۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
سه دختر انگلیسی از دست داعش فرار کردند

سه دختر تبعۀ بریتانیا که به داعش پیوسته بودند، از دست این گروه گریخته اند. وزارت کشور بریتانیا با اعلام این خبر، به مکان کنونی این سه دختر نوجوان بریتانیایی و یا اجازۀ بازگشت آنها به کشور اشاره ای نکرده است.

 

 

 

 

منابع خبری نزدیک به وزارت کشور بریتانیا می گویند سه دختر تبعۀ این کشور که به داعش پیوسته اند، از دست این گروه گریخته اند. وزارت کشور بریتانیا با اعلام این خبر، به مکان کنونی این سه دختر نوجوان بریتانیایی و یا اجازۀ بازگشت آنها به کشور اشاره ای نکرده است.

این سه دختر پانزده و شانزده ساله، در ماه فوریه (اسفند) از طریق ترکیه، خود را به شهر "رقه" در سوریه رسانده اند. پلیس مرزی ترکیه چندی بعد از اعلام این خبر از سوی پلیس بریتانیا اعلام کرد فردی که این سه دختر را به سوریه برده، دستگیر کرده است.

به گزارش شبکۀ «اسکای نیوز»، روز پنجم ماه مه نیز یک وبلاگ نویس عراقی از کنترل تمامی ایست بازرسی های مناطق تحت نفوذ داعش در جستجوی این سه دختر خبر داده بود. این وبلاگ نویس در صفحه خود نوشته بود که این سه دختر به ازدواج اعضای داعش در آمده بوده اند.

از زمان استقرار دولت اسلامی در عراق و سوریه توسط داعش، صدها نفر از اتباع اروپایی به این گروه اسلامگرای افراطی پیوسته اند. تعدادی از زنان و دختران نیز برای ازدواج با اعضای این گروه و یا پیوستن به جهاد نکاح که از زمان آغاز بحران سوریه شایع شده، خود را به عراق و سوریه رسانده اند.

داعش در حال حاضر برخی از شهرهای سوریه و عراق، از جمله موصول و رقعه را در اختیار دارد و به پیشروی به سوی دیگر مناطق این دو کشور ادامه می دهد. این گروه اسلامی افراط گرا همچنین در لیبی نیز نفوذ کرده و گروه های اسلامگرای افراطی دیگری، همچون بوکوحرام، نیر به آنها پیوسته و با ابوبکر بغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی بیعت کرده اند.

داعش شهر موصول را به عنوان پایتخت دولت اسلامی خود برگزیده و قوانین شریعت را در این شهر و دیگر مناطق تحت اشغال خود به اجرا می گذارد.

منبع:یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    اینا کجاشون انگلیسین/ انگلیسیها نژادشون سفیده و از دور مشخص میشن/ اینا 3 تا تروریست تن فروش هستن که احتمالا عربند و ابروی کشور انگلستانم بردند. عجب رویی دارن اینا
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      92 34
      انگلیسی یعنی تبعه انگلستان. سیاه و سفید و زردش فرقی نداره برای اونا.
    • علی A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      15 3
      چه ربطی رنگ پوستشون داره؟؟؟؟؟؟؟؟ ملیت مهمه که ملیت انگلیسی دارند
    • بی نام و قابل انتقال به غیر A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      این ها اعرابی هستند که به زور قاچاق و هزار روش دیگه میرن اروپا اقامت می گیرن بعد به زور قاچاق و هزار روش دیگه دوباره برمیگردن سرزمین مادریشون
    • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
      2 0
      با وجود مردمی که ما داریم اگه اینا ایرانی بودن اعدام میشدن.ولی انگلیسی ها برشون گردوندن.
  • کامران A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    18 55
    دوست عزیز، از چه زمانی انگلیسی‌ها مردم های با آبرویی هستن؟ ؟؟؟؟؟
    • بی نام RO ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      19 4
      بله بخاطر شکسپیر و هاوکینگ و ...
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      17 5
      خیلی کوچیکی که راجع به یک ملت همچین نظری می دی
  • مرتل A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    32 3
    تا آبرو از دیدگاه جنابعالی چی باشه،بله از نظر شما که خانمهای انگلیسی بی حجابند،و با به پای مردها در تمام عرصه های سیاسی،اجتماعی، اقتصادی و... کشورشون حضور دارند و اینکه در اونجا زنها با مردها برابرند،اختلاس ،تزویر،ریا،چاپلوسی،وجود نداره و شایسته سالاری حکمفرماست آره خیلی بی آبرومند.
  • nazi IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    24 1
    اینا که با پای خودشون دفتن اونجا دیگه چرا برشون گردوندن می ذاشتن یه کم دیگه بهشون خوش می گذشت
  • بی نام RO ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    17 4
    اون افرادی که میگن اینها انگلیسی هستند پس افغانیها هم ایرانی حساب میشن ؟ برای اینکه عضو یک کشور بشی حداقل اینه که باید تاریخ و فرهنگ ان رو بدونی کسانی که غرب رو تهدید به نابودی می کنند چطور می توانند غربی باشند خود مردم این کشورها خواستار اخراج این مهاجران غیرقانونی هستند خود مردم انگلیس این افراد رو انگلیسی نمی دونند یا رومی رومی یا زنگی زنگی
    • بی نام RO ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      8 1
      منظورم تروریستهای داعشی بود اینها رفتند به داعش پیوستند و دارند خون مردم رو می ریزند