واحدمرکزی خبر نوشت:

ایندیپندنت نوشت مقامات پاکستان با آمریکا در کشتن بن لادن همکاری داشته اند.
پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی در مطلبی به قلم آدام ویتنال نوشت، مقامات ارتش پاکستان نام جاسوسی را- که ادعا می شود- محل اختفای اسامه بن لادن را به آمریکا لو داده است اعلام کرده اند.
این در حالی است که کاخ سفید اصرار دارد آمریکا بدون همکاری دولت پاکستان توانسته است محل اختفای رهبر سابق القاعده را پیدا کند و در ماموریت محرمانه سال 2011 وی را بکشد.
اما سیمور هرش- روزنامه نگار آمریکایی که موفق به کسب جایزه ادبی پولیتزر نیز شده است- این هفته در مقاله ای ادعا کرد دولت آمریکا برای به دست آوردن یک رشته امتیازات سیاسی به مردم درباره نحوه کشتن بن لادن دروغ گفته است. هرش در این مقاله ادعا می کند سرویس های اطلاعاتی پاکستان بن لادن را به عنوان« اهرم فشاری علیه القاعده و طالبان» زندانی کرده بود و آمریکا توانست آن را قانع کند تا در عملیات آمریکایی ها مشارکت کند و حتی مشارکت خود را در این ماموریت مخفی نگه دارد.
هرش در این اتهامات خود علیه دولت آمریکا تنها به یک منبع که آن را« یک مقام ارشد اطلاعاتی بازنشسته آمریکا» معرفی می کند، اشاره کرده است. بر اساس گفته این منبع برای نخستین باریکی از مدیران سابق اطلاعاتی پاکستان، سازمان سیا(سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا)را از محل اختفای بن لادن مطلع و برای سکوت در این باره پاداش بیست و پنج میلیون دلاری درخواست کرده است.
برهمین اساس امیر میر یکی از روزنامه نگاران برجسته پاکستانی ادعا کرده است، داستان هرش این تصور را که یک مقام سابق اطلاعات پاکستان در مورد محل اسکان بن لادن به آمریکا اطلاعات داده ، اعتبار بیشتری بخشیده است.
میر به نقل از محافل اطلاعاتی آگاه در راولپندی، پاکستان، سرتیپ بازنشسته عثمان خالد را به عنوان کسی که محل اختفای بن لادن را لو داده است، معرفی می کند و می نویسد وی همچنین دکتر شکیل آفریدی را متقاعد کرده است تا اثبات کند بن لادن در ابوت آباد کشته شده است.
مقامات کاخ سفید روز دوشنبه قویا ادعای هرش را رد کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =