آموزش همگانی امدادگری نوعی پدافند غیرعامل است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: گسترش و آموزش همگانی کردن فرهنگ امدادگری، به نوعی توسعه پدافند غیر عامل در جامعه امروزی به شمار می رود.

نادر صفرزاده روز دوشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران طرح های امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر آذربایجان غربی افزود: آموزش عمومی مردم در اجرای طرح جهادی امدادگری کاهش آسیب های جانی و مالی انسانها را در پی دارد.

وی اضافه کرد: امدادگران هلال احمر همواره با حضور به موقع در حوادث و به خطر انداختن جان خود خدمات انسان دوستانه ای را به متقاضیان ارائه می کنند.

معاون استاندار همچنین اظهار کرد: حاضرین در این مراسم تجلیل، نماینده هزاران امدادگر مخلصی هستند که حتی در ایام تعطیلات نوروز نیز لذت سفر و بودن در کنار خانواده را از دست داده و خالصانه در اختیار مردم و مسافران نوروزی بوده اند.

وی ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که شعار هر ایرانی یک امدادگر در کشور محقق شود تا در مواقع بحرانی از نیروهای سازمان یافته مردمی استفاده بهینه و هر چه مطلوبی داشته باشیم.

130هزار داوطلب در آذربایجان غربی در دوره های آموزش امدادگری شرکت کردند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: این جمعیت در راستای اجرای طرح جهادی تربیت امدادگر، آموزش 20 هزار جوان علاقه مند را در دست اجرا دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن امسال، تربیت هفت هزار نفر دیگر را در دستور کار داریم.

وی اظهار کرد: ثبت روستای پیریادگار چایپاره به عنوان اولین روستای خودکفای امدادی در کشور، خودکفایی 23 روستای استان از نعمت امدادگر و افزایش دوره های آموزشی در روستاها و مناطق دور افتاده از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

سید زکریایی گفت: تمام تلاش بر این است که در سال همدلی و همزبانی بتوانیم با ارائه خدمات انسان دوستانه شاهد کاهش آلام انسانها و تسکین گوشه ای از دردهای مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 درصد تشکیلات اداری هلال احمر استان خالی از پست سازمانی است، گفت: جوانان کوشا و داوطلب هلال احمر توانسته اند بسیاری از مسائل و مشکلات را در راستای انجام امور این جمعیت، از دوش ما بردارند.

در این مراسم که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شده بود، از تلاشگران طرح های امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر آذربایجان غربی با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

اجرای برنامه های فرهنگی و سرود از برنامه های جنبی این مراسم بود.

18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است که به همین دلیل از 18 تا 24 اردیبهشت ماه هر سال به نام هفته هلال احمر نام گذاری شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =