باراک اوباما و ولیعهد عربستان به یکدیگر چه گفتند؟

اولین دیدار باراک اوباما با حکام جدید و تازه کار عربستان سعودی در حالی صورت گرفت که پادشاه عربستان غایب بزرگ این دیدار بود اما کاخ سفید این غیبت را کم اهمیت دانست و اوباما با ولیعهد و ولی او دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحدمرکزی خبر در این دیدارها گفتگوهایی میان رئیس جمهوری آمریکا و حکام جدید سعودی رد و بدل شد که مهمترین فرازهای آن به شرح ذیل است.

رئیس جمهور آمریکا گفت:همکاری دولت آمریکا با عربستان سعودی در زمینه مبارزه با تروریسم علاوه بر ثبات منطقه برای محافظت از مردم آمریکا مهم است.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما،باراک اوباما در دیدار با بن نایف ولیعهد عربستان سعودی گفت:من به نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی خوشامد می گویم. ما خرسندیم که با شما و تیم عربستان سعودی دیدار می کنیم.
باراک اوباما گفت: همانطور که همه شما می دانید،آمریکا و عربستان سعودی دوستی و روابط فوق العاده ای دارند که تاریخ آن به زمان فرانکلین روزولت و فیصل بر می گردد.ما به این روابط در این زمان بسیار چالش انگیز ادامه می دهیم.
رئیس جمهور آمریکا گفت: این نشست فرصتی به ما می دهد تا درباره برخی از موضوعات دوجانبه از جمله بحران در یمن و نحوه استفاده از آتش بس برای بازگرداندن روند تشکیل دولت فراگیر و قانونی در داخل یمن گفتگو کنیم.این نشست همچنین به ما فرصتی می دهد درباره موضوعات گسترده تر که عنوان نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در فردا است،صحبت کنیم.
رئیس جمهور آمریکا گفت: همکاری من ودولت آمریکا با بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد در زمینه مبارزه با تروریسم علاوه بر ثبات منطقه برای محافظت از مردم آمریکا مهم است و من از آنها به خاطر حمایت فوق العاده،سخت کوشی و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم تشکر می کنم.
رئیس جمهور آمریکا گفت: سلطنت عربستان سعودی بخش مهمی از ائتلاف ما در مقابله با داعش است و من مطمئن هستم ما فرصت خواهیم داشت درباره پیشرفت ها در مقابله با داعش در عراق و همچنین بحران سوریه و اهمیت توجه به بحران انسانی و ضرورت تشکیل دولت فراگیر و مشروع در آنجا (سوریه) صحبت کنیم.

اظهارات وليعهد عربستان در ديدار با رييس جمهوري آمريکا


همچنین در این دیدار محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی  ابراز امیدواری کرد کشورش با همکاری با آمریکا بتواند مشکلات منطقه را حل کند.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، ولیعهد عربستان سعودی در این دیدار گفت :« تشکر و قدردانی پادشاه را به شما منتقل می کنم ، پادشاه بر روابط با آمریکا تاکید کرد ، روابط بین دو طرف روابطی تاریخی است که امیدواریم هرچه بیشتر تقویت شود. رئیس جمهور از وخامت اوضاع در منطقه صحبت کرد که انشا الله با همکاری هم می توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و اوضاع را آرام کنیم.»

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =