ایرنا نوشت:

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، سه شنبه شب در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان، با اشاره به تحولات جاری در منطقه تاکید کرد که وجود رویکرد مشترک تهران - بغداد ضروری است.

سید عمار حکیم دردیدار علی ربیعی که در بغداد بسر می برد، گفت: روابط ایران وعراق به نحوی درمنطقه به هم گره خورده وبنابراین وجود یک رویکرد مشترک ضروری است.

وی با استقبال از سفر وزیر کار ایران به عراق، گفت : هر هیاتی که میان دو کشور مبادله می شود و رفت و امد می کند، گامی در جهت تحکیم روابط دو کشور تلقی می شود.

حکیم، با بیان اینکه ظرفیت های همکاری و ارتباطات دو کشور بسیار بالاتر از حد فعلی است، گفت: در حال حاضر بیشتر تمرکز دو کشور بر رویکردهای امنیتی است اما باید ارتباطات دو کشور در همه حوزه ها گره بخورد و مصالح دو کشور به هم نزدیکتر شود.

وی در تاکیدی بر ضرورت عمق بخشیدن به روابط دو کشور و گره خوردن این روابط به هم، به کاهش قیمت نفت درماه های اخیر اشاره کرد و گفت : این اتفاق تاثیر زیادی بر اقتصاد دو کشور ایران وعراق گذاشت که البته برعراق این تاثیر بیشتر بود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی کشورمان نیز دراین دیدار به ظرفیت ها وتوانمندی های مجموعه های اقتصادی، صنعتی وحمایتی زیر نظر وزارت خانه متبوعش اشاره وبر تحکیم پیوندهای دوکشور در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی تاکید کرد.

علی ربیعی که دوشنبه شب وارد بغداد شد، درطول روزسه شنبه با معاون نخست وزیر، وزیران کار، بازرگانی وصنایع یک سلسله مذاکرات فشرده انجام داد و با همتای عراقی خود محمد السودانی یک بیانیه همکاری های دو جانبه امضا کرد.

وی سه شنبه شب عازم کربلای معلی شد وگفته شده که ضمن زیارت حرم سرور و سالار شهیدان، با رییس شورای استان کربلا نیز دیدار وگفت وگو خواهد کرد. همچنین وی بعد اززیارت کربلا عازم نجف اشرف خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 416079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =