واحدمرکزی خبر نوشت:

الجزیره مدعی شد حرکت کشتی کمک های انسان دوستانه ایران برای مردم بی دفاع یمن وضعیت را خطرناک کرده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در خبری فوری گزارش داد وزیر خارجه (فراری) یمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت کشورش مساله قطع روابط دیپلماتیک با ایران را بررسی می کند.
از سوی دیگر ریاض یاسین با ارسال نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد چنانچه کشتی باری ایران وارد آب های سرزمینی یمن شود ایران ها که بدون کسب اجازه از دولت یمن دست به چنین اقدامی زده اند مسوولیت کامل این اقدام را بر عهده خواهند داشت.
آمریکا نیز از ایران خواسته است که مسیر این کشتی را به سوی جیبوتی تغییر دهد و برای انتقال و توزیع کمک های بشردوستانه با سازمان ملل متحد هماهنگی کند.
حسام علی گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد نشانه های بحرانی جدید در عرصه یمن پدیدار شده است که بر اساس گفته مقامات یمنی ایران بازیگر اصلی این بحران جدید است. عامل این بحران حرکت کشتی «ایران شاهد» از بندرعباس به سمت بندر حدیده یمن است. این کشتی با ادعای حمل کمک های بشردوستانه به سمت یمن به راه افتاده است.
با نزدیک شدن این کشتی به مرزهای دریایی یمن، حوادثی که رخ می دهد زنگ خطر درگیری را به صورت پی در پی به صدا در می آورد و ای بسا این مساله بر پیچیده تر شدن اوضاع بد بشری یمن بیافزاید.
ریاض یاسین وزیر خارجه (فراری) یمن گفت: اگر ایران بخواهد بدون کسب اجازه از دولت یمن به حرکت کشتی خود به سمت آب های یمن ادامه دهد مسوولیت کامل این اقدام را بر عهده خواهد داشت.
در مقابل تهران تاکید می کند که به هیچ وجه اجازه بازرسی از کشتی باری خود را نمی دهد. ایران با اعزام کشتی های جنگی اسکورت کشتی باری خود احتیاط های لازم را انجام می دهد. لحن مبارز طلبانه مسوولان ایرانی کاملاً آشکار است و به کسانی که در برابر سیاست های شان قرار گیرد هشدار می دهد.
سردار جزایری معاون فرمانده ستاد مشترک ارتش ایران گفت: ما به سعودی ها و آمریکا در خصوص هدف قرار دادن سیاست ایران در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه به ملت های منطقه هشدار می دهیم این امر ممکن است آتشی به پا کند که آنها نتوانند آن را کنترل کنند.
اگر از رسیدن کشتی کمک رسانی ایران به یمن جلوگیری شود ما مجبور می شویم تدابیر ویژه ای برای مقابله با این مساله اتخاذ کنیم.
در این اوضاع و احوال آمریکایی ها نیز به تهران هشدار داده اند که از ورود به هر بازی ای که باعث نقض آتش بس شود خودداری کند. آن ها از ایران خواسته اند با تغییر مسیر حرکت کشتی به سمت سواحل جیبوتی و خالی کردن محموله کشتی در آنجا حسن نیت خود را نشان داده و رساندن کمک های بشردوستانه به یمنی ها را به سازمان ملل متحد بسپارد.
با توجه به رخدادهای گذشته ائتلاف بازگرداندن امید بار دیگر بر پایبندی خود به بازرسی هر کشتی ایرانی که به سمت یمن می رود تاکید کرده است. هدف ائتلاف از بازرسی کشتی های ایرانی جلوگیری از قاچاق تسلیحات برای حوثی هاست. اگر تمامی طرف ها تهدیدات خود را عملی کنند یمن در وضعیت خطرناکی قرار می گیرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن کرد RO ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    من نمی دونم از این حرف سازمان ملل منطقی تر دیگه چی بگه ؟ بابا اگه شما قصد کمک انساندوستانه دارید باید از طریق سازمان ملل باشه . اگه قرار باشه هرکشوری سرخود بخواد کمک بفرسته که می شه شیرتوشیر. کنترل کردنش هم سخته . اگه ریگی تو کفش ما نیست پس بزارید بازرسی کنن . اینطوری که ما میخایم خوب اونها هم مشکوک میشن . بهر حال هرکمکی باید از کانال خودش باشه .
    • رضا IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      شطرنج بلديد؟ ايران يك مهره بازى كرده كه طرفاى مقابلو وادار به آتش بس طولانى كنه ، حالا نوبت عربهاست كه بازى كنند ، يكى از دلايلى كه عربستان جنگ را شروع كرد وارد كردن ايران به اين جنگ هست تا بتونه مذاكرات هسته اى را با شكست مواجه كنه تا ايران در تحريم و بحران بمونه، داعش يك دام ديگه بود براى ايران كه خوشبختانه ايران خيلى با درايت با اين قضيه برخورد كرد، حالا شما فكر كن يك موشك به رياض بخوره يا يك موشك به دوحه يا دبى و ابوظبى، چه اتفاقى ميفته؟ اونا همچيزشونو از دست ميدن ، پس خارج از بحث وجود آمريكاىيها در خليج فارس كه گردانندگان اين عروسكها هستند اجازه بديم قواى مسلح كار خودشونو انجام بدن، بنظرم ايران مهره درستى را حركت داده و من بهشون اطمينان دارم
    • امین A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      67 5
      دوست عزیز طبق گفته مقامات ایران این کشتی تمام مجوزات لازم رو گرفته.اگه هم دقت کنید نه غربیها و نه سازمان ملل نمیگن این کشتی بدون مجوز و به صورت غیر قانونی داره حرکت میکنه فقط غربیها میگن بره جیبوتی از اونجا بره یمن.این یعنی کشتی گیر قانونی نداره.چیزیکه این وسط لازمه بدونین اینه که دولت یمن استعفا کرده و عملا اختیاری نداره به قولی دولت مستعفی و فراری هست و اینی هم که فعلا حرفشون خریدار داره به خاطر مسائل سیاسی هست و نه قوانین بین المللی که اگه غیر این باشه خیلی کشوره ها دچار مشکل میشن تو این زمینه.اینو در نظر داشته باشین عرشه کشتی جزو خاک سرزمینی حساب میشه کسی حق بازرسی نداره مگه تحت قوانین بین المللی.عربستان به لحاظ قوانین حق بازرسی از کشتی ایران رو نداره و به اونها ربطی نداره
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      75 18
      مشکوک چی؟اصلا کی می خواد بازرسی کنه ؟عربستان کودک کش ؟یا آمریکای جنایت کار که بمب چند تنی را برسر مردم می ریزه ؟
    • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      22 46
      اقاي بي نام كمك ايران به عراق با اجازه مالكي كه نخست وزير بود ودر خواست بارزاني بود اما حالا دولت قانوني يمن هم خواستار تحويل محموله به ساز مان ملل است همين الان هم كمك هاي بسيار زيادي به يمن ارسال شده كه سزمان ملل در حال تقسيم ان است
    • امین A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      25 9
      جناب عقل کل، مشکل کفش سازمان ملل و اقمارشه که پر از ریگه، اگه مثل اسمش واقعا سازمان ملل بود که به داد ملت بدبخت یمن می رسید.
    • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      28 8
      کدوم سازمان ملل بابا؟
    • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      37 8
      خدایاااااااااااا این کی می خواد از خواب بیدار بشه .سازمان ملل کجا بود ادرس شو به من بده
    • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      24 7
      تو اول با پرچم خودت بیا بالا،بعد اظهارنظر کن.اتفاقا این اقدام ضروریه،چون باعث میشه عربستان حدومرزشو بفهمه و اینکه قدرت منطقه کیه،و مطمین باش در این ماجرا آمریکا هیچ دخالتی نخواهد کرد
    • علی A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      2 13
      شماازسیاست چ میدونید
    • ایراندوست A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      5 0
      سلام واقعا اگر سردار یک روز دیر تر میرسید الان اربیلی نبود سازمان ملل اینها مهم شان کشکی است
    • ایراندوست A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      2 1
      سلام بر تمامی هم وطنان وطن دوست فقط من یک چیز رو خوب میدونم که مسئولان کشور مخصوصأ رهبری بی گدار به آب نمیزنند پس اطمینان خاطر داشته باشید که پدر بغیر ازخیروسلاح چیز دیگری برای فرزندانش نمیخواهد ماهم باید تابعه رهبر معظم باشیم که با تفکر واقلانیت تمام تصمیم میگرند و ماهم به ایشان اصمینان داریم وتابع فرمایشاتشان هستیم.وخواهیم بود ..والسلام ...ناصروطن دوست
    • محمد RO ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
      4 0
      مگه براي حمله به يمن با سازمان ملل هماهنگ شده كه حالا برا كمك كردن بايد با اونها هماهنگ بشه
  • سعید بجنوردی IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    فکر نکنم جنگی رخ بده چون با رخ دادن جنگی اقتصاد کشورهایی مثل امارات، قطر، کویت و بحرین و.. سقوط ازاد میکنند
  • حسین A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    واقعیت اینه من تحمل دیدن جنگ ندارم.کاش یجوری این قضیه بخوابه
    • بی نام US ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      21 16
      دوست عزیز جوگیر من، چه دوست داشته باشی چه نداشته باشی باید زیر نظر همون سازمان مللی که میگی نیست انجام بشه، چرا انقد سطحی نگری؟ تمام این کشورهای عرب و غربی و رسانههاشون به شکلی تابلویی دارن حرفای تحریک امیز میزنن که جنگ راه بیفته، هیچ دلیل منطقی وجود نداره که ما بخوایم این کار تحریک امیزو بکنیم، بیخود هم ادعا نکنید که اگه جنگ بشه ما فلان میکنیم و ازین حرفها، اینکه شما توی اون جنگ چه گلی به سر مردم میزنید اخرین مرحلس، مهم اینه خیلی چیزا نابود میشه، چرا ماباید هرچندسال یکبار یه بهانه واسه خراب شدن همه زیرساختهای کشورمون داشته باشیم؟؟؟
    • شهرام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      8 7
      نترس داش حسین ایران جایگاهش سفت و محکمه عربها باید بخاطر 8 سال حمایت از صدام جنایتکار کمی گوش مالی بشن شما به زندگی روزمرت برس اصلا به این خبرا گوش نکن
    • غزل دختر لر A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      2 1
      نترس اقاحسین من هم هستم
  • ایرانی RO ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    واضح است که امریکایی که یک دهه بدنبال ارتباط دوستانه با ایران بوده است نمی آید بخاطر این عربهای....... این رابطه را که الان کورسویی پیدا کرده بعد از سی و اندی سال خراب نماید .کشتی نجات بدون مداخله هیچ کشوری به راه خود تا بتدر الحدیده ادامه می دهد ولی ممکن است بازرسانی از سازمانهای بین المللی در بین راه با اجازه ایران و آنهم برای اثبات کمک های انسان دوستانه اش اجازه بازرسی بدهد ولی ایران نه در جیبوتی محموله خالی می کند و نه بر می گردد از راه رفته . لذا امریکا به این ....خود دستور می دهد جلوی کشتی را نگیرند و شر بپا نکنند.
  • سید IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    97 12
    کشتن ۲۰۰۰ انسان در ۵۰ روز وضعیت رو خطرناک نکرد ولی... چه جالب
  • ارشاد IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    85 18
    من تعجب ميكنم كه دوستان ميگويند ايران بايد با سازمان ملل هماهنگ بكنه؟اخه كسي نيست بگه مگه رژيم يهودي سعودي وقتي به يمن حمله كرد از كسي اجازه گرفت كه ما اجازه بگيريم؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    50 12
    اخه خبر انلاین عزیز شما هم که با عربستانیت.چرا هی میگی دولت یمن؟؟؟کدوم دولت یمن؟؟؟دولت مستعفی یمن درسته
  • کریم IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    34 10
    مگه ما مسلمان و پیرو دین محمدصنیستیم مردم مظلوم یمن زیر وحشیانه ترین بمبارانهای ال سعود نامسلمان به حداقل امکانات غذا و مسکن و دارو نیاز دارند اون وقت ما باید برای کمک به این مردم مظلوم بایستی از سازمان ملل و امریکا و ال سعود هماهنگ کنیم به نظربنده باید غیرت و مردانگی و انسانیت خود را در همین زمانهای حساس و بحرانی نشان بدیم و بعنوان یک ملت فهیم و قدرتمند در رساندن کمک به کودکان مجروح و گرسنه اجازه گرفتن از یک جانی و ظالم پر رو کردن این وهابیها میشه که برای تحقیر مردم ایران دست به پست ترین کار برای دونوجوان ایرانی زدند. هیچکس واهمه از جنگ نداشته باشه نیروهای مسلح قدرتمند ما با پشتوانه مردم شجاع ایران حاضرند پوزه این وهابیها را با اتکال به قدرت خداوند بشدت بر زمین بمالند.
  • یه جوان لر A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    28 12
    سازمان ملل کیه؟مگر همون امریکا ونجه هاش نیستن؟هر اتفاقی بیفتد که موافق نظر خودشان باشد درست وگرنه باید با سازمان ملل هماهنگ کنند. جنگ عراق افغانستان سوریه و...با کی هماهنگ کردند؟ غیرت عزت ما اینست که به این ظالمان ومستکبران دیگر اجازه خودنمایی ندهیم. تا اخرین قطره خونم از عزت ایران دفاع می کنم
  • خانقین A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    25 15
    نه امریکا نه کشور هایی که نوکرشن هیچ غلطی نیمتونن بکنند ....................... حیفه میگین سازمان ملل این سازمان امریکاست فقط همین سازمان مردم یمن و غزه و ... رو بدبخت کرده
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    27 12
    سازمان ملل مرده است ابزار غربیها هست حضرت امام خمینی بارها فرمودند باید با قدرت جوابشون رو داد اینها دنبال نقشه های پلید در منطقه هستن تجزیه کشورها محو محور مقاومت
  • عارف A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    26 8
    ایران باید تحت هر شرایطی این کشتی رو به یمن برسونه تا جهان استکبار بفهمه که دنیا فقط اونا نیستن،ایران ابرقدرت معنوی دنیاست"یدالله فوق ایدیهم"
  • بهمن IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    26 11
    به غرور و عزت و درایت رهبرم افتخار میکنم تا آخرین لحظه ایستاده ایم
    • حامد A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      13 7
      هزاران مثبت به شما دوست عزیزم...تا اخرین قطره خونم هستم.....
  • آریو برزن IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    14 7
    عــــــــــــــــــــــــــجب.. داشتم با خودم فکر میکردم که دوستانی که میگن ایران باید تحط نظارت سازمان ملل کمک های انسان دوستانه رو به یمن برسونه ایرانین یا به زبان و گفتار ایرانی مسلتن.. رفقا به گزشته خودمون فکر کنین به تاریخمون...چی بودیم چی شدیم..بازم خدارو شکر داریم باز به قدرت قبلمون بر میگردیم با این که این همه مشکلات تو کشورمون داریم.اما هنوز فکر میکنم راهی تا رسیدن به خراج گرفتن از دنیا و تاراج کشیدن جهان نمونده باشه. سازمان ملل؟؟؟هه.. روزیو تو تفکراتم تجسم میکنم که کشورهایی که میخان قدرتشونو به ایرانی جماعت اعمال کنن. جولو کشورمون زانو بزنن. اینایی که میگن سازمان ملل سازمان ملل برید تاریخ ایران رو بخونین ببینین چه کشورهایی توانجام هرکار از ما ایرانی ها اجازه میگرفتن...
  • کردِ ایلام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    21 8
    سازمان ملل؟ یکی به من بگوید سازمان ملل وجود خارجی دارد یا خیر و اگر آری وظیفه اش چیست؟ آیا وظیفه این سازمان تصویب قطعنامه علیه انقلابی های یمن و تایید حمله یک کشور اجنبی به خاک یمن است؟ حال که چنین جانبدارانه به مزدور آمریکا بدل شده غلط می کند به ایران عزیزم امر و نهی کند....
    • راشد A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      6 4
      گل گفتی. سازمان ملل یک نهاد در جهت تحقق اهداف استعمار است.
  • علی بشرابادی نیشابوری IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    30 9
    ایران با اقتدار باید اجازه بازرسی نده .مگر آدمکشی مفتخورهای بی رگ عربستانی قانونیه . به خدا قسم اگر کوچکترین تعرضی انجام دادن باید ریاض رو وکاخهای شیوخ وهابی رو باخاک یکسان کنیم .نجابت ومتانت هم حدی دارد.
  • محسن EU ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    6 3
    ایران تمام کارهای قانونی رو انجام داده حتی افرادی از کمپین های بین المللی ضد جنگ از اروپا هم تو کشتی هستن اما عربستان چيکاره هست که بخواد فضولی کنه ایران گفته ما اجازه بازرسی به کشورهایی که طرف جنگ هستن رو نمیدیم.آمریکا میخواد اونجا پایگاه بزنه برای تسلط بیشتر در خلیج عدن.ایران صفر هم که باشه با چنتا موشک بالستیک میتونه قطر کویت عربستان اسرائیل رو با خودش به زیر آب بکشه میتونه تو یه تنگه ای مثل هرمز اجازه نده انرژی به اروپا برهممیتونه رو اقتصاد اروپا تاثیر بذاره اونا از پس هواپیمای مسافربری بر نیومدن حتی خلبان جنگنده هاشون الجزایری هستنآمريکا همونطوری که پشت کویت رو خالی کرد پشت عربستان رو خالی ميکنه فقط واسه نفت و فروختن سلاح های قدیمی عربستان رو نگه داشته .عربستان خودش هم میدونه که تو حتی
  • شاپور EU ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    7 6
    چه فایده یکبار هم نوشته های ما چاپ نمی شود ولی مینویسم مگر یمن دولت قانونی دارد که به ایران اخطار میدهد دولتی که فراری است غیرقانونی است امریکا که خودش اتش جنگ وبمباران کردن مردم را به همراه النجس وامارات عشرتکدهای به عهده دارد غلط میکند بما بگوید این کار را بکن کمک ها را تحویل سازمان ملل بده انهم که گرگ برادر شغال اخرش باید بااینها جنگید تا شجاعت ایرانی که قبلا چشیده بودن بچشند ازانور دنیا یگعده گاوچران که نسلشان ا ز هفتاد ملیت به وجود امده امر ونهی کنند باید ازاین عصبانیت بمیرد روح بهشتی شاد ما نوشتیم ببیم دوبار دلبخواهی چاپ میکنی
  • میرزاحسین امرایی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    7 4
    ریس جمهوری که ملت پشتش نباشند ریئس جمهورنیست سازمان ملل هم سازمان ملل نیست سازمان 5کشوراست یکی نیست بگه آیا جهان فقط این 5کشورند که آنها برای ملتها تصمیم میگیرند که ریئس جمهورشان چه کسی باشد لعنت خدابه این دموکراسی امریکایی واین حقوق بشرامریکایی پس نتیجه میگیریم که نه ریئس جمهور یمن مشروعیت قانونی دارد ونه سازمان ملل امریکایی
  • ابراهیم A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    17 3
    آخه اگه قرار باشه ایران از این چندتا جزیزه خلیج فارس بترسه که دیگه هیچی. اونا خودشون هم میدونن در برابر ایران عددی نیستن. واسه همین دارن گرد و خاک میکنن. اما باید یاد بگیرن که شیر از گرد و خاک کفتار هراسی نداره
  • امیررضا A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    12 6
    دشمنی عربستان با ایران قدمت طولانی داره....بعد از مدت ها یه فرصت گیرمون اومده یه حالی از این عربستان بگیریم.. یمن سالهاست که توسط عربستان حمایت مالی و تسلیحاتی میشه حالا که میبینه این همه زحمت کشیده برای یمن و دو دستی قراره یمن بیفته تو دست ایران نمیخاد یمن یه لقمه اماده از جانب عربستان برای ایران باشه......به همین خاطر داره با هواپیما های جنگی یمن رو ویران میکنه چون مطمعن شده یمن رو از دس داده.....حالا هم تنگه هرمز داریم هم باب المندب.....دو تا شاه رگ جهان ....فکرشو کنید
    • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      9 2
      چه جورمی خوای حال عربستان رو بگیریم مثل قضیه زائرایرانی . عربستان هیچ چی نست ولی ایران یه موشک بزنه به عربستان صدتاکشورحمله می کنند به ایران .
  • سامر IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    16 10
    بنظرمن ایران عزیزمون نباید اصن تا وقتی که یمن خودش درخواست کنه کمکی میکرد الان خدایی نکرده به کشور ما حمله میشد کدوم یک از این کشور ها بهمون کمک میکرد؟
  • ناشناس A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    10 3
    سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن،خود یمن داره میگه ما کمکتو نمیخوایم شر بپا نکن فقط اوضاعو خرابتر نکن...فک کردین جنگ الکیه ک همینجوری جوگیر شدین؟
  • میثم IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    3 4
    بعضی از دوستان بطور خوشبینانه حرف از سازمان به اصطلاح ملل می زنن.در حال حاضر سازمان ملل به نعهدات خودش عمل نمی کنه و همچنان ادعای خودش در خصوص دفاع از ملل ستم دیده رو داره .به نظر من این سازمان بصورت تابو در اومده که باید خرد بشه و از نوع ساخته بشه .بهترین راه عقب نشینی نظام سلطه اینه که سازمان ملل منحل بشه.والسلام
  • رضا A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    3 4
    خدا بخیر کنه من از این وضعیت می ترسم پوتین قبلا اعلام کرده بود که در صورت تحریم روسیه، ایران رو در برابر عربستان قرار خواهم داد این هم عاقبت دوستی با روس است
  • سامان IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    4 1
    سازمان ملل کیلو چند واقعا؟
  • علي A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 1
    دوستان مطمئنا جنگي اتفاق نمي افته چون كشورهاي عربي مثل عربستان و امارات و بحرين و قطر توانايي مقابله با ايران رو به تنهايي ندارن فقط الان جنگ رواني راه انداختن چون مي دونن اگه جلوي ايران كم بيارن ديگه از اين به بعد كشتي كشتي بار به يمن ارسال مي شه . آخرش هم دوحالت پيش مي آد: 1 ايران كشتي رو بدون بازرسي به كشورش برمي گردونه 2 با نظارت سازمان ملل محموله در بندر حديده يمن تحويل طرف يمني مي شه كه اين دومي احتمالش كمه چون ايران صاحب نفوذ در سازمان ملل نيست. پس اصلا نگران نباشيد