ایسنا نوشت:

رئیس جمهوری مصر با بیان اینکه مبارزه با تروریسم در مصر مبارزه‌ای فراگیر است، نسبت به اقدام برخی کشورها در تهدید امنیت ملی مصر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در سخنانی تاکید کرد: کشورهایی هستند که تلاش می‌کنند تا خواسته‌های خود را تحمیل کنند؛ این کشورها امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، امنیت ملی مصر بخشی جدایی ناپذیر از امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

وی ادامه داد: در همین راستا شورای دفاع ملی مصر تصمیم گرفت تا مشارکت هوایی و دریایی در ائتلاف تحت رهبری عربستان را تمدید کند.

سیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقابله با تروریسم مقابله‌ای فراگیر است که ما از طریق آن تلاش می‌کنیم تا با فقر و جهل و خطابه‌های افراطی دینی مبارزه‌ کنیم که براساس افکار نادرست و گرایشات طائفه‌ای ایراد می‌شود.

رئیس جمهور مصر در خصوص مبارزه این کشور با تندروها گفت: نیروهای ما در عملیات خود در آوریل 600 تروریست را که حکم بازداشتشان صادر شده بود بازداشت کردند. همچنین در استان سینای شمالی 150 مرکز تروریستی نابوده شده و 188 تروریست بازداشت شدند.

وی افزود: تنها ارتش و پلیس در جنگ علیه تروریسم شرکت نمی‌کنند بلکه ساکنان سینا نیز با وجود شرایط سختی که دارند علیه تروریست‌ها می‌جنگند. ما به نتایج خوبی در سینا رسیدیم. تروریست‌ها تلاش می‌کردند تا دست به هرگونه اقدامی در سیناء بزنند اما ما دست آن‌ها را کوتاه کردیم.

49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 5
    حرف كاملا معقولانه و درست است افرين بر اين سياستمدار دانا و فهيم