۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸

نگاهی به تحولات سیاسی که به اسم القاعده، داعش، بهار عربی و جنگ اسرائیلی عربی و یمن می کنیم، می توانیم حدس بزنیم که تلاشی سازمان یافته برای عرب کشی در خاورمیانه به راه افتاده که اساس موجودیت عربی را هدف گرفته است.

نگاهی به پرونده عرب کشی در دوره جدید و یا به عبارت بهتر در یک دهه گذشته، آدمی را به این فکر می اندازد که چه دستی در کار است تا از عربها انتقام بگیرد و آنان را نابود کند. به نظر نویسنده یک حرکت منظم و سیاست گذاری شده برای آسیب زدن جدی به عرب وجود دارد که می توان با احتیاط آن را نسل کشی عرب در دوره جدید خواند.
این ماجرای عرب کشی از سه ناحیه دنبال می شود:
اول: اسرائیل که طی سالهای گذشته و در مراحل مختلف تا توانسته بمب بر سر عرب های غزه و نواحی مختلف در سوریه و سودان ریخته و از اساس، چشم دیدن حتی یک عرب را هم ندارد. طرح های بزرگ اسرائیل برای تصرف نیل تا فرات که یک وعده اسرائیلی قدیمی است، زمینه را برای عرب کشی بیشتر فراهم کرده و خواهد کرد. اسرائیل این را نشان داده و مطمئنا هر زمانی که دستش برسد باز هم آن را با جدیت دنبال خواهد کرد.
دوم: عرب کشی توسط القاعده در یک مرحله که موجب قتل عام بیش از صدها هزار نفر در عراق شده و عرب کشی داعش در مرحله بعد که رهبری پشت صحنه آن را ترک های عثمانی اداره می کنند. می دانیم که دولت عثمانی زخم خورده عربها پس از جنگ جهانی اول است، به طوری که هزاران سرباز ترک در یمن و شام و هزاران نقطه دیگر توسط عربها کشته شده و بسیاری از سربازان آنها قتل عام شدند. اکنون نوبت انتقام گیری ترکها از عربهاست که به دستان داعش و به نام اسلام انجام می شود. آنها عرب را بر ضد عرب تحریک کرده و قتل عام می کنند. می دانیم که ترکها برای این کار، نه تنها از خود عربها که از اقوام دیگر از جمله چچنی ها که نفوذ سنتی روی آنها دارند، هم استفاده کرده و برای این که پوشش خوبی داشته باشد، نام اسلام را بر آن می گذارند. دخالت های ترکیه در سوریه و ایجاد زمینه برای کشته شدن بیش از دویست هزار نفر در سه سال گذشته بخشی از طرح نسل کشی ترکها بر ضد عربهاست.
سومین ماجرا در این زمینه، عرب کشی سعودی ها در یمن است. این حرکت نیز که می تواند با تحریک دشمنان عرب صورت گرفته باشد، این بار روشی عین روش اسرائیل را در بمباران هر نقطه مسکونی در یمن دنبال می کند. می بینیم که از نظر روش بمبارانهای بی امان به خانه و کاشانه مردم، هیچ تفاوتی میان اسرائیل و سعودی نیست و هر دو در بمباران به هر نقطه ای که اراده کنند حمله کرده و هیچ ناله و فریاد و اعتراضی آنها را باز نمی دارد.
بدین ترتیب به نویسنده حق بدهید تا دست کم به صورت یک ظن قوی اظهار کند که این سه ماجرا چگونه در خط نسل کشی عرب حرکت می کند و بنای آن دارد که ماده عرب را از روی زمین بر اندازد.
به نظر نویسنده، هنوز هم صمیمی ترین دوستان عرب، همین عجم ها هستند که می توانند به آرامی و آسانی در کنار آنها زندگی کرده و حامی آنها در برابر تهاجم دولت نوعثمانی جدید و اسرائیلی ها باشند که بدون شک روابط بسیار صمیمی با یکدیگر دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    15 6
    تو سوره آل عمران خدا به مردم مدینه که حالا مسلمون شدن میگه شما بر لبه آتش بودید ولی بعد از اسلام با هم برادر شدید و لبه آتش یعنی جنگ مدام و خانگی .حالا دوباره اعراب دارن به دوران جاهلیت بر میگردن
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      57 3
      مقاله بسیار بجایی بود به هر هال همه میدانیم زمانی اعراب علیه غیر عرب از جمله خود کشور ما ایران جنایت های بیشماری مرتکب شدند زمانی که نه دوربین و خبرنگاری بود و نه قدرت های بین المللی و سازمان ملل که به کمک اینها بیایند و عرب ها جنایت هایشان علیه مردان و زنان تا سر حد توانشان مرتکب شدند تا امروز این کینه و دشمنی ادامه پیدا کرد تا امروز بدین شکل پدیدار شود مثل این است که اینها تاوان گذشته خود را میدهند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    6 2
    به نظر شما این عذاب الهی است که بر آنها فرود آمده یا عذابی خود ساخته که خودشان برای خودشان فراهم کرده اند. به کجای بلاد عربی می نگریم همین طور است. ببینید این چند سال در لیبی و مصر و عراق و سوریه ویمن و لبنان چه قدر آدم کشته شده اند.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    21 9
    كمابيش نوشته هاي ايشان را مطالعه مي‌كنم ولي مقاله ضعيفي بود علت كوتاه آمدن عجم در برابر عرب ضعف بي‌اندازه عجم و حاكميت او است وگرنه ما هم بر زيان آنها بمب مي‌ريختيم كما اينكه اگر كار جزاير بالا بگيرد يا مساله خليج فارس كه نوعي تجاوز رسمي است به جاهاي باريك بكشد آنوقت ما هم اگر بتوانيم حسابي بمب خواهيم ريخت اگرچه در اين باره احتمالاً آنها موفقتر خواهند بود كار پيچيده تر از اين حرفهاست دشمني ميان مردم نيست دشمني سر هنجارهاي حكومت ها است كه به هيچ رو سازگار نمي‌شوند ناسيوناليسم ‌ها باورهاي تشيع وهابي ‌گري باورهاي اهل سنت و... اينها پشتوانه هاي ايدئولوژيكي حكومتها است و ظاهراً جز به جنگ به چيز ديگري نمي‌انجامد مشكل اينجاست كه در منطقه ما ايده ديگري هم شناخته نيست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    11 5
    اگر واقعا درست باشد که ترکیه می خواهد دولت عثمانی را زنده کند چاره ای جز این که عربها را سرجایشان بنشاند ندارد و راهش دست کم یک قتل عام است که بهتر است بدست خودشان باشد. فقط باید پشت جبهه قاتلان را حمایت کند که می کند و به بدترین شکل سر می برند و کشند. مهم آن است که طرف عرب باشد. سنی شیعه ایزدی یا هرچیز دیگری.
  • حسین IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    4 6
    هدف کشتن شیعه است نه عرب.عرب به خودی خود هیچ خطری برای دنیا نیست بلکه در جهت پیشبرد اهداف غربی بسیار موثر است هدف از بمباران یمن نابودی حکومت شیعی مردمی است.هدف از داعش نابودی حکومت شیعه عراق است
  • سام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    4 3
    به نظرم اين مقاله خيلي از نوشته هاي قبلي شما دور است و تحليل ضعيفي دارد. ملاك انگيزه به تنهايي نمي تواند اين فرضيه شما را تاييد كند. هر چند كه انگيزه تركيه كه ذكر كرديد خيلي ضعيف است و دنياي امروز خيلي از دوران عثماني فاصله گرفته، در عين حال تاريخ گرايي دولت فعلي تركيه را خوب گفتيد.
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    5 1
    احیای امپراتوری ها خواب وخیالی بیش نیست و نه ایران آن قدر احمق است که دنبال امپراتوری پارسی باشد و نه ترکیه آنقدر احمق که دنبال احیای عثمانی.فقط هردو دوست دارند قدرت اول منطقه باشند و بر سر این مساله رقابت داررند و نه دنبال خواب و خ یالی چون احیای امپراتوری.به قول داوود اغلو ایران و ترکیه مثل فرانسه و آلمان باهم رقیب هستند نه دشمن.
    • بی نام GB ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      1 0
      حرف شما متین است ولی توجه داشته باشید که ایده هایی مثل مپراطوری فلان و بهمان همیشه میتوانند مبنای سیاستهای ملایمتری از این قبیل باشند نه اینکه دولتها صریحا اعلام کنند که دنبال این ایده ها هستند
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    1 4
    خب آقای جعفریان با توجه به تحلیل شما نتیجه این سه عرب کشی، در نهایت مسلمان کشی است، بنابراین در مورد اسرائیل که دشمن دینی است و کشتارش صحیح ولی مسلمان کشی ترکها و عربستان که خود مسلمان هستند چه توجیهی دارد؟ آیا بنظر شما یهود در پشت پرده این کشتار جا خوش نکرده، و در کل دنیا نه ترکیه و عربستان ما با مسلمانانی مواجهیم که در پشت دین مبین اسلام و حکومت اسلامی اهداف یهود را به سرانجام میرسانند.
  • هامانی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    7 2
    من هم مانند شما با دخالت بیشرمانه ترکیه و عربستان در سوریه و عراق و یمن مخالفم ولی برای ان تیوری های عجیب و غریب خلاف عقل سلیم نمی بافم سیاست عرصه جنگ برای بسط حوزه نفوذ است حال چه ایران چه امریکا و چه روسیه چه ترکیه و عربستان
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    دور از ذهن نیست. تا به حال به این شکل به موضوع نگاه نکرده بودم. فی الواقع در این دوران نسل کشی عربی اتفاق افتاده.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    8 1
    اولا عجم يعني غير عرب كه تركها رو هم شامل ميشود.ثانيا دليل اين انقراض البته اگه بشه گفت انقراض در ملت عرب نه بخاطر مكر همسايه بلكه بخاطر انحطاط فكري و فرهنگي انهاست. تقدير ملتي كه فكر نكند بدست خودش نيست.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    9 13
    البته شما که همه دوستان و نزدیکانتان عربند باید هم ناراحت باشید وگرنه ما ایرانیها خیری از اعراب ندیدیم بذارید همدیگر را بکشند بلکه فرهنگ منحطی که دارند به اسم اسلام به جهان عرضه میکنند هم حذف شود و اسلام ناب باقی بماند. این اعراب منحط هستند که الفاظ تروریسم، بی فرهنگ، هوس باز و.. را به اسلام چسبانده اند و بزرگترین ضربه ها را در طی قرون به اسلام زدهاند. خبر آنلاین خیلی بی انصافی اگر منتشر نکنی
    • جعفر GB ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
      4 4
      چرا اینقدر مرم داغونی هستید؟ کدام عجم و عرب؟ حالا چون نسخه کهنه و گندیده نژادپرستی رو از ماورای بحار وارد کردید که دیگه نباید عوارضش رو به کل تاریخ سرایت بدید. فکر کن همین الان یکی از این مردم که اونهارو غیر خودی میدونید همین الان پشت خونت سبز بشه. حاضری بشینی تا جلوی چشمات همین بلاها سر عزیرانت بیاد؟ اگر نه پس فکر دیگری کن تا حداقل مطمئن باشی که اگر سر خودت بیاد هم ضرر نکنی.
  • قلی بابا علی GB ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    3 0
    عجب فاجعه ای وقتی ادم کشی با دلایل نژادی مشروعیت پیدا کند پس چرا بد باشد؟ قول میدهم اگر در کشور عزیزمان ایران با فرهنگ کهن ... کمی اوضاع قمر در عقرب شود، خمدیگر را مثل ... میکشیم و خم به ابرو نمی اوریم. خدا انروز را نیاورد چون میبینم که شما کامنتیان یکی را چون لر است یکی را چون عرب یا بلوچ یا گیلک یا فارس است یا ترک، از دم تیغ بیدریغ میکشید و جگرش را به نیش میکشید چون کشتن را اگر از قوم شما نباشد بد که چه عرض کنم حتی خوب و مایه تسلی عقدهای کهنه میدانید