جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص انجام پروژه های تحقیقاتی به جای خدمت سربازی گفت: این مصوبه در سال جدید کماکان به قوت خود باقی است و تغییری نسبت به سال گذشته نکرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسئله انجام پروژه های تحقیقاتی به جای رفتن به خدمت سربازی، انگار ذهن بسیاری از مشمولان را به خود مشغول کرده. برخی از کاربران خبرآنلاین هم در سرویس مشکلات مردم، کامنت گذاشته اند و در خصوص قانون پروژه های کسر خدمت سربازی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح سوالاتی را مطرح کرده اند.

یکی از این کاربران نوشته است: با سلام قانون پروژه های کسر خدمت سربازی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح در سال 94 با این که 2 ماه از سال گذشته ابلاغ نشده است. لطفاً پیگیری کنید قرار است در سال 94 این پروژه ها باشد یا نه . حداقل تکلیف را مشخص کنند.


برای پیگیری مشکل این گروه از مشمولان با سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ، گفتگوی کوتاهی داشتیم که در پی می خوانید:


جزئیات بیشتری درباره قانون پروژه های تحقیقاتی که به جای خدمت سربازی تعیین شده می فرمایید؟

انجام پروژه های تحقیقاتی به جای تمام یا بخشی از خدمت سربازی که مشهور به کسر خدمت است، مصوب مقام معظم رهبری است که مشمولین کارشناسی ارشد و یا بالاتر می توانند با انتخاب پروژه های تحقیقاتی در خصوص مسائل دفاعی امنیتی از دو ماه تا 19 ماه کسر خدمت برخوردار شوند و با انجام بقیه دوره خدمت ضروری، و یا طی دوره آموزش نظامی، کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.


این مصوبه برای سال جدید هم ابلاغ شده یا هنوز تکلیف آن مشخص نیست؟

این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است و قرار است که در سال جدید نیز اجرا شود، مگر آن که تدبیری جدید اتخاذ و دستوری جدید صادر شود؛ در نتیجه کماکان این بخشنامه در حال اجراست.


مشمولانی که شرایط لازم برای استفاده از این طرح را دارند، باید چه کاری انجام دهند؟

مشمولانی که شرایط لازم را دارند یعنی دارای مدرک مقطع کارشناسی ارشد و یا بالاتر هستند برای برخورداری از مصوبه و انتخاب موضوع تحقیق، می بایست به مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح مراجعه کنند تا موضوعشان تصویب شده و از این کسر خدمت استفاده کنند.

 

23304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    50 1
    با تشکر از شما به خاطر احترام به نظرات کاربرانتان امیدوارم در اینده نیز همچون گذشته موفق باشید....
  • سعید A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    30 1
    ببخشید یک سؤال، آیا مطابق سال گذشته دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره ارشد نیز می توانند جهت دریافت پروژه اقدام کنن؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      1 0
      سلام توی سایت افسر نیوزafsarnews.ir اطلاعات کامل، فراخوان و اخبار پروژه کسر خدمت و لیست سازمان ها و عناوین پیشنهادی وجود دارد و قسمت پرسش و پاسخ هم وجود داره یه سری بزن انشاالله مشکلت حل بشه
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    16 1
    جناب آقای سردار کمالی با سلام. متاسفانه مرکز تلفنی مشاوره سازمان نظام وظیفه هیچگاه قابل دسترسی نیست و فقط میتوان سوال را کتبا ارسال کرد و پاسخ خای دریافتی همیشه ناقص است .
  • omid IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    25 1
    با سلام. بنده و دوستان زیادی به ارگان های مختلفی رحوع کردیم. نامه ای از طرف بنیاد نخبگان نیروهای مسلح به ما نشون میذن که میگن تاریخ اعتبار قانون قبلی تا 20 اسفند بوده. و فعلا تا ابلاغیه جدید پروژه ای داده نمیشه. لطفا ابلاغیه رو بدید تا پروژه بدن. خواهش عاجزانه میکنم اینو به سردار انتقال بدید.ممنون
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    8 2
    دارای مدرک مقطع کارشناسی ارشد و یا بالاتر ؟ یعنی در حین تحصیل نمیشه گرفت ؟؟؟
  • سرباز IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    10 2
    لطفا لیستی از مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح اعلام کنید
  • پیمان A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    17 2
    ممنون از پیگیریت خبرآنلاین
  • امید IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    13 1
    پس چرا بنیاد ملی نخبگان اعلام میکنه پروژه جدیدی داده نمیشه و مصوبه سال 94 هنوز ابلاغ نشده؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    9 2
    یعنی چی که "این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است و قرار است که در سال جدید نیز اجرا شود، مگر آن که تدبیری جدید اتخاذ و دستوری جدید صادر شود؛ در نتیجه کماکان این بخشنامه در حال اجراست."؟ من خودم دارم پروژه کسر خدمتم رو انجام می دم اما واسه گرفتن پروژه دوم میگن بایستی قانون جدید بیاد و فعلا هیچ جایی پروژه تعریف نمی کنن. بخدا این بخش نامه در حال اجرا نیست
  • سرباز مظلوم و بیچاره کارشناسی ارشد A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    20 2
    با سلام بنده 10 روز قبل به ستاد کل نیروهای مسلح واقع در بزرگراه صیاد مراجعه کردم که دژبان حتی از در ورودی مرا به داخل راه نداد و گفت این قضیه جمع شده. معلوم نیست باید این وسط ما به چه مرجعی مراجعه کنیم. متاسفانه در زمان اداری هم سر خدمت هستیم و در ساعت غیر اداری هم این مراکز تعطیل شده.
  • یه خدازده A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    4 7
    دیگه پروژه نمیدن.جمع شد رفت. نمیدونم سردار کمالی بر چه اساسی میگه به قوت خودش باقیه
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    1 1
    پیشنهاد کاهش دوران خدمت سربازی برای متأهلین به مدت سه ماه
  • محمدحسین IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 1
    با عرض سلام و تشکر از پیگیری این موضوع، من هم مانند دوستان به مراجع مختلف مراجعه کردم و میخواستم که پروژه بگیرم، دوستان در مراجع مختلف مرتبط با بنیاد نخبگان نیروهای مسلح اعلام کردند که در سال جدید قانون جدید ابلاغ نشده و کماکن این موضوع کان لم یکن است. از شما خواهشمندم که پیگیری کنید. خدا خیرتان بدهد.
  • مجتبی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 1
    من همین دیروز این قضیه رو از دانشگاه امام حسین پیگیری کردم که اونها هم متاسفانه میگن هنوز ابلاغ نشده. عاجزانه خواهشمندیم این موضوع رو یک بار دیگه به سردار کمالی انتقال بدید. این چطور ابلاغیه ای هست که همه ارگان ها اون رو رد می کنند. زندگی بسیاری از افراد به همین ابلاغیه بستگی داره.
  • فرهود A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 1
    باسلام وخسته نباشید،میخواستم بدونم کسرخدمت سربازی برای سربازان امریه متاهل نه فرزندشامل می شود چون 24ماه خدمتند
  • qurban A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 1
    کسانی که از کسر خدمت به علت حضور پدر در چبهه استفاده کردند میتونند از پروژه کسری استفاده کنند؟