رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افتخارمان این بود که در دوران گذشته و در جهاد به افغانستان کمک می کردیم گفت: اکنون که ایام سازندگی و بازسازی در افغانستان است ما نیز آمادگی داریم در این زمینه به این کشور کمک کنیم.

به گزارش  ایرنا، علی اکبر ولایتی در اولین نشست گفت و گوهای استراتژیک ایران- افغانستان در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام این مطلب را بیان کرد.

وی این نشست را بسیار مفید و مثمرثمر دانست و گفت: این نوع جلسات بسیار تاثیرگذار و مثبت خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به تشریح وضعیت افغانستان در سال های گذشته پرداخت و گفت: مردم افغانستان قربانی زیاده خواهی توسعه طلبانی بودند که ربطی به این مردم نداشتند.

ولایتی تصریح کرد: مقاومت مردم افغانستان در این سال ها مثال زدنی بوده است؛ این همه کشتار انجام گرفت ولی هر کسی به این کشور آمد شکست را پذیرفت.

وی اضافه کرد: آمریکا هم در حال آبروداری است که اظهار می کند قرارداد بسته ایم و در حال خروج هستیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نقطه مشترک مردم ایران و افغانستان، مقاومت بوده است گفت: افغانستان و ایران هیچ گاه مستعمره هیچ کشوری نشده اند.

ولایتی همسایگی میان ایران و افغانستان را تقدیری الهی دانست و گفت: این دو ملت فرهنگ مشترکی را ساخته اند و تنها دو ملتی هستند که به فرهنگ و الفبا پایبند بوده اند.

وی با تاکید بر استفاده از زبان اصلی هر کشور گفت: کشورهای مسلمان باید به فرهنگ و زبان توجه ویژه ای کنند و اجازه ندهند فرهنگ غربی وارد زبانشان شود.

ولایتی ایران را تنها کشوری دانست که هیچ تهاجمی در زبان آن یعنی فارسی ورود نیافته است، گفت: تنها کشوری که از اول تا آخر همه کتاب هایش در مدارس و دانشگاه بر زبان فارسی تاکید شده و معادلات آن نیز بر همین زبان است کشور ایران است.

وی ادامه داد : زبان فارسی باید همیشه به روز شود و باید از آن در مقابل تهاجم فرهنگی زبان های دیگر صیانت کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =