۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹

ایرنا نوشت:

پایگاه اینترنتی رادیو دولتی آمریکا نوشت: جان مک کین سناتور تندروی جمهوری خواه کنگره آمریکا می گوید اوباما در مورد گفت وگوهای اتمی با تهران دچار توهم است.

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری در ادامه نوشت: مک کین سناتور ارشد جمهوریخواه و رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز گفت: خیالات واهی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا موضوعی است که متحدان ایالات متحده در خاورمیانه نیز به خوبی دریافته اند.

این سناتور که در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا از اوباما شکست خورد و به اتخاذ مواضع تند و افراطی علیه ایران مشهور است، در خصوص طرح بررسی توافق هسته ای با ایران توسط کنگره آمریکا نیز گفت: این طرح یک مصالحه مبتنی بر مذاکره میان دموکراتها و جمهوریخواهان است.

به گزارش ایرنا، 150 تن از اعضای کنگره آمریکا پنجشنبه گذشته با امضای نامه ای خطاب به باراک اوباما، از او برای اتخاذ گزینه سیاسی و انجام مذاکرات برای حل مساله برنامه اتمی ایران، سپاسگزاری کرده و خواستار ادامه این روند شدند.

پس از مذاکرات هسته ای لوزان سوییس، چارچوب تدوین متن توافقنامه نهایی میان ایران 1+5 مشخص شد و طرفین در دو هفته گذشته در نشست هایی در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی هیات ها، کار نگارش متن را با محوریت لغو تحریم ها آغاز کردند.

همچنین در حاشیه اجلاس بازنگری ان پی تی در نیویورک، دور جدیدی از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 برگزار شد که در آن جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با همتای ایرانی اش دیدار دوجانبه ای داشت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =