۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰

ایرنا نوشت:

 قبایل یمن به منظور گرفتن انتقام خون مردم بی دفاع این کشور جنگ زمینی علیه رژیم سعودی را آغاز کردند.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، قبایل یمنی علیرغم بهره مند بودن سربازان سعودی از تسلیحات پیشرفته و توپخانه سنگین با حملات پی در پی خود ظرف دیروز و پریروز 4 پایگاه و مرکز مرزی عربستان را یکی پس از دیگری به تصرف خود درآوردند به گونه ای که فرماندهان نظامی سعودی را شگفت زده کردند.

کارشناسان نظامی خاطرنشان کردند: سرزمین یمن به دلیل داشتن مناطق صعب العبورشکارگاه هزاران سرباز سعودی و نظامیان به اجاره گرفته شده از کشورهای عربی و بیگانه خواهد بود زیرا آنان با نیروهای کارآزموده و با تجربه یمن مواجه خواهند شد.

اعلام موافقت عربستان با حضور 2100 سرباز سنگالی جهت نبرد علیه یمن نشان می دهد که سران سعودی تا چه اندازه در مورد ناتوان بودن خود در جنگ زمینی که هم اکنون به یک امر حتمی تبدیل شده نگران و مضطربند زیرا قبایل یمن موفق شدند با نصب کمینی در منطقه جازان عربستان یک افسر بلندپایه را به همراه ده تن از نیروهای نظامی سعودی به هلاکت برسانند.

از سوی دیگر گزارشهای رسیده از فرار هزاران سرباز سعودی طی 40 روز از جنگ علیه یمن حکایت دارد.

در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه علیه مردم ستمدیده یمن 9 کشور عربی از جمله 4 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به استثنای عمان در کنار عربستان قرار دارند.

علاوه بر چهار کشور عرب حوزه خلیج فارس اردن ، مصر ، سودان و مغرب نیز در این نبرد به بهانه بازگرداندن مشروعیت به عبد ربه هادی پس از فرارش به ریاض مشارکت دارند.

گزارش های سازمانهای امنیتی غرب از پدیده فرار دسته جمعی نیروهای سعودی از یگانها و اردوگاههای نظامی و مراکز مرزی عربستان با یمن حکایت دارد.

بر پایه همین گزارش ها تا کنون بیش از 4 هزار سرباز سعودی از پست های نظامی مرزی عربستان با یمن گریخته اند.

نبرد زمینی میان دو کشور عملا توسط قبایل یمن از جمله قبیله بکیل آغاز شده است. افراد قبایل یمن به دلیل آشنایی داشتن با راههای کوهستانی صعب العبور و دشتهای منطقه از توانایی بیشتری برای پیشروی در مناطق سعودی جازان و نجران و عسیر برخوردارند و نیروهای سعودی به همراه ارتشهای مزدور نمی توانند مانع از تصرف شهرکهای سعودی توسط قبایل یمن شوند.

در همین راستا قبایل بکیل المیر و همدان بن زید یمن توانستند پس از درگیری شدید با ارتش نظامی سعودی بر کوهستان تویلق مشرف بر شهر الخوبه این کشور و روستاهای همجوار آن در منطقه جیزان عربستان تسلط یابند و به دنبال آن توپخانه سعودی مناطق تحت نفوذ قبایل یمن در داخل خاک عربستان را گلوله باران کردند.

از سوی دیگر جنگنده های متجاوز سعودی به حملات ددمنشانه خود علیه مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی یمن ادامه دادند و مدرسه دخترانه منطقه الزاهر در استان البیضاء را هدف قرار دادند که در نتیجه آن دو شهروند یمنی به شهادت رسیدند و شش تن دیگر از جمله چند زن مجروح شدند.

بر پایه همین گزارش خبرهای رسیده از شهر تعز یمن از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی در رویارویی با تروریستهای القاعده و شبه نظامیان حزب الاصلاح حکایت دارد.

عناصر القاعده و نیروهای هوادار عبدربه منصور هادی علیرغم حمایت های نظامی و لجستیکی ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی نتوانستند در برابر نیروهای یمنی مقاومت کنند و مجبور به فرار شدند و شماری از آنها نیز در این نبرد به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داده تا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =