ایرنا نوشت:

همزمان با پیشروی رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش عربی سوریه و شکست های پی در پی تروریست های تکفیری مورد حمایت محور سعودی - صهیونیستی - آمریکایی، بازی های سیاسی در داخل لبنان به ویژه در خصوص انتخاب فرماندهان جدید ارتش و نیروهای امنیتی (پلیس)تشدید شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در حالی که حزب جریان آزاد ملی لبنان به ریاست ژنرال میشل عون بر انتخاب فرماندهان جدید نظامی و امنیتی تاکید می کند، حزب جریان المستقبل بزرگترین همپیمان لبنانی آل سعود و مخالف نبرد حزب الله با تروریست های تکفیری برای حمایت از لبنان از تمدید دوره فرماندهی ژنرال جان قهوجی حمایت کرده است.

منابع خبری خاطرنشان کرده اند که ژنرال قهوجی مواضعی نزدیک به جریان المستقبل به بهانه « التزام به سیاست بی طرفی لبنان» اتخاذ کرده است.

 

** آخرین وضعیت میدانی القلمون

براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در آخرین عملیات خود در بلندی های منطقه القلمون سوریه که به فرار گسترده گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره منجر شده، دیروز سیطره خود بر بلندی های الجبه را تکمیل و تثبیت و در بلندی های شهرک های راس المعره تا بلندی های مرتفع شهرک های نحله و عرسال لبنان پیشروی کردند.

نیروهای رزمنده حزب الله همچنین کنترل ارتفاعات قرنه عبدالحق را که در 2428 متری از سطح دریا قرار دارد و بر بلندی های شهرک لبنانی نحله مشرف است، در دست گرفتند و خود را تا ارتفاعات راهبردی باروح در بلندی های راس المعره رساندند.

در جریان درگیری های شدید با گروه تروریستی تکفیری النصره و همپیمان های آن، احمد ابراهم مسعود سرکرده لواء الشعب ، ابو الشویخ مسئول عملیات نظامی النصره در راس المعره و ابوخالد، ابومصعب، ابویعقوق ، ابوالولید الیبرودی و ابوبکر اللبنانی از سرکردکان میدانی تروریست های تکفیری به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت یک پایگاه جبهه النصره را در گذرگاه الفتله در بلندی ها راس المعره القلمون منهدم کردند که به گذرگاه اصلی برای حمله به روستاها و شهرک های مرزی لبنانی تبدیل شده بود.

پیشروی سریع رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه و ادامه عملیات نظامی در ارتفاعات شرقی و نزدیک شدن میدان درگیری ها به بلندی های شهرک عرسال لبنان و تجمع تروریست های تکفیری در بلندی های خاک لبنان، بازتاب هایی در صحنه سیاسی و امنیتی لبنان داشته و اکنون نقش ارتش در حمایت از لبنان مورد سئوال محافل مردمی و رسانه ای قرار دارد.

 

** مخالفت جریان المستقبل با فرماندهی ژنرال شامل روکز

گروه 14 مارس و در راس آنها حزب جریان المستقبل به ریاست سعدالحریری با این بهانه که در صورت انتخاب ژنرال شامل روکز فرمانده کنونی تیپ نیروهای مخصوص و داماد ژنرال میشل عون رییس حزب جریان آزاد ملی و همپیمان حزب الله به عنوان فرمانده جدید ارتش از نبرد مقاومت با تروریست های تکفیری حمایت خواهد کرد، درصدد تمدید دوره فرماندهی ژنرال قهوجی است.

ژنرال قهوجی تا 23 ماه سپتامبر آینده فرمانده ارتش لبنان خواهد بود و دوره او در این روز به پایان می رسد.

گروه 14 مارس در حالی که بارها از خطر موجود در شهرک عرسال وبلندی های آن ناشی از حضور گروه های تروریستی تکفیری ابرازنگرانی کرده اما اکنون که مخالف جنگ رزمندگان مقاومت با این گروه ها است ، مدعی شده که نظر فرمانده ارتش خیال آنها را راحت کرده است.

ژنرال جان قهوجی گفته است که ارتش در نبردهای علیه تروریست های تکفیری مداخله نمی کند و تنها وظیفه آن حمایت از مواضعی است که در آنها مستقر می باشد و این مواضع نزدیک عرسال ، راس بعلبک و القاع قرار دارند.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت : منابعی در جریان المستقبل گفته اند که دولت و ارتش از نیروهای حزب الله در نبرد با تروریست های تکفیری حمایت نمی کنند و این نیروها را تنها می گذارند اما نمی خواهند اوضاع داخلی لبنان هم به مرحله انفجار برسد.

الاخبار به نقل از منابع خود افزود: گروه 14 مارس با تاکید بر آنچه بی طرفی لبنان به ویژه در قبال تحولات سوریه خوانده می شود، اجازه نمی دهد شخصیت هایی در مناصب حساس مانند ریاست جمهوری و یا فرماندهی ارتش قرار بگیرند که سیاست بی طرفی را قبول نداشته باشند.

 

** تروریست های تکفیری در القلمون به جان هم افتاده اند

روزنامه لبنانی السفیر نوشت: ابومالک التلی سرکرده جبهه النصره در القلمون که تاکنون حاضر نبود داعش را خوارج بخواند و مانع درگیری ها با این گروه تروریستی تکفیری بود و حتی از آن حمایت می کرد، ناگهان تصمیم گرفته است نبرد با داعش را شروع کند و به همین دلیل القلمون غربی دو روز است که صحنه درگیری های گسترده بین النصره و داعش می باشد.

در این درگیری ها 47 تن از عناصر عادی و سرکردگان و امیران داعش بازداشت شده اند و مهمترین آنها ابوعبدالله العراقی اعلام شده است.

ابوبلقیس العراقی که سرکرده کنونی داعش در منطقه القلمون غربی است و همچنین ابوالبراء امیر شرعی داعش در این منطقه در میان بازداشت شدگان قرار ندارند.

منابع خبری دلیل این تصمیم ابومالک التلی را با شکست های سنگین گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در نبردهای القلمون و رجزخوانی های داخلی مرتبط دانسته اند.

السفیر نوشت: جنگ میان جبهه النصره و داعش (خوارج) حتمی و سراسری است و به منطقه القلمون غربی محدود نمی شود.

 

** تمدید برنامه امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که اجرای برنامه امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت بعداز ارائه گزارش نهاد المشنوق وزیر کشور به نشست امنیتی دولت لبنان به ریاست تمام سلام نخست وزیر، به مدت ده روز تمدید شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    1 13
    باز هم دروغ دروغ دروغ دروغ ....