خانه ملت نوشت:

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر تاکید کرد: جنگ عربستان سعودی علیه یمن در راستای خوشحالی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و اختلاف افکنی میان مسلمانان است.

 حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم روز چهارشنبه در دیدار بوعلام بوسماحه رییس کمیسیون امور خارجه و همکاری های بین المللی مجلس ملی مردمی الجزایر این مطلب را بیان کرد.

وی در این دیدار بر روابط محکم و تاریخی دو کشور ایران و الجزایر اشاره کرد و در ادامه به تشریح سیاست خارجی کشورمان پرداخت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از سیاست مبتنی برعدم دخالت در امور داخلی کشورها به عنوان اصل مشترک سیاست خارجی دو کشور ایران و الجزایر یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران طی سال های اولیه انقلاب اسلامی هزینه های سنگینی ناشی از عملیات تروریستی متحمل شده است به همین دلیل ایران معتقد به ضرورت مقابله با تروریسم در سوریه، عراق و یا حتی آفریقا می باشد.

مصباحی مقدم به رویکرد کشورمان در خصوص مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود:جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرد و بر ضرورت آزادسازی کامل سرزمین اشغالی تاکید کرد.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران خواستار اتحاد میان همه مسلمانان جهان می باشد و بر این عقیده است اختلاف میان مسلمان موجب خوشحالی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر به تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: جنگ عربستان سعودی علیه یمن در همین راستا صورت می گیرد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه جنگ در یمن باید متوقف شود و کمک های انساندوستانه به این کشور ارسال گردد، گفت: کشتار زنان و بچه ها و انسان های بیگناه، تخریب بیمارستان ها و زیر ساخت ها به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

بوعلام بوسماحه رییس کمیسیون امور خارجه و همکاری های بین المللی مجلس ملی مردمی الجزایر نیز در این دیدار بر لزوم گسترش روابط و همکاری های دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به عملیات های تروریستی و تجربه تلخ کشورالجزایر در دهه 90 بر ضرورت مقابله با تروریسم تاکید کرد.

رییس کمیسیون امور خارجی مجلس الجزایر در این دیدار ضمن اعلام حمایت الجزایر از فعالیت های صلح آمیز هسته ای و پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش بیش از پیش روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

 


23213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416358

برچسب‌ها