۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
واتیکان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

واتیکان فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت. به گفتۀ مقامات پایتخت کاتولیک های جهان، پیمان به رسمیت شناخته شدن فلسطین نهایی شده و به زودی توسط پاپ فرانچکسو امضا خواهد شد.

 

 

 

واتیکان فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت. به گفتۀ مقامات پایتخت کاتولیک های جهان، پیمان به رسمیت شناخته شدن فلسطین نهایی شده و به زودی توسط پاپ فرانچکسو امضا خواهد شد.

دولت اسراییل در واکنش به این اقدام واتیکان، آن را «تاسف بار» توصیف کرده است. در بیانیه ایی که به همین مناسبت منتشر شده، دولت اسراییل تاکید کرده به رسمیت شناختن فلسطین، موجب می شود تا فلسطینی ها راه مذاکره را انتخاب نکنند.

حنان عشراوی، سیاستمدار فلسطینی در این باره می گوید: «این اقدام واتیکان، ما فلسطینی ها را دلگرم کرد. ضمن آنکه به رسمیت شناختن فلسطین توسط واتیکان یک پیشرفت مثبت تلقی می شود. این پیشرفت تنها سیاسی نیست بلکه شامل حوزه های اخلاقی، انسانی و قانونی نیز می شود. اقدام واتیکان عصر جدیدی را برای شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور در سراسر دنیا آغاز می کند.»

واتیکان از سال ۲۰۱۳ و پس از آنکه سازمان ملل فلسطین را به عنوان ناظر غیرعضو در مجمع عمومی این نهاد بین المللی به رسمیت شناخت، در مکاتبات اداری و رسمی از نام فلسطین به عنوان یک کشور استفاده می کند. در اواخر ماه مارس نیز، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از دولت اسراییل خواسته بود با تشکیل کشور فلسطین موافقت کند و به بحران در خاورمیانه پایان بدهد.

به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط واتیکان در آستانۀ سفر محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به مرکز کاتولیک های جهان صورت می گیرد. رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه، هفدهم مه، در سفری به واتیکان با پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان دیدار خواهد کرد..

دست کم ۱۲۰ کشور فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته اند. فرانسه، سوئد و اسپانیا نیز به تازگی از به رسمیت شناختن فلسطین خبر دادند.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    19 0
    ما هم از واتیکان سپاسگزاریم
  • mim IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    2 13
    اینا همه نقشه ی اسراییله
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    11 0
    تحسین برانگیزه
  • محمد ن US ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    10 0
    دنیا برعکس شده جای اینکه کشورهای دنیا اسرائیل رو به رسمیت نشناسن بعد این همه مدت لطف کردن تازه میخوان فلسطین رو به رسمیت بشناسن