ایرنا نوشت:

در حالی که پیشروی رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه در القلمون و آزادسازی و پاکسازی مناطق بیشتری از لوث وجود تروریست های تکفیری به ویژه جبهه النصره بی وقفه ادامه دارد، این گروهک مدعی شده است که در حال « جنگ فرسایشی» با حزب الله است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سیطره رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه بر بلندی های راهبردی از جمله الجبه ، عسال الورد ، بریتال ، راس المعره و اردوگاه ها و پایگاه های جبهه النصره و فرار عناصر مسلح گروه های تروریستی تکفیری و شکست پی در پی این گروه ها موجی از ترس و اضطراب را در میان آنها رقم زده است.

این ترس و نگرانی زمانی افزایش یافت که منابع خبری از فرار« ابومالک التلی» سرکرده اصلی جبهه النصره در منطقه القلمون تحت عنوان جعلی « عقب نشینی تاکتیکی و شروع جنگ فرسایشی با حزب الله لبنان» خبر دادند.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت ، در حالی گروهک جبهه النصره برای بازیابی روحیه فروپاشیده عناصرش مبادرت به دروغپردازی وصدور بیانیه های فریبکارانه می کند که شبکه لبنانی المنار صحنه هایی زنده و هوایی را از حمله رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه به مواضع این گروه تروریستی تکفیری منتشر کرد.

المنار تاکید کرد که ابومالک التلی سرکرده جبهه النصره از ترس حملات رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه فرار کرده و به پشت خطوط درگیری ها منتقل شده است.

این شبکه تصاویری را از سیطره رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش سوریه بر ارتفاعات قرنه ، مشروع حقل زعیتر و بلندی های بیت عبدالحق در غرب شهرک راس المعره پخش کرد.

 

** نبرد القلمون ، پیچی سرنوشت ساز

روزنامه لبنانی السفیر هم از نبردهای القلمون و پیشرفت های سریع رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش سوریه و سیطره آنها بر بلندی های راهبردی از جمله عسال الورد، الجبه و راس المعره و قرنه، مشروع حقل زعیتر و بلندی های بیت عبدالحق، به عنوان « پیچ هایی سرنوشت ساز» یاد کرد.

از مهمترین پیامدهای شکست گروه های تروریستی تکفیری در منطقه القلمون، شروع درگیری های شدید و خونین بین خود این گروه ها است که یک دیگر را عامل این شکست ها می دانند.

در این درگیری ها تاکنون بیش از یکصد تن از عنصر گروه تروریستی تکفیری داعش توسط دیگر تروریست های تکفیری به هلاکت رسیده و بیش از 50 تن از آنها و احتمالا ابو بلقیس العراقی به اسارت گرفته شده اند.

منابعی نیز گفته اند که در این درگیری ها ابوالورد العسکری سرکرده سابق نظامی داعش در القلمون و مالک الدوس معروف به ابو هریره التلی از جبهه النصره هم به هلاکت رسیده اند.

 

** سفیر آمریکا: داعش خطری برای لبنان نیست

دیوید هیل سفیر آمریکا در لبنان باردیگر مداخله خود در امور این کشور را به طور علنی از سر گرفت و ساز کوک شده گروه 14 مارس که حضور حزب الله در سوریه را عامل حمله داعش به لبنان است ، نواخت.

روزنامه الاخبار نوشت: در حالی هیل این ادعای گروه 14 مارس را تکرار کرده است که همکاران او از کشورهای دیگر به ویژه غربی در ملاقات ها درک خود از نبرد حزب الله با گروه های تروریستی تکفیری برای حمایت از لبنان را مورد تاکید قرار می دهند.

هیل در گفت وگو با تلویزون ال .بی .سی مدعی شد که داعش خطری برای لبنان نیست همان عبارتی که همپیمانان لبنانی آل سعود به ویژه سعد الحریری و احمد الحریری رییس و دبیرکل حزب جریان المستقبل و سمیر جعجع تروریست رییس حزب نیروهای لبنانی همواره تکرار می کنند.

وی درعین حال جبهه النصره را یک گروه تروریستی و خطر برای لبنان وهمه منطقه دانست اما خواستار خروج حزب الله از سوریه شد.

سفیر آمریکا در بیروت همچنین در حالی مدعی نبرد کشورش با تروریسم شد که همپیمانان آن در منطقه شرایط ورود آسان تروریست های تکفیری از سراسر جهان به داخل سوریه را فراهم و از آنه به طور همه جانبه به ویژه در زمینه های لوجستیکی، مالی ، نظامی و اطلاعاتی حمایت می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 1
    امتیاز به مطلب منفی نداره.