۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

ایسنا نوشت:

"او خودش را به عنوان پرهیزکاری معرفی کرده که از دنیا هیچ ندارد، در حالی که در واقعیت فیدل کاسترو، رهبر کمونیست کوبا، زندگی‌ای تجملاتی و صدها میلیون ثروت دارد."

به گزارش دیلی میل، خوان رینالدو سانچز، در کتابی به شرح تصویری متفاوت از رهبر سابق کوبا پرداخته است. او به مدت 17 سال از یاران نزدیک کاسترو محسوب می‌شد تا اینکه با "درک دو رویی او" به آمریکا می‌گریزد.

خوان سانچز
او می‌گوید: دور از چشم مردم فقیر و ستم دیده کوبا که پس از قدرت رسیدن کاسترو پس از کودتایی کمونیستی در سال 1960 همواره با فقر و سختی روبه‌رو بوده‌اند اما کاسترو مانند یک شاه زندگی می‌کند، او جزیره شخصی خود به نام «کایو پیدرا» را دارد که یک رستوران شناور، محل فرود هلی‌کوپتر و محل نگهداری از دو دلفین را در خود جای داده است. تنها کسانی که روابط بسیار نزدیکی با کاسترو دارند درباره این جزیره که در جنوب هاوانا قرار داشته و محل استراحت رهبر سابق کمونیست کوبا، همسرش و پنج فرزندش است، می‌دانند.

تا امروز تعداد کمی از این جزیره بازدید کرده‌اند که یکی از آنها "اریش هونکر"، رهبر سابق آلمان شرقی پیش از فروپاشی دیوار برلین بوده است.

دیلی میل نوشته است: پس از غصب قدرت طی یک کودتای کمونیستی، کاسترو اطمینان یافت که مردمش، کسانی که او را نمونه اعلای برابری کمونیستی می‌دانند، از وجود این جزیره اطلاعی نداشته باشند.

سانچز در کتابش که «زندگی دوگانه فیدل کاسترو» نام دارد روایت می‌کند که چگونه کاسترو پس از حمله ناکام «خلیج خوک‌ها» در سال 1961 زمانی که سازمان سیا در حال آموزش تبعیدی‌ها برای سرنگونی دولت کوبا بود، این جزیره پنهان را کشف کرد. کاسترو این منطقه را در هنگام فرود دیده و توسط محلی‌ها از مکان جزیره «کایو پیدرا» مطلع شده بود.

به گفته سانچز محل زندگی کاسترو در این جزیره بسیار تجملاتی‌تر از چیزی است که می‌توان فکر کرد.

سانچز در بخشی از کتابش می‌نویسد: فیدل کاسترو تصویری دیگر از خود ارائه داده بود و گاهی صریحاً ادعا می‌کرد که انقلاب از او فرصت و زمان تفریح را گرفته است. او ادعا می‌کرد از تفریح و به ویژه جنبه بورژوازی آن چیزی نمی‌داند؛ ادعاهایی که هرگز نمی‌توانستند از این فریبکارانه‌تر باشند.

در بخش دیگری از کتاب «زندگی دوگانه فیدل کاسترو» محافظ سابق و یار دیرینه‌اش می‌نویسد: از سال 1977 تا 1994 من بیش از صدها بار او را تا بهشت کوچکش همراهی کردم.

کاسترو که در سال 2008 از سمتش به عنوان رهبر کوبا کناره‌گیری و برادرش را جانشین خود کرد، اطمینان داشت که مردمش از وجود چنین زندگی‌ای بی‌اطلاع هستند.

سانچز می‌گوید کاسترو ثروت چند صد میلیون دلاری خود را نیز پنهان نگه داشته است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    15 2
    عجب فيدل همه بله