ماجد غماس رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق می گوید عوامل مادی در جذب نیروهای داعش بسیار موثر بوده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ماجد غماس در کافه خبر در خصوص وضعیت پرداختی های داعش به نیروهایش می گوید: «البته طبیعی است که نمی توان عدد دقیقی در این رابطه گفت و اطلاع موثقی از آن در دست نیست. اما آنچه منتشر و شایع شده حاکی از این است این گروه برای نیروهای عراقی خود ماهانه ۷۰۰ دلار و برای اعضای غیر عراقی اش ۱۲۰۰ دلار پرداخت می کند.»

این سیاستمدار عراقی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری عوامل اقتصادی در جذب نیروی داعش می افزاید: «با توجه به اوضاع بحرانی اقتصادی در جهان عرب طبیعی است که این مبالغ برای شهروندان کشورهای مختلف عربی به ویژه آنها که مشکلات اقتصادی جدی تری دارند، جذاب است. به ویژه که این گروه از خانواده مبارزان خود هم حمایت می کند و ساپورت های مالی از آنها ادامه دارد.»

مسئول سیاسی جریان حکیم در تهران در خصوص شیوه های عضو گیری داعش می گوید: «جریان های تکفیری  و القاعده و داعش در مساجد و خانه های تیمی خود در نقاط مختلف جهان عرب و جهان روند عضوگیری خود را پی می گیرند. آنها با سوار شدن بر باورهای اندیشه ای و همچنین وسوسه مالی می توانند افراد مختلف را جذب نمایند. ما حتی شنیده ایم در لیبی اهالی چندین روستا به طور کامل برای به عراق آمده اند و به داعش پیوسته اند»

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با ماجد غماس در روزهای آینده خوهید خواند.

49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام HU ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    10 3
    اخه این کاغذ پاره را کدام کشور قبول دارد مگر اینکه خودشان به دلار تبدیلش کننند که انموقع دیگه سازمان ملل باید دست بکار بشه که چراامریکا خط دلارهایشان نمیگیرد که این داعش راکی حمایت کرده
  • بی نام A1 ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    11 2
    آخه این خبر راباید میدادید درین فقر ومشکلاتی که مردم دارند ،لطفا همه را آنقدر معتقد ندانید که ایمان باعث میشود همیشه بر سر اعتقادشان بمانند متاسفانه ازهر دری فقر بیاید از دری دیگر ایمان میرود واین سخن مبارکیست که حضرت علی فرمودند وخداوند فقط به مسلمین رحم کند