رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فضای باز کتاب تا جایی است که عناوین کتاب‌ها با امنیت ملی کشور، تمامیت ارضی ایران و با مسائل اساسی کشور مغایرت نداشته باشد و گرنه ما شاهد آن هستیم که در رشته‌های مختلف، آزادی عناوین کتاب و تنوع انتشارات وجود دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران "علی‌اکبر ولایتی" رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی نسبتاً کار جدیدی است. با اینکه مدت زیادی از زمان برگزاری نمایشگاه‌های سالانه کتاب نمی‌گذرد، اما تعداد ناشران سال به سال بیشتر شده است و مراجعات مردم نیز از اقشار مختلف به نمایشگاه کتاب چشم‌گیر است و این علاقمندی رو به افزایش است.
وی افزود: در گذشته یعنی قبل از انقلاب تعداد عنوانین کتاب‌های چاپ شده شاید یک دهم عناوینی بود که امروز منتشر می‌شود، در حال‌ حاظر تیراژ کتاب‌ها آن طور که باید باشد نیست اما با وجود رسانه‌های مختلف به خصوص رسانه‌های الکترونیکی و فضای مجازی با این حال کتاب همچنان از اقبال خوبی برخوردار است. عناوین موجود کتاب‌ها در کشور نشان از افزایش خوانندگان کتاب در ایران دارد که این موضوع بسیار امیدوار کننده است.

ولایتی تصریح کرد:در مقایسه نمایشگاه کتاب تهران با سایر کشورهای پیشرفته واضح است که بعد از انقلاب اسلامی فضای کشور باز شده است و انواع کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف بدون آنکه منعی وجود داشته باشد، مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: فضای باز کتاب تا جایی است که عناوین کتاب‌ها با امنیت ملی کشور و تمامیت ارضی ایران و با مسائل اساسی کشور مغایرت نداشته باشد و گرنه ما شاهد آن هستیم که در رشته‌های مختلف آزادی عناوین کتاب و تنوع انتشارات وجود دارد.

ولایتی با بیان اینکه پیشرفت محتوای کتاب متناسب با پیشرفت زمان است تأکید کرد: شاید اگر تکرار دفعات نمایشگاه در کشور بیش از یک‌بار در سال باشد یا به صورت فصلی برگزار شود مردم استقبال بیشتری از نمایشگاه خواهند کرد چرا که فرصت بیشتری برای مراجعه به نمایشگاه خواهند یافت.

وی پیشنهاد کرد نمایشگاه کتاب در پایتخت یعنی تهران مستقر نباشد و بهتر است در مراکز استان‌ها نیز این نمایشگاه برگزار شود که این موضوع خود کمک می‌کند که نمایشگاه از مخاطب بیشتری برخوردار شود و موجب جذب بیشتر علاقمندان خواهد شد.

ولایتی در پاسخ به سوالی پیرامون انتخابات آتی گفت: هنوز برای ورود به انتخابات زود است.

گفتنی است رئیس‌ مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خلال این بازدید ضمن دیدار از غرفه "انتشارات امیر‌کبیر" با مدیر این انتشارات گفتگو کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =