارغ از اینها یکی دو تا سرهنگ هستن اونجا که کارشون درسته بقیه اصلا. بهر حال من یکسالو نیم پیش یه پروژه رفتم هر کی خواست بگه راهنماییش کنم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 1
    طبق اخبار جدید قانون جدید ابلاغ شده و به روال سابق باقی است.
  • امید A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 4
    واقعا خبر آنلاین خسته نباشید منتظر انتشار نظر بقیه هستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب مشکلات مردم رو پیگیری کنین، جوابش رو منتشر کنین.حداقل بدونیم تکلیفمون چیه.
  • دارای کارت پایان خدمت IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    5 7
    نخبه چیه همشون باید لب مرز خدمت کنند
  • بی نام RO ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    1 0
    خداییششش دستت درد نکنه خبر آنلاین ، اصن فکر نمی کردم دوباره پیگیری کنی
  • نوید A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    1 0
    همش خالی بندی و دروغ اصل خبر شاید درست باشه اما تو عمل همش دروغه همه کارا با پارتی حل میشه نخبه و استعداد درخشان و ایناهام کشکه. اینا اگه ب فکر جوونا بودن وضع ما این نبود