سایت تابناک نزدیک به محسن رضایی در یادداشتی نوشت:

محسن رضایی در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، تجاوز به یمن را جنگی بچگانه، بی‌هدف و بدون نتیجه توصیف کرده که در واقع‌ جنگ نظامی نیست؛ جنگ با آب و غذاست؛ جنگ با خانواده‌ها و زنان و کودکان است؛ جنگ با سوخت است که در صورت ادامه یافتن به نسل‌کشی منجر خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص ضمن توصیه به توقف تجاوز سعودی به یمن، هشدار می‌دهد که عربستان باید زود‌تر دست از فرو رفتن از باتلاقی بکشد، که جز شرکت‌های غربی فروشنده سلاح و رژیم اسرائیل برنده‌ای ندارد.

رضایی برای مقابله با جریان ایران‌هراسی ایجاد شده توسط رسانه‌های غربی و عربی، تأکید کرده که ایران اصلی‌ترین حامی حفظ مرزهای کشورهای منطقه است و یادآور شده که ضمن اینکه ایران در دفاع از خود و توسعه توان دفاعی خود جز سلاح‌های ممنوعه، محدودیت دیگری را نخواهد پذیرفت، تسلیحات ایران برای دفاع از عراق و سوریه، عربستان، قطر، امارات است. موشک‌های ما، موشک‌های دفاع از جهان اسلام است. موشک‌های دفاع از لبنان و فلسطین است؛ اینکه موشک‌های ایران تهدید است، بهانه است.

این اظهارات منطقی که کاملا هم‌راستا با سیاست‌های کلان نظام است، با چاشنی تحریف و دروغ در سرمقاله امروز کیهان به قلم حسین شریعتمداری مورد هجمه قرار گرفته است.

شریعتمداری بخشی از سخنان رضایی را از چهارچوب کلان آن خارج کرده و در اعتراض به اینکه دبیر مجمع تشخیص گفته است: «سلاح‌های ما برای دفاع از عربستان، قطر، امارات و همه جهان اسلام است‌»، نوشته: اظهارنظر دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام در حالی است که رژیم دست‌نشانده آل‌سعود علاوه بر خیانت‌های فراوانی که در ‌حیات ننگین خود نسبت به اسلام و ملت‌های مسلمان مرتکب شده است، این روز‌ها با قتل عام وحشیانه مردم مظلوم یمن و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان مسلمان و بی‌پناه، روی تمام جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است. آیا جناب رضایی این جنایات هولناک و ضدبشری رژیم‌ آل‌سعود را انکار می‌کند؟ اگر پاسخ منفی است ـ که نمی‌تواند مثبت باشد ـ ایشان با چه انگیزه‌ای و از کدام جایگاه انسانی و اسلامی ـ قانونی‌ پیشکش! ـ از این جنایات بی‌شرمانه دفاع می‌کند؟!

پرسش این است که کیهان بر چه مبنایی مدعی شده ‌که در مصاحبه رضایی با المیادین، جنایات سعودی‌ها انکار ‌و یا از آن دفاع شده است؟

شریعتمداری سپس با یک دروغ‌گویی آشکار این ‌را پرسیده که چرا در مصاحبه اخیر خود، حتی یک کلمه به حمایت از مردم یمن سخنی گفته نشده است؟

مراجعه به متن گفت‌و‌گو نشان می‌دهد ‌ادعای شریعتمداری تا چه حد کذب و خارج از حدود انصاف و اخلاق است.

شریعتمداری در ادامه با تجاهل تفاوت بین دولت و ملت را نادیده گرفته و به نظر رضایی در‌باره حمایت ایران از ملت عربستان در صورت یک تهاجم خارجی حمله کرده است.

مدیر مسئول کیهان اگر بین ملت و دولت عربستان تفاوتی قائل نیست، وقتی ‌از سقوط حکومت عربستان در نتیجه شکست تجاوز به یمن سخن می‌گوید و یا اینکه این فرضیه را از زبان رئیس دفتر رهبر انقلاب نقل می‌کند، دقیقا چه کسی را عامل سقوط حکومت عربستان می‌داند؟ آیا جز ملت عربستان، ‌دیگری می‌تواند حکومت سعودی‌ها را تغییر دهد؟

آیا نباید بر پایه قیاس مضحک شریعتمداری که دفاع ایران از مردم عربستان در برابر یک تهاجم خارجی را دفاع از رژیم خونریز سعودی دانسته است، دفاع ایران از مردم عراق در هنگام حمله آمریکا به عراق را هم دفاع از صدام عفلقی دانست؟

سخنرانی امروز علی لاریجانی هم نشان داد که وقتی ایران از حمایت از عربستان در مقابل تجاوز خارجی سخن می‌گوید، منظور کدام تجاوز خارجی است. شریعتمداری باز هم با تجاهل به این واقعیت، مدعی شده که منظور دبیر مجمع تشخیص مخالفت با پاسخ مردم یمن به تجاوز سعودی به کشورشان است. روشن است که وقتی مقامات ایرانی از جمله رضایی یا لاریجانی از حمایت ایران از عربستان در مقابل تجاوز خارجی سخن می‌گویند، منظور آن‌ها حمایت از عربستان در برابر تجاوز کدام رژیم است.

شریعتمداری اگر با نقشه یمن آشنایی داشت و می‌دانست ‌پاسخ دادن یمنی‌ها به تجاوز سعودی، فعلا تا حد زیادی با آسیب دیدن مناطق شیعه‌نشین عربستان مترادف است، حتی همین فرض باطل آخر را هم مطرح نمی‌کرد.

آیا در وضعیت این روزهای منطقه، آگاهان از مسائل منطقه برای اظهار نظر در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام و خیر و صلاح مردم منطقه شایسته‌ترند یا آنهایی که برای دفع هیجانات و اهداف سیاسی خود هر روز سخنی متناقض بر زبان می‌آورند؟

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =