۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۲
حمله شدیداللحن رئیس مجلس به عربستان و امریکا

رئیس مجلس با بیان اینکه عزت مسلمانان در گرو وحدت آنان است، گفت: کرامت مسلمانان در همگرایی آنان محقق می‌شود و احترام مسلمانان به یکدیگر و رعایت حقوق آنان در ادبیات اسلامی ما مورد تاکید قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 23 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و تبریک بعثت پیامبر رحمت و عزت رسول‌الله محمدمصطفی (ص) گفت: مبعث که تحقیقا بزرگترین روز در تاریخ بشریت است را به همکاران گرامی و مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شاید بتوان دو هدف را در حقیقت بعثت برجسته نمود؛ یک ایجاد تحولی درونی و روحانی در انسان و قرار گرفتن انسان در مسیر انسان کامل، این قدم پایه‌ای مهم برای همه اهداف دیگر پیامبر (ص) محسوب می‌شد تا انسان جایگاه خلیفه‌الله را بازیابد و آن جز با تزکیه و توحید خالص تحقق نمی‌یابد؛ زیرا خداوند فرمود: هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ؛ و هدف دوم ایجاد مدینه فاضله براساس اقامه قسط و عدل است که جامعه سالم و عادله نیز کمک کننده برای رشد روحانی انسان می‌باشد و از آن جهت که انسان موجودی اجتماعی است، تحقق ویژگی‌های کمال انسانی جز در ساحت یک جامعه سالم و عادله محقق نمی‌گردد و عزت واقعی و کرامت حقیقی برای انسان در چنین مسیری است که بعثت نبوی آن را نشان داده است.

وی افزود: امام علی (ع) در بیان زیبای خود چنین می‌فرماید: فان الله جعل محمد صلی‌الله علیه و آله وسلم علم لساعه و مبشرا للجنه منظرا للعقوبه؛ خداوند، محمد (ص) را نشانه قیامت قرار داد و مژده دهنده بهشت و ترساننده از عقوبت. لذا ملاحظه می‌کنید که دروس متنوع مدرسه نبوی هر کدام از هر وجهی جهت کرامت انسان و زندگی عزتمندانه اوست. اگر روح بعثت توحید خالص است از آن رو است که انسان جز تکیه زدن بر مبدأ خلقت و کمال مطلق به استغنا نمی‌رسد.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: اگر جهاد را پیامبر رکن ایمان قرار داد به نحوی که فرمود اگر کسی حداقل در قلب خود حب به جهاد نداشته باشد و از دنیا برود، مثل منافق از دنیا رفته است، از آن رو که بدون روحیه جهادی هر آدمی بصیرت نمی‌یابد و عزت پیدا نمی‌کند و جامعه‌ای هم که لباس جهاد نپوشد به خواری مبتلا می‌گردد. پیامبر (ص) فرمود "هر کس جهاد را واگذارد خداوند جامه خواری بر جان او می‌پوشاند و زندگی او را دستخوش فقر می‌گرداند و دینش را از بین می‌برد. خداوند عزت و اقتدار امت مرا در ثم‌های اسب‌های جنگی‌شان و نوک نیزه‌هایشان قرار داده است."

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان گفت: اگر پیامبر بر وحدت امت اسلامی تاکید داشت و همه مسلمانان را چون دانه‌های شانه هم‌سرنوشت توصیف می‌نمود، حتی فرمود با پرواترین مردم کسی است که جدال‌گری را گرچه و برحق باشد، رها کند، از آن جهت است که عزت مسلمانان در گرو وحدت آنان است، کرامت آنان در همگرایی آنان محقق می‌شود، شاید کمتر واژه‌ای به اندازه احترام مسلمانان به یکدیگر و رعایت حقوق آنان در ادبیات اسلامی ما مورد تاکید قرار گرفته باشد.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) نقلی از حدیث قدسی دارد که هنگامی که پیامبر اکرم(ص) را به آسمان بردند، به خداوند عرض کرد پروردگارا؛ حال مومن و جایگاه او نزد تو چگونه است؟ خداوند فرمود: ای محمد کسی که به دوستدار من اهانت کند آشکارا به جنگ من آمده است. حرمت یک مسلمان در مکتب نبوی تا حدی است که اهانت به مسلمان در حد جنگ با خدا محاسبه می‌گردد؛ چرا که تحقیر یک مسلمان، شکستن عزت و کرامت اوست، این موضع آنقدر اهمیت دارد که حتی شکسته‌شدن عزت مومن در مقابل والی بر حق نیز به نقد کشیده شده است.

دکتر لاریجانی ادامه داد: حضرت علی(ع) در جنگ صفین در خطابه ای درباره حقوق والی بر ملت و ملت بر والی ایراد فرمود که در آن در مورد عزت نفس و کرامت ملت اینگونه می فرماید: آنگونه که با زمامداران ستمگر سخن می گویید با من سخن نگویید و آنچنان که در پیشگاه حکام خشمگین و جبار خود را جمع و جور می کنید در حضور من نباشید و به طور تصنعی منافقانه با من رفتار ننمایید و هرگز گمان نبرید در مورد حقی که به من پیشنهاد کرده اید کندی ورزم و نه اینکه خیال کنید من در پی بزرگ ساختن خویشم زیرا کسی که شنیدن حق و یا عرضه داشتن عدالت به او برایش مشکل باشد، عمل به آن برای او مشکل تر است.

رئیس قوه مقننه همچنین تصریح کرد: منطق بعثت این گونه است و در مقابل منطق جاهلیت است که به جای عزت و کرامت انسان ها، سلطه گری و دیکتاتوری به عنوان قدرت ارزش می یابد و به جای برابری انسان ها، لگدمال کردن حرمت آنها، آبرو و مال و خون آنها جای باز می کند.

صد رحمت به جاهلیت که ستم آنها محدودتر بود

وی در ادامه با طرح این پرسش که آیا اکثر خشونت هایی که آن روز جاهلیت و عصبیت مردم در جزیرة العرب حاکم کرده بود امروز به نوع دیگری بر زندگی ملت های اسلامی حاکم نیست؟، افزود: آیا جنگی که امروز سعودی ها علیه ملت مظلوم یمن ایجاد کرده اند و هزاران نفر را کشتند و زخمی کردند و زیرساخت های این کشور را از بین بردند و ده ها میلیون یمنی را در محاصره دارو و غذا قرار داده اند، با منطق کرامت و عزت بعثت نبوی تطابق دارد یا با منطق جاهلیت؟

دکتر لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: باید گفت صد رحمت به جاهلیت، چون آنها با لوازم آن روز ظلم و ستم محدودتری داشتند اما امروز به برکت بمب ها و سلاح های کشتارجمعی اهدایی آمریکا و فرانسه تا توانستند مردم یمن را کشتند و بی خانمان کردند و باید پریسد این آقایان سعودی با این کلام پیامبر(ص) چه می کنند که فرمود: هان ای مردم! مسلمان حقیقتا برادر مسلمان است، خون و مال هیچ فرد مسلمانی بر هیچ فرد مسلمانی روا نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رفتار سعودی ها برادری مسلمانی است یا دشمنی و کینه ورزی، یادآور شد: این سخن پیامبر(ص) چقدر پربهاست که فرمود جبرئیل درباره هیچ چیز به اندازه دوری کردن از دشمنی با مردم به من سفارش نکرد مگر اینکه مسئولان سعودی همان سیاست امویان را در پیش گرفته باشند.

وی در خصوص سیاست امویان نیز یادآور شد: یکی از سیاست های شیطانی امویان برتری خلیفه و سلطان اموی بر رسول خدا(ص) بود؛ حجاج به عبدالملک نوشت جانشین مرد در میان اهلش از فرستاده او به سوی آنان گرامی تر است. ای خلیفه! خلفا منزلت بالاتری از پیامبران دارند.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه چطور یک مسلمان که حاکم یک کشور اسلامی است حاضر می شود برای امیال قدرت طلبانه، عزت یک ملت مسلمان را بشکند و ناموس، جان و مال آنها را محترم نشمارد، عنوان کرد: بعد هم یک عده کشور دیگر را نیز همراه خود کنند و تحت عنوان اعتلاف دروغین با پرداخت پول و لابی گری کشورهای قدرتمند را حامی خود کنند تا هرچه بیشتر بتوانند به مسلمانان یمن ظلم کنند.

با همه خباثت های سعودی ها علیه یمن اگر رژیم صهیونیستی به عربستان حمله کند ایران از ملت مسلمان عربستان حمایت می کند

رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان همچنین با بیان این مطلب که ظاهرا دوران جدید، دوران جاهلیت مضاعف است که بعثت از نو باید در آن محقق شود، اذعان داشت: آنها مرتب حرافی می کنند که ایران قصد سلطه بر منطقه دارد که این هم از دروغ پردازی های آنهاست که قصد دارند پشت آن پنهان شوند؛ در این سال های بعد از انقلاب کجا ایران به کشوری کوچک در منطقه دست اندازی و تجاوز کرد؟ این شماها بودید که پشت سر صدام جمع شدید تا به ایران حمله کند و بعد گفتید که ما اشتباه کردیم که چند صد میلیارد دلار به صدام کمک کردیم.

وی افزود: حتی با همه این اقدام های ستمگرانه بعد از آن که صدام به سعودی و کویت حمله کرد ما صدام را محکوم کردیم و تلافی علیه سعودی و کویت نکردیم آیا این منطق بعثت بود که رئیس یک کشور اسلامی به رئیس جمهور آمریکا و وزیر دفاع آنها بگوید و آنها را تحریک کند که سر مار را بزنید، سر مار در ایران است.

دکتر لاریجانی با یادآوری این موضوع که به برکت مجاهدت مردم ایران در دفاع مقدس چنان بنیه دفاعی چه از نظر نیروی مجاهد نظامی و چه از نظر ساخت تجهیزات مهم نظامی در ایران به وجود آمد که هیچ کشوری جرئت تعرض به ایران را ندارد، بیان داشت: اما سخن این است که با این کارنامه سیاه شما باز ادعا می کنید ایران سلطه گری کرده است؟ اینکه ایران در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و غزه از حزب الله و حماس و جهاد و مقاومت حمایت کرد تا سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بزنند سلطه طلبی بود یا ایجاد آبرو برای شما که جزء کشورهای اسلامی هستید؟ این سلطه طلبی است یا کور کردن چشم فتنه اسرائیلی تا به شما کشورهای اسلامی گزندی وارد نکند؟

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به اظهارات یک مسئول دیگر عربی که از هلال شیعی سخن می گوید و فتنه ایجاد می کند، گفت: سعودی ها ادعا می کنند نفوذ معنوی ایران و قدرت نظامی ایران مخل حیات آنهاست؛ چرا چنین اشتباه محاسباتی دارید؟ همین امروز با همه خباثتی که نسبت به ملت یمن داشته اید اگر خدای ناکرده رژیم صهیونیستی به شما حمله کند ایران از شما دفاع می کند چرا که ملت شما مسلمان است.

اشتباه سعودی ها در این است که بین نفوذ معنوی و سلطه گری تفاوتی قائل نیستند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ایران نه دنبال امپراطوری گری است و نه آن را درست می داند، مطرح کرد: ایران امپراطوری گری را مباین جوهره بعثت نبوی می داند که کرامت و عزت انسان ها متن آن است که اشتباه سعودی ها در این است که بین نفوذ معنوی و سلطه گری فرق قائل نیستند همچنین سلطه گری بر قدرت نظامی و روحیه استعماری استوار است اما نفود معنوی بر جاذبه ویژگی الهام بخش.

دکتر لاریجانی ادامه داد: وقتی ملل مسلمان دیدند ایران در مقابل آمریکا طی 36 سال ایستادگی کرد، بزرگ ترین ضربه را به رژیم صهیونیستی زد در حالی که سال ها این رژیم بر جغرافیایی عربی سلطه پیدا کرده بودند همچنین در مقابل تروریست های جنایتکار در عراق و سوریه ایستاد و آنها این تفکر را می پسندند لذا ما از خدا می خواهیم شما هم چنین فکری را داشته باشید و در ملل اسلامی جاذبه پیدا کنید.

با پول ممکن است زبانی موقت بسته شود، ولی قلبی فتح نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: شما یک قدم از آمریکای مستکبر دور شوید می بینید که ما 10 قدم به شما نزدیک می شویم شما یک تشر به رژیم صهیونیستی بزنید ببینید چقدر ما از شما حمایت می کنیم اما شما به جای حرکت در مسیر مکتب نبوی و صیانت از حقوق مسلمانان و حفظ حرمت آنها بر آمریکا و پول تکیه زدید و فکر می کنید با پول می توان فضیلت آفرید.

وی افزود: یک روز به جان اخوال المسلمین می افتید و آن وضع را در مصر دامن زدید، یک روز به تروریست ها سلاح و پول می دهید تا در سوریه مردم را بکشند، یک روز لشگرکشی به بحرین می کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هم یمن را به خاک و خون می‌کشید، ادامه داد: باید از خود سوال کنید چرا باید ملل مسلمان به این رفتارهای ناجوانمردانه جذب شوند، با پول ممکن است زبانی موقت بسته شود، ولی قلبی فتح نمی‌شود.

وی افزود: به خاطر دارم در یکی از ادوار تبلیغات ریاست جمهوری یکی از کاندیداها روبروی حسینیه ارشاد خیمه تبلیغاتی زده بود و به مردم ساندویچ می‌داد! عده‌ای از دانش‌آموزان به این محل رفتند و ساندویچ‌ها را خوردند و بعد هم به او رأی ندادند و این سوال برایشان ایجاد شد که آیا کار درستی کرده‌اند؟ خلاصه تلاش برای جذب کردن دیگران با پول عبارت‌الاخرای همان دیپلماسی ساندویچی است.

دکتر لاریجانی گفت: آیا این برای کشور اسلامی زشت نیست که در وسط مذاکرات هسته‌ای، وزیر خارجه خود را به فرودگاه بفرستد و درخواست کند که مذاکرات به نتیجه نرسد و وعده‌های مختلف مثل پایین آوردن قیمت نفت و سایر امور را بدهد. خیلی تعجب‌آور است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه در ایران هزار اما و اگر در مورد مذاکرات و نتایج آن مطرح است و بحث می‌شود، گفت: به سختی نتایج ژنو و لوزان در جامعه ما جا می‌افتد و اینها به دست و پا افتاده‌اند که این امر را برهم بزنند. خب! بهم بخورد، چه می‌شود؟ شما بزرگ می‌شوید؟

ایران با  توسعه فناوری هسته‌ای خود تا ظرف چند سال آینده آمریکا و اغوای بیچاره آنها را پشیمان می‌کند

وی تاکید کرد: ایران با سرعت به توسعه فناوری هسته‌ای خود ادامه می‌دهد تا ظرف چند سال آینده آمریکا و اغوای بیچاره آنها را پشیمان کند. تاسف‌آورتر از این رفتارها فضای شلوغ گفتاری آمریکایی‌ها در مسئله هسته‌ای ایران است، چند سال درخواست کردند که مذاکرات آغاز شود و تعهدات مختلف نظیر قبول غنی‌سازی در ایران را مطرح کردند، حال امروز به دلیل ضعف و در حالی که نمی‌توانند شرایط داخلی خود را درست مدیریت کنند و کنگره عملاً سنگی در مسیر مذاکرات انداخته و سیستم اجرایی آنها را تخریب کرده است، حرف‌های قلدرمآبانه هم می‌زنند.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: این جملات مسخره و تکراری "همه گزینه‌ها روی میز است" آنهم در این روزهای تحقیرشدگی قوه اجرایی حکومت آمریکا بیشتر به واکنش ترمیمی از نظر روان و روح مسئولان آن دیار شباهت دارد تا یک دیپلماسی هوشمندانه.

رئیس قوه مقننه گفت: از نظر جمهوری اسلامی چارچوب مذاکرات روشن شده است و اینگونه مانورهای ناشیانه کمترین تاثیری در سرنوشت مذاکرات نخواهد داشت. مجلس شورای اسلامی نیز ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده تحولات این دوره نگارش متن را با دقت رصد نموده و مراقبت تام خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه نیز موظف هستند نتایج مذاکرات را با نمایندگان مجلس درمیان بگذارند و در یک هماهنگی عملیاتی بین قوای کشور درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد./


1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =